بیانیه انجمن حمایت از حقوق کودکان درپی قتل «اهورا»



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی , انجمن حمایت از حقوق کودکان

در پی قتل «اهورا» توسط ناپدری‌اش، انجمن حمایت از حقوق کودکان بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، در متن این بیانیه آمده است: «مرگ دلخراش اهورای سه‌ساله در گیلان، بار دیگر احساسات عمومی را جریحه‌دار کرد؛ حادثه‌ای که خشونت گسترش‌یافته در جامعه را عریان‌تر از پیش به نمایش درآورد.

 

اهورا قربانی آسیب‌های اجتماعی فراموش‌شده در جامعه امروز ایران است. او قربانی خشونت فراگیر، عدم آموزش صحیح مسائل جنسی، عدم آگاهی والدین، بی‌توجهی به انحرافات جنسی موجود در جامعه، ناکارآمدی قوانین حمایتی و فقدان بسیاری از تدابیر پیشگیرانه دیگری است که پیش‌تر نیز کودکان را که آسیب پذیرترین افراد جامعه هستند به کام مرگ کشانده بود.

 

انجمن حمایت از حقوق کودکان ضمن ابراز تاسف از آزار و قتل دلخراش اهورا و نیز انتقاد به برخوردهای مقطعی و واکنش‌های هیجانی، خواهان اقدامات جدی در جهت آسیب‌شناسی این مسئله است. همچنین از مسوولان امر در خواست دارد که با همکاری متخصصان حوزه کودک، روان شناسان و جامعه شناسان برنامه‌ای ساختاریافته جهت افزایش آگاهی عموم و همچنین جلوگیری از تکرار چنین فجایعی تدوین کنند.

 

تصویب "لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان" توسط مجلس شورای اسلامی می تواند اولین گام جهت حمایت از کودکان در معرض آسیب باشد.

 

در خاتمه این انجمن آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری از جمله حمایت حقوقی و مشاوره روان شناسی دراین پرونده اعلام می‌دارد».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------