شهرداری برخی خیابان‌ها را تا ۶ سال آینده فروخته است



  اخبار اجتماعی,خبرهای  اجتماعی  ,شهرداری

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر جمع‌آوری فعالیت غیرقانونی پارکبان‌ها درسطح شهر، گفت: اخذ پول و کاسبی کردن پارکبان‌ها هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارد. 

محمدعلی پورمختار در گفتگو با خانه ملت، در خصوص فعالیت غیرقانونی پارکبان‌ها درسطح شهر، افزود: فعالیت‌های این چنینی با هدف فروش منافع معابر عمومی و استفاده از سود آن نیاز به مجوز دارد. اولین بار فعالیت پارکبان‌ها توسط شهرداری آغاز شد و در برخی شرایط یک خیابان را به مدت ۶ تا یک سال فروخته و پارکبان بخشی از درآمد را به شهرداری پرداخت می‌کرد.

 

وی تصریح کرد: به طورحتم تشکیل پارکبان از همان ابتدا غیرقانونی بود، البته چندی پیش مسئولان شهرداری در اظهارنظری اعلام کردند که فعالیت پارکبان‌ها مورد حمایت این نهاد نیست؛ بنابراین در این شرایط نیروی انتظامی باید به عنوان مجری قانون و مرجع مستقیم اقدام به جمع‌آوری پارکبان‌ها کند. به طور طبیعی نیروی انتظامی پس از انجام اقدامات خود گزارشی را به قوه‌قضائیه ارسال کرده است.

 

اقدامات حال حاضر پارکبان‌ها درسطح شهر بیشتر شبیه یک زورگیری بوده و باید هرچه سریع‌تر با اقدامات خلاف قانون پارکبان‌ها برخورد شود. پورمختار با تاکید بر اینکه قوه‌قضائیه در اینگونه موارد به طور مستقیم وارد نمی‌شود، گفت: به طور طبیعی مقابله با متخلفان باید از طریق ضابطان انجام شود، البته در این شرایط دادستان هم می‌تواند به نیروی انتظامی دستور پیگیری این مشکل را صادر کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------