تهرانی‌ها فریب باران را نخورند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, باران
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، اگرچه باران‌های اخیر در میزان منابع آب تهران بی‌تاثیر نبوده است، اما هم‌چنان در تامین آب تهران با چالش‌هایی مواجهیم. 

محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که میزان بارندگی در روزهای اخیر در تهران چندان زیاد نبود، اظهار کرد: مشکل اصلی در تهران نبود ذخیره برف است و اکنون میزان ذخیره برف در تهران صفر ثبت شده است.

 

وی با تاکید بر این مساله که برای پیش‌بینی شرایط منابع آبی تهران در پیک آینده، منتظر زمستان و میزان برف هستیم، گفت‌: در این شرایط لازم است که مشترکان صرفه‌جویی بسیاری داشته باشند.

 

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، تامین آب در تهران به سختی اجرا می‌شود و در این شرایط نیز مشترکان باید توجه بیش‌تری به میزان مصرف خود داشته باشند.

 

بختیاری با تاکید بر این مساله که در مهرماه میزان ذخیره آب در پشت سدها در کم‌ترین حالت خود قرار داشت، خاطرنشان کرد: در حال‌ حاضر میزان ذخیره آب پشت سدهای تهران 600 میلیون مترمکعب است. باید گفت‌ که نسبت به سال گذشته شاهد 200 میلیون مترمکعب کسری آب هستیم.

 

این در شرایطی است که براساس آخرین آمار از وضعیت بارندگی تجمعی حوزه‌های آبریز درجه یک کشور، در حال حاضر وضعیت بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته ۹.۷ درصد کاهش داشته و در ماه‌های گذشته شاهد کاهش بیش از ۲۰ درصدی بارندگی‌ها نسبت به سال قبل بودیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------