قاضی‌عسکر : توطئه مخالفان دین در نقض سفر حج



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, قاضی‌عسکر
سرپرست حجاج ایرانی با تاکید بر این‌که هیچ رابطه سیاسی با عربستان نداریم تاکید کرد: این مطلب که گفته می‌شود سفر به عربستان موجب تقویت این کشور و کشته شدن ملت‌های مظلوم می‌شود، توطئه مخالفان دین است. 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والملسمین قاضی‌عسکر در همایش آموزشی زائران مشهدی حج تمتع سال ۹۷ که در سالن شهید بهشتی برگزار شد، با بیان این‌که حدود ۶ میلیون نفر در نوبت سفر عمره قرار دارند، اظهار کرد: باید کمک کنیم که در فضایی مناسب بتوانیم در عمره نیز شرکت کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته طرف عربستانی به تعهدات خود در خصوص حفظ عزت و کرامت حجاج ایرانی پایبند بود، لذا جای نگرانی برای زائران نیست و باید تلاش کرد تا در فضایی مناسب بتوانیم در حج عمره نیز شرکت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت یادآور شد: به علت فضاسازی‌هایی که سال گذشته شد برخی از مردم برای حج اقدام نکردند و مجبور شدیم اولویت‌های بعدی را اعلام کنیم و خوشبختانه توانستیم علی رغم فضاسازی‌های مسموم، سفر خوبی را رقم بزنیم و افراد حاضر در حج مشاهده کردند این فضاسازی‌ها شایعه و دروغ بود.

 

وی ادامه داد: پس از چند روز از برگزاری موسم حج سال گذشته فضای داخلی کشور نیز تلطیف شد و دروغ‌هایی که بعضا در فضای مجازی منتشر شده بود مشخص شد.

 

قاضی عسکر در خصوص روابط سیاسی دو کشور تصریح کرد: هیچ رابطه سیاسی با عربستان نداریم سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های دو کشور تعطیل است و دفتر حج و زیارت در آنجا نیز فعالیت ندارد اما موضوع روابط سیاسی از مساله حج را تفکیک کردیم و آنان نیز این موضوع را پذیرفتند.

 

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۸۵ هزار زائر به حج مشرف می‌شوند، افزود: شما نیز  حساسیت‌ها را درک کنید، زیرا بنای ما حضور در کنگره بزرگ جهان اسلام، بهره‌گیری از فضایل آن و انجام مناسک حج است، لذا کانون وحدت نباید به منشا تفرقه تبدیل شود.

 

سرپرست حجاج ایرانی درباره این مطلب که گفته می‌شود سفر به عربستان موجب تقویت این کشور و کشته‌شدن ملت‌های مظلوم می‌شود، گفت: این سخن، توطئه مخالفان دین است.

 

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار مسئولان، طی چند ماه گذشته ۸۵۰ هزار نفر به ترکیه سفر کردند، در این باره و درباره سفر به سایر کشورها کسی سخن نمی‌گوید که چه مقدار ارز از کشور خارج شده است، اما درباره حج این سخن گفته می‌شود.

 

قاضی عسکر ادامه داد: حضور ما در فریضه حج به عنوان نمایندگان تشیع ضروری است و اگر عقب‌نشینی کنیم دیگران جای ما را پر می‌کنند، چنانکه در بخش هتل‌ها سال گذشته این موضوع انجام گرفته است.

 

وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز یادآور شد: به رییس جمهور در خصوص ارز زائران حج اعلام کردیم که اگر اضطراب ارزی شامل زائران شود، قیمت حج برای این حجاج که سالهاست ثبت نام کردند زیاد تمام می‌شود از این رو دولت پذیرفت که نرخ ارز امسال را با نرخ مبادله‌ای محاسبه کند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر این‌که در حج تبعیض صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: همه خدمات اعم از حمل و نقل، تغذیه و ... برای حجاج یکسان است و تنها تفاوت در خدمات اقامتی و بخش هتل است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------