روایت دستگیری باندی قبل از سرقت طلافروشی/ کشف جرایم در تهران با کارعلمی و بانک‌های اطلاعاتی



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی , پلیس

رییس پیشین پلیس آگاهی پایتخت و فرمانده انتظامی جدید استان البرز تاکید کرد که امروز در مجموعه پلیس آگاهی کشف جرایم تنها با اقدامات علمی و بهره‌مندی از بانک‌های اطلاعاتی انجام می شود. 

به گزارش ایسنا، سردار عباسعلی محمدیان در مراسمی که پیش از ظهر امروز برای تقدیر از زحمات 10 ساله وی در پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد، گفت: بنده سال 86 وارد پلیس آگاهی شدم و امروز که به بخش دیگری از پلیس رفته‌ام 123 ماه از خدمتم در پلیس آگاهی گذشته است.

 

وی با اشاره به روزهای نخست حضورش در پلیس آگاهی پایتخت، گفت: حدود چهار ماه از خدمتم در ریاست پلیس آگاهی تهران گذشته بود که اقدام به بررسی وضعیت جرایم در پایتخت و پلیس آگاهی تهران بزرگ کرده و پس از آن نزد سردار رادان که آن زمان رییس پلیس پایتخت بود رفتم و اعلام کرد که پلیس آگاهی نیازمند یک تحول بزرگ است.

 

رییس پیشین پلیس آگاهی پایتخت و فرمانده انتظامی جدید استان البرز با اشاره به پیشنهادی که به سردار رادان مطرح کرده بود، گفت: به سردار رادان گفتم که تنها با اقدامات اطلاعاتی و حرکت به سمت کشف علمی جرم و شناسایی باندهای مجرمانه در تهران می‌توانیم اوضاع را متحول کنیم.

 

محمدیان با تاکید بر اینکه معتقد بودم که باید باندهای مجرمانه در تهران را مانند یک غده سرطانی جراحی کنیم، گفت: همانطور که یک غده سرطانی می‌تواند دیگر نقاط بدن را نیز آلوده کند این باندها نیز می‌توانستند دیگر نقاط تهران را نیز تحت تاثیر قرار دهند و از این رو باید جراحی می شدند تا فعالیت مجرمانه در پایتخت تکثیر نشود.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه سردار رادان با این پیشنهاد موافقت کرده و با برنامه‌ریزی در راستای اجرای این سیاست‌ها طی یکی دو سال موفق شدیم تا اشراف اطلاعاتی خوبی نسبت به مجرمان در تهران پیدا کنیم.

 

محمدیان با اشاره به سختی‌ها و پیچیدگی‌های فعالیت، اظهار کرد: ما باید کاری می‌کردیم که هم با این باندها مقابله کنیم و هم آمار را کاهش دهیم و برنامه‌های ما نیز با تاکید بر همین موارد اجرا می‌شد.

 

رییس پیشین پلیس آگاهی پایتخت و فرمانده انتظامی جدید استان البرز با اشاره به اینکه کشف پیش‌دستانه جرایم از دیگر سیاست‌های پلیس آگاهی تهران بود، گفت: در همین راستا بارها موفق شدیم تا مجرمان را پیش از وقوع جرم دستگیر کنیم که این امر تنها با اقدامات اطلاعاتی و اشراف اطلاعاتی پلیس انجام شد و خوشبختانه بسیاری از نقشه‌های انجام سرقت مسلحانه، اوباشگری در تهران و ... را قبل از وقوع و در نطفه خفه کردیم.

کشف جرایم در پلیس آگاهی تنها با کار علمی و بهره‌مندی از بانک‌های اطلاعاتی

 

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: امروز به جرات می‌گویم که در مجموعه پلیس آگاهی پایتخت کشف جرایم تنها با کار علمی و فنی و بهره‌مندی از بانک‌های اطلاعاتی انجام می‌شود.

 

محمدیان با بیان اینکه امروز همکاری خوبی میان پلیس و دستگاه قضا وجود دارد، گفت: در یک دهه اخیر توفیقات زیادی در پلیس آگاهی تهران به دست آمده است که من این توفیقات را مرهون تلاش تک تک پرسنل پلیس آگاهی و همکاری فرماندهان پلیس پایتخت می‌دانم و از آنان تشکر می‌کنم.

 

رییس پیشین پلیس آگاهی پایتخت و فرمانده انتظامی جدید استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به بیان خاطره‌ای از انهدام یک باند بزرگ سرقت در تهران اشاره کرد و افزود: گروهی از مجرمان سابقه‌دار با تشکیل باندی قصد داشتند تا از یک پاساژ طلافروشی در غرب تهران سرقت کنند. حتی برنامه‌ریزی کرده بودند که با نارنجک‌های دودزا و نارنجک‌های انفجاری و همچنین مواد لزج مقدمات فرار خود را فراهم کنند. این افراد چهار قبضه مسلسل و انواع اسلحه کمری نیز تهیه کرده بودند و قصد داشتند تا سرقتی گسترده در تهران ترتیب دهند و فکر تمام راه‌های فرار و سرقت را نیز کرده بودند.

 

وی اضافه کرد: اما همکاران من در پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی که بر مجرمان داشتند موفق شدند که این افراد را قبل از خروج از مخفیگاه‌شان و دقیقا در حالی که قصد داشتند برای سرقت از این پاساژ در غرب تهران از مخفیگاه خارج شوند دستگیر کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------