۵۵ درصد معتادان در کشور متاهل هستند



اخبار,اخباراجتماعی ,انواع مواد مخدر

معاون فرماندار محمود آباد گفت: در سال گذشته ۵۵۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شد و حدود ۲۷۰هزار زندانی در کشور به دلیل جرائم مربوط به مواد مخدر تحمل کیفر می‌کنند.

به گزارش ایلنا از محمود آباد، حسین زراعتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی از مواد مخدر و اعتیاد سرچشمه می‌گیرد به‌طوری که ۵۵درصد آمار طلاق در کشور مبتنی بر ارتباط با موضوع مواد مخدر است و در ایران در هر روز به‌صورت میانگین ۸ نفر به دلیل استعمال مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند.

معاون فرماندار محمودآباد با اشاره به اینکه حدود ۵۵ درصد معتادان در کشور متاهل هستند، اظهار کرد: حدود ۱میلیون و ۳۲۵ هزار نفر در کشور افراد وابسته به اعتیاد وجود دارد که تقریبا یک میلیون‌وچهارصد هزار فرزند در این خانواده‌ها زندگی می‌کنند.

وی با گرامیداشت یادوخاطره شهدای مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: ایران اسلامی ۳۷۰۰ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم انقلاب کرده است در حالی که غربی‌ها ما را متهم به نقض حقوق‌بشر می‌کنند، هرچند که غربی‌ها خودشان به این نکته اذعان دارند که ایران دروازه ورود مواد مخدر است و تمام تلاش خود را در بحث جلوگیری از عبور موادمخدر از کشور می‌کند.

معاون فرماندار محمودآباد در ادامه با بیان اینکه ۶۳درصد معتادان افراد دارای شغل و حرفه هستند، تصریح کرد: نکته قابل‌تأمل این است افرادی که اعتیاد را ترک می‌کنند آیا مردم به آ‌ها اعتماد می‌کنند و می‌توانند به شغل‌های خود بازگردند یا خیر که البته لازم است جامعه پذیرای افراد رهایی‌یافته از دام اعتیاد باشد چرا که هر لحظه امکان لغزش و برگشت دوباره به سمت موادمخدر برای آنها وجود دارد.

زراعتی در پایان خاطرنشان کرد: توزیع موادمخدر در دنیا حدود ۴هزار و ۵۰۰ میلیارد گردش مالی در بر دارد و البته مدعیان ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بدانند برای نمونه کشت خشخاش در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال قبل ۱۳درصد رشد داشته و نسبت به سال ۲۰۰۱ نیز ۳۵ برابر شده است که این امر با ادعای مدعیان ثبات در منطقه کاملا تناقض دارد.


  اخبار   اجتماعی  -   ایلنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------