پیک موتوری‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند



اخبار,اخباراجتماعی,شرکت‌های حمل و نقل


 اخباراجتماعی - پیک موتوری‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند

رییس اتحادیه وانت بار و پیک موتوری تهران با اشاره به این که هر واحدی که فعالیت صنفی و خدماتی دارد باید جواز کسب دریافت کند، گفت: برخی از شرکت‌های حمل و نقل با وجود داشتن مجوز تنها برای شرکت، شعبات متعددی دایر کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، محسن طاقدار در نشست خبری اظهار کرد: متاسفانه تشخیص موتور سوار متعهد از موتورسواران خلاف‌کار و دزد برای مشتریان امکان پذیر نیست از این رو اتحادیه ، موتورسواران را شناسایی و با صدور کارت شناسایی معتبر به شهروندان کمک خواهد کرد.
 
وی با بیان این که بانوان به حمل و نقل شهری ورود کرده‌اند، ادامه داد: از 20روز آینده استفاده از سیستم متحدالشکل پیک که هزینه و راکب را مشخص کرده و بارنامه یکسان برای تمام واحدهای پیک موتوری صادر‌ خواهد کرد توسط واحدهای پیک موتوری استفاده خواهد شد.
 
رییس اتحادیه وانت بار و پیک موتوری تهران یادآور شد: نرخ‌نامه جدید بنابر میزان مصرف‌سوخت، مصرف روغن، هزینه بیمه و استهلاک وسیله نقیله در آن لحاظ شده که حداقل جابجایی در شعاع متعارف واحد صنفی 5000 تومان و هر ساعت استفاده از موتورسیکلت 10هزار تومان هزینه دربرخواهد داشت.
 
وی با اشاره به این که طبق قانون، جابه‌جایی مسافر با موتورسیکلت خلاف است بیان کرد: کلاه ایمنی استاندارد با قیمت مناسب به کشور وارد نمی‌شود.
 
طاقدار یادآور شد: به دنبال دریافت سهمیه سوخت موتورهای پیک و وانت بار هستیم که در کنار آن برای شناسنامه‌دار کردن پیکی‌ها به دنبال بسته‌ای برای جذب آن‌ها هستیم تا به این طرح ورود کنند.
 
رییس اتحادیه وانت بار و پیک موتوری تهران گفت: برخی موتوری‌های غیرصنفی در برخی مواقع برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده که باید این افراد با محوریت دفتر یا واحد صنفی ساماندهی شوند.
 
وی افزود: موتورهای برقی در سطح تهران آنچنان جوابگوی نیاز نخواهد بود و در حال حاضر به طور آزمایشی از این وسایل در منطقه 12 تهران استفاده می‌شود.
 
طاقدار بیان کرد: شرکت‌های پست خصوصی حمل و نقل بار به سراسر کشور زیر مجموعه اتحادیه وانت بار و پیک موتوری شده‌اند و 3 دست لباس 4فصل همراه با تبلیغ اسپانسر به موتورسواران اتحادیه ارائه خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: 5 جایگاه عرضه سوخت CNG برای وانت بارها تدارک دیده شده که این موضوع از حمل و نقل بار قاچاق و فعالیت در ساعت خارج از عرف جلوگیری خواهد کرد.
 
رییس اتحادیه وانت بار و پیک موتوری تهران گفت: برخی افراد به دلیل از دست دادن منافع خود با جمع‌آوری کیوسک‌های پیک در سطح شهر که از اتحادیه جواز کسب ندارند مخالفت می‌کنند.
 
طاقدار خاطرنشان کرد: شرکت‌های حمل و نقل که شعبات بسیاری دارند باید برای هر شعبه خود جواز کسب دریافت کنند و در حال حاضر هیچ شرکتی وابستگی به سازمان‌هایی همچون شهرداری ندارد. اما با بهانه‌های متعددی حاضر به معرفی شعبات به اتحادیه نیستند.


 اخباراجتماعی - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------