مولاوردی : منشور حقوق دانش آموزی و منشور حقوق والدین تدوین شده است



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, مولاوردی
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی خبر داد: منشور حقوق دانش آموزی و منشور حقوق والدین تدوین شده است.

به گزارش مهر، شهیندخت ملاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در نشست هم‌اندیشی نمایندگان حقوق شهروندی که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، گفت: امروز اینجا جمع شده این اما آموزش حقوق شهروندی فقط وظیفه آموزش و پرورش نیست، دستگاه‌های مختلفی برای این امر بودجه می‌گیرند و باید در این موضوع پیشگام باشند. ما در این حوزه قائل به حق ها و مسئولیت ها توام با هم هستیم و تفاهم نامه ای که امروز با آموزش و پرورش امضا شد حاوی نکاتی است که با مطالعات گسترده و بنا بر تامین پیش نیازهای تحقق منشور حقوق شهروندی تهیه شده است.

 

وی اضافه کرد:  لازم است تمامی وزارتخانه ها در راستای احقاق حقوق شهروندی اصلاحات ساختاری را مدنظر قرار دهد که به نظر می‌رسد وزارت آموزش و پرورش ریل گذاری صحیحی در این راستا انجام داده است. توجه به ارتقای توانمندی اجتماعی دانش آموزان و افزایش تاب آوری درمیان آنها از جمله اولویت های آموزش و پرورش باید باشد. طرح «نماد»  نیز در همین راستا تعریف شده است. 

 

مولاوردی بیان کرد: حذف تکالیف شب گام مهمی در آموزش و پرورش است. گاهی با ابتکار و خلاقیت های کوچک می توانیم نشاط را به مدارس بیاوریم. از جمله اسنادی که در این حوزه داشتیم منشور حقوق دانش آموزی است که در مجلس دانش آموزی تدوین شده و منشور حقوق والدین نیز تدوین شده است. تلویزیون تعاملی «سیناروبیک» نیز ظرفیت خوبی است که می‌توان از آن برای آموزش حقوق شهروندی بهره برد.

 

مولاوردی بر ضرورت سرمایه گذاری روی فقرزدایی آموزشی گفت: باید موانع بروز خلاقیت، پرسشگری و تفکر نقادانه را برداریم و انسان هایی توانمند داشته باشیم. باید سیاست مان باز کردن ذهن ها به جای حافظه محوری باشد.

  

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------