قطع حتی یک درخت در پایتخت ممنوع است



اخبار,اخباراجتماعی,قطع درخت


 اخباراجتماعی  - قطع حتی یک درخت در پایتخت ممنوع است

به جای قطع درختان نقشه ساختمان ها را تغییر دهند.

رییس سازمان پارک ها و فضای سبز شهردای تهران با بیان اینکه قطع حتی یک درخت در پایتخت ممنوع است گفت: به جای قطع درختان نقشه ساختمان ها را تغییر دهند.

به گزارش تسنیم،‌ علی محمد مختاری اعلام کرد بر اساس لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز، تخریب فضای سبز شهری و یا قطع درختان به طور جدی از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

به گفته وی هیچکس اجازه ندارد حتی یک درخت را در فضای سبز شهری قطع کند و چنانچه درختی در محل احداث بنایی قرار بگیرد بایستی در کمیسیون های مربوطه و بر اساس این قانون بررسی شود ولی در نهایت سعی می شود که با توجه به شرایط پایتخت حتی الامکان از قطع رختان در پایتخت جلوگیری شود.

رئیس سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه چنانچه درختی در محل احداث بنایی واقع شده باشد در ابتدا بایستی با تغییر نقشه آن بنا، درخت را حفظ کرد، اظهار داشت: اما اگر در نهایت امکان تغییر نقشه وجود نداشت، درخت باید در همان حوالی و در محل همان پلاک ثبتی بازکاشت شود.

مختاری تاکید کرد: بنابراین هیچکس مجاز به تخریب فضای سبز و قطع درختان در پایتخت نیست و اگر این اتفاق بیفتد مسلما از طریق مراجع قضایی با وی برخورد قانونی می شود.

چندی پیش در منطقه دارآباد حدود 180 اصله درخت 20 ساله بلوط و آیلانتوس و تعداد زیادی درختچه شمشاد و ارغوان به خاطر ساخت بنایی در یکی از خیابان های این منطقه ریشه کن شد که البته مالک این مجموعه اذعان کرده این اقدام با مجوز شهرداری انجام شده و قصد دارد این درختان را بازکاشت کند.

 اخباراجتماعی -  تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------