ساخت و سازهای بدون مجوز پیرامون برج میلاد/مدیران برج فکر می‌کنند خودشان می‌توانند تصمیم بگیرند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,برج میلاد
عضو شورای شهر تهران گفت: اخیرا گزارش‌هایی رسیده است که مجموعه برج میلاد یک مکان و ساختمان اداری می‌سازد که پس از پیگیری‌های ما شهردار منطقه و معاونانش می‌گویند ما را آنجا راه نمی‌دهند. یعنی مجموعه برج میلاد خود را مثل سازمانی مانند نوسازی اراضی عباس آباد می‌داند و فکر می‌کند که خودش می‌تواند تصمیم بگیرد.

به گزارش ایلنا، محمد سالاری (رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران) در  شصت و نهمین جلیه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور به شهردار تهران در خصوص لزوم تدوین طرح جامع اراضی برج میلاد گفت: متاسفانه علیرغم اینکه مجموعه برج میلاد یکی از محل‌های حضور مردم و گردشگران است و به یک تفرجگاه ملی و حتی منطقه‌ای تبدیل شده است، هنوز برای این مجموعه و اراضی پیرامون آن، طرح جامعی تهیه نشده است.

 

وی ادامه داد: در شورای شهر دوره قبل هم در این مورد تذکرات زیادی داشتیم و در نهایت کمیسیون ماده ۵ مصوبه‌ای تصویب شد که شهرداری ملزم است که برای تدوین طرح جامع اقدام کند و تا آن زمان نباید هیچ گونه ساخت و سازی در آنجا صورت گیرد. این درحالی است که متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی ایران در دوره گذشته در آنجا ساخت و سازی را آغاز کرد که پس از پیگیری‌های ما، این ساخت و ساز متوقف شد. اما در فرآیند گذار و تغییر شهردار از قالیباف به نجفی؛ ساخت و ساز دوباره شروع شد.

 

سالاری با اشاره به تذکر خود به کشت‌پور (شهردار منطقه ۲) و توقف پروژه ادامه داد: مجددا در زمان شهرداری آقای نجفی تفاهم کردند و بالای ۵۰-۶۰ هزار متر مربع اضافه بنا ساختند و در حال ساخت است. متاسفانه اصول شهرسازی و معماری و اصول طرح تفصیلی و طرح جامع را رعایت نمی‌کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین گودبرداری مجموعه فاز دوم برج میلاد سال‌هاست رها شده است. بارها هم کمیسیون عمران تذکر دادند و ابراز نگرانی کردند.

 

سالاری افزود: اخیرا گزارش‌هایی رسیده است که مجموعه برج میلاد یک مکان و ساختمان اداری می‌سازد که پس از پیگیری‌های ما شهردار منطقه و معاونانش می‌گویند ما را آنجا راه نمی‌دهند. یعنی مجموعه برج میلاد خود را مثل سازمانی مانند نوسازی اراضی عباس آباد می‌داند و فکر می‌کند که خودش می‌تواند تصمیم بگیرد.

 

سالاری با اشاره به لزوم تدوین سریع طرح جامع برج میلاد گفت: از آنجا که برج میلاد در حوزه استحفاضی منطقه ۲ است، شهردار منطقه و همکارانش باید بدون مجوز نظارت مستمر از برج میلاد داشته باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------