فوت 828 نفر بر اثر گازگرفتگی/ توزیع 5هزار دستگاه هشدار دهنده بین خانواده‌های محروم



اخبار,اخباراجتماعی,گازهای منواکسید


 اخباراجتماعی  - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اعلام کرد؛
فوت 828 نفر بر اثر گازگرفتگی/ توزیع 5هزار دستگاه هشدار دهنده بین خانواده‌های محروم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: در سال 92، 828 نفر در کشور بر اثر استنشاق گازهای مونوکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شریف زاده مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اعلام این خبر افزود: با آغاز فصل زمستان شاهد افزایش آمار تلفات مرگ خاموش هستیم از این رو امسال حدود 500 نفر از آتش نشانان داوطلب را برای آموزش به شهروندان در اماکن در نظر گرفته شده آموزش داده‌ایم.
 
وی با اشاره به توزیع بروشور و سی دی در میان شهروندان از طریق شهرداری افزود: این بروشورها شامل 33 نکته آموزشی در خصوص خطرات گاز مونواکسید کربن است.
 
شریف زاده اظهار داشت: در سال 92، 828 نفر در کشور بر اثر گازهای مونوکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند و در آذر ماه امسال نیز 3 نفر با استنشاق گازهای مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند.
 
مدیر عامل آتش نشانی تصریح کرد: تاکنون 5 هزار دستگاه هشداردهنده گازهای منواکسید کربن توسط آتش‌نشانی تهران خریداری و وارد کشور شده است که از اول دی‌ماه در اختیار برخی از خانواده‌های محروم می‌گذاریم تا تلاشی در جهت کاهش مرگ و میر ناشی از گاز گرفتگی و همچنین تشویقی برای خرید این دستگاه باشد.
 
مدیر عامل آتش نشان در خصوص این دستگاه یادآور شد: توصیه می‌شود دستگاه هشدار دهنده نزدیک محل خواب و به دور از وسایل گرمایشی و در ارتفاع 30متر پایین تر سقف نصب شود.
 
وی  همچنین خاطر نشان کرد: شهروندان تا حد ممکن از شومینه استفاده نکنند و در صورت به کارگیری شومینه حتما داخل دودکش شومینه را تمیز کنند، همچنین سعی شود شب هنگام از این وسیله گرمایشی استفاده نشود.


 اخباراجتماعی  - باشگاه خبر نگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------