پهناي باند اينترنت 10 برابر مي‌شود



اخبار,اخباراجتماعی,باند اينترنت


 اخباراجتماعی  - تا کمتر از 3 ماه آينده؛
 پهناي باند اينترنت 10 برابر مي‌شود

  معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از افزايش 2 برابري ظرفيت شبکه اينترنت داخل کشور تا پايان سال جاري خبر داد.

محمود خسروي افزايش ظرفيت اينترنت داخل کشور را در راستاي ايجاد زيرساخت هاي شبکه ملي اطلاعات عنوان کرد و اظهار داشت: تا پايان امسال ظرفيت شبکه IP داخل کشور و نيز شبکه انتقال زيرساخت ارتباطي کشور به دو برابر فعلي افزايش مي‌يابد.وي با تاکيد بر فراهم کردن زيرساخت هاي ارتباطي براي دسترسي مردم به شبکه داخل کشور افزود: پيش از آغاز سال جديد در شبکه انتقال نيز توسعه هاي مدنظر انجام مي‌شود و ظرفيت اين شبکه نيز به دو برابر ظرفيت فعلي افزايش پيدا خواهد کرد.

 

مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت ظرفيت فعلي شبکه IP داخل کشور را 1.2 ترابيت بر ثانيه عنوان کرد و گفت: با اجراي اين برنامه ظرفيت شبکه IP داخلي به 2.5 ترابيت بر ثانيه خواهد رسيد و در همين ظرفيت شبکه انتقال داخلي – ترنسميشن – نيز از 10 گيگابيت بر ثانيه به 100 گيگابيت مي‌رسد. معاون وزير ارتباطات با اشاره به تامين تجهيزات براي اجراي اين طرح، گفت: اين پروژه با هدف ايجاد زيرساخت‌هاي شبکه ملي اطلاعات و تحقق اهداف برنامه پنجم در دستور کار است که هم اکنون تجهيزات لازم در حال حمل به ايستگاه‌ها است.

 

خسروي در مورد آخرين وضعيت پروژه هاي زيرساختي تدبير و اميد نيز گفت: براي اين دو پروژه در حال برگزاري مناقصه هستيم. وي با بيان اينکه مناقصه‌هاي تدبير و اميد براي توسعه ظرفيت شبکه انتقال و IP کشور صورت مي‌گيرد ادامه داد: با اجراي اين پروژه‌ها ظرفيت پهناي باند اينترنت داخل کشور تا پايان سال 94 به حدود 10 برابر ظرفيت فعلي مي‌رسد.

 

در اين راستا ابتدا مناقصه براي پروژه تدبير در حوزه شبکه انتقال در حال انجام است و پس از آن براي شبکه IP، مناقصه اميد را با هدف سپردن پروژه به پيمانکار اجرايي خواهيم کرد. مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت از اظهارتمايل وندورهاي اروپايي براي حضور در اين پروژه خبر داد و تاکيد کرد: اين شرکتها به دنبال اخذ مجوز براي شرکت در اين مناقصه هستند؛ پاکات مناقصه تدبير نيز تا يک ماه آينده بازگشايي مي‌شود و پس از آن پروژه وارد مرحله اجرايي خواهد شد که با اجراي اين دو پروژه ظرفيت پهناي باند اينترنت داخل کشور تا پايان سال 94 حدود 10 برابر مي‌شود.

 

در همين رابطه، مدير عامل مخابرات استان تهران از تلاش اين شرکت براي تامين دو برابري پهناي باند اينترنت خبر داد. عليرضا صيدي در حاشيه چهاردهمين همايش سراسري اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي وزارت ارتباطات و شرکت‌هاي تابعه در جمع خبرنگاران حاضر شده و به پاسخگويي به چند سوال کوتاه پرداخت.

 

وي در پاسخ به اختلالات اخير اينترنت کشور اظهار کرد: ما طي هفته‌هاي گذشته تنها يک قطعي در ارتباطات تلفن ثابت و سيار منطقه دماوند داشتيم که البته با وجود اين مشکل حتي در آن مناطق هم دسترسي به اينترنت ميسر بود. صيدي ادامه داد: البته ممکن است به شکل مقطعي قطعي‌هايي در سيستم وجود داشته باشد اما اين قطعي‌ها گسترده نبوده است.

 

مديرعامل مخابرات استان تهران همچنين به تلاش اين شرکت براي تامين دو برابري پهناي باند اشاره کرد و گفت: ما از شرکت ارتباطات زيرساخت پهناي بالايي را خواسته‌ايم که با اين ترتيب ظرفيت اينترنت ما دو برابر مي‌شود. وي همچنين عنوان کرد: اين پهناي باند بيش از 100 خطSTM1 بوده است. صيدي در پاسخ به گلايه‌هاي کاربران براي ارتباط با مرکز 2020 مطرح شده بود، اظهار کرد: ما در اين حوزه دو برنامه طراحي کرده‌ايم اول آنکه با استفاده از نرم‌افزار جديدي همکاران ما به هنگام برقراري تماس پيش از آنکه مشترک بخواهد اشکال خط خود را بگويد مساله را بر روي مانيتورهاي خود مي‌بيند و به اين ترتيب مي‌تواند به شکل سريع‌تري پاسخگوي مشترکان باشند.

 

مديرعامل مخابرات استان تهران مساله‌ي دوم را افزايش تعداد کارمندان اين مرکز دانست و افزود: ما اکنون سيستم IBR خود را تغيير داده‌ايم تا ديگر مشترکان براي زمان طولاني در صف انتظار نمانند به همين دليل زماني که به علت خرابي حجم تماس‌ها افزايش پيدا کند ديگر افراد در انتظار نمي‌مانند و شماره تماس آنها پرسيده مي‌شود تا در زمان مناسب با آنها تماس گرفته شود. به اين ترتيب ديگر انتظار سه الي چهار دقيقه معني نخواهد داشت.وي زمان اجرايي‌شدن اين طرح را نيز ظرف يک تا دو ماه آينده دانست و اظهار اميدواري کرد: با اجراي اين شيوه مشکلات 2020 برطرف شود.

 

 اخباراجتماعی  - ابتکار

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------