پیامدهای تلاش «گشت ارشاد» برای ورود به دانشگاه هنر



اخبار,اخباراجتماعی,ورود گشت‌های ارشاد به دانشگاه هنر

 

  اخبار اجتماعی - پیامدهای تلاش «گشت ارشاد» برای ورود به دانشگاه هنر
رییس دانشگاه: «ناجا» با افسر مربوطه برخورد کرد

  گشت‌های ارشاد روز گذشته در حوالی دانشگاه هنر، تنش‌آفرین شدند. حکایت از آنجایی آغاز شد که به گفته مسوولان دانشگاه هنر، یکی از دانشجویان دختر این دانشگاه قصد ورود به دانشگاه را داشته که از سوی ماموران «گشت ارشاد» مورد تذکر قرار می‌گیرد.

پس از آن دانشجوی دختر دانشگاه هنر وارد دانشگاه می‌شود و ماموران «گشت ارشاد» هم قصد ورود به دانشگاه را داشتند که با ممانعت مسوولان «حراست» دانشگاه مواجه می‌شوند. همین مساله، به بروز تنش میان طرفین تبدیل می‌شود. در همین رابطه؛ رییس پلیس «امنیت اخلاقی» تهران بزرگ از بررسی حادثه روز گذشته دانشگاه هنر به‌همراه «حراست» دانشگاه مربوطه خبر داد.

 

سرهنگ تقی افرند در واکنش به برخی اخبار منتشرشده و انتقادات نسبت به برخورد روز گذشته ماموران پلیس امنیت اخلاقی در حوالی دانشگاه هنر، اظهار کرد: «با توجه به گزارشات ارسالی موضوع از طریق بازرسی پلیس و حراست دانشگاه مربوطه در حال پیگیری است.» افرند تصریح کرد: «برابر آخرین بررسی‌های صورت‌گرفته توسط پلیس و حراست دانشگاه هنر مشخص شد که درگیری روز گذشته بین یک‌نفر درجه‌دار انتظامی پلیس و چهارنفر از عوامل نگهبانی دانشگاه هنر بوده است که علت وقوع تنش در حال بررسی است.» وی افزود: «یقینا پلیس پس از انجام تحقیقات مشترک و با توجه به نتیجه آن، با خاطیان این حادثه برابر ضوابط و قوانین قانونی، برخورد شدید خواهد کرد.»


رییس دانشگاه هنر: «ناجا» حق ورود به حریم دانشگاه را ندارد
با این حال رییس دانشگاه هنر در واکنش به اتفاقات شنبه گذشته «گشت ارشاد» به دانشگاه گفت: «نیروی انتظامی حق ورود به فضای دانشگاه را ندارد و طی صحبت‌هایی که با نیروی انتظامی انجام شده، از برخورد به‌وجودآمده عذرخواهی کردند.» دکتر اکرمی در تشریح جزییات این اتفاق گفت: «روز گذشته دانشجوی خانمی در بیرون از دانشگاه حضور داشته که ظاهرا نیروهای «گشت ارشاد» به‌خاطر پوشش به او تذکر می‌دهند و او وارد دانشگاه می‌شود و به‌دنبال آن نیروهای انتظامی نیز وارد فضای دانشگاه می‌شوند که نیروهای حراست قصد ممانعت از ورود آنها را داشتند که متاسفانه تنشی ایجاد می‌شود.»

 

وی با تاکید بر اینکه «نیروی انتظامی حق ورود به حریم دانشگاه را ندارد»، افزود: «ظاهرا آن افسر به این مساله آگاهی نداشته و بنا به گفته نیروی انتظامی با آن افسر نیز برخورد شده است و از دانشگاه بابت این مساله عذرخواهی کردند و مساله حل شده است.»

اخبار اجتماعی - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------