روایت پرستار"ساناز نظامی"از ماجرای نجات جان 7 امریکایی



اخبار,اخبار  اجتماعی,اهدای اعضای بدن دختر ایرانی به آمریکاییها

 

 اخبار اجتماعی - روایت پرستار"ساناز نظامی"از ماجرای نجات جان 7 امریکایی

 پرستار دختر ایرانی که جان 7 امریکایی را نجات داد:"ساناز" یک قهرمان است

پایگاه خبری "هیر اند نو" با پرستار ویژه "سانازا نظامی" دختر 27 ساله ایرانی که برای ادامه تحصیل به امریکا مهاجرت کرده بود و کمی پس از ازدواج با پسری ایرانی به دلیل ضرب و شتم شدید او جان خود را از دست داد  گفت و گو کرده است.

 

 پرستار ویژه "ساناز" از ارتباط عمیق خودش با خانواده او می گوید. به گزارش "تدبیر"، پایگاه تحلیلی "هیر اند نو" با اشاره به پیشینه "ساناز نظامی" می نویسد "ساناز نظامی" 27 ساله  بود و دانشجو . او چند هفته پیش در بیمارستانی در امریکا به دلیل مرگ مغزی درگذشت.

 

اعضای خانواده او در ایران بودند. پرستارانی که از "ساناز" مراقبت می کردند توانستند از طریق اینترنت با خانواده او ارتباط برقرار کنند. اعضای خانواده "ساناز" توانستند از طریق این ارتباط آخرین لحظات دردناک زندگی او را مشاهده کنند."

 به گزارش تدبیر،این پایگاه تحلیلی با اشاره به تاثیرات "عمیق" حادثه مرگ "ساناز" بر روی پرستاران بیمارستانی که او در آنجا بستری بوده می نویسد "پرستاران از این رویداد تجربیات بسیاری را آموختند. آنان به درخواست خانواده ساناز در آخرین لحظات زندگی "ساناز" پیشانی او را بوسیدند.

 

"گیل برندلی" پرستار ارشد بیمارستان در زمان بستری شدن "ساناز" در مصاحبه با ما گفت که در طول 30 سال فعالیتش هرگز با موردی مشابه "ساناز" رو به رو نشده بود. او به متن پیام پدر "ساناز" که همراه با دعا بود اشاره کرد و گفت که پدر "ساناز" در نامه ای نوشته بود "خدایا من دخترم را به تو می دهم. او شاید بتواند جان انسان های بسیاری را نجات دهد چرا که ما همگی فرزندان تو هستیم." پس از آن و با انجام عمل جراحی اعضای بدن "ساناز" جان هفت نفر را از مرگ نجات دادند.

این پرستار امریکایی در ادامه اشاره کرد که خانواده "ساناز" با اهدای اندام های او به دیگر بیماران مخالفتی نکردند و معتقد بودند که با این کار بایستی به دیگر انسان ها کمک کرد و این موضوع برای من جالب توجه بود.

این پرستار امریکایی در ادامه به تاثیری که خانواده "ساناز" بر روی او گذاشته اند می پردازد و می گوید "اقدام خانواده "ساناز به من احساس احترام به بشریت را منتقل کرد. خانواده او من را عمیقا وادار به تعمق در سنت های مسلمانان کردند. به نظر من آنان بیش از سایر مردم جهان در مورد انسانیت آموخته اند. آنان به من ثابت کردند که ما انسان ها همگی با هم برابر هستیم این تجربه ای ژرف و زیبا برای من بود.

 

من فکر می کنم که هر پرستاری می خواهد در چنین شرایطی قرار گیرد و به دیگران کمک کند. من احساس بزرگی را تجربه کردم احساسی که خانواده "ساناز" در پایان عمر یکی از اعضای شان به من انتقال دادند. من 30 سال در این کار بوده ام و در عمل های جراحی پیوند اعضای بسیاری شرکت کرده ام اما هیچ خانواده ای را ندیدم که متن دعایی را به من بدهند تا برای عزیزشان در اتاق عمل بخوانم."  

 پرستار ویژه "ساناز" حرکت او در اهدای اعضای بدنش را اقدامی بزرگ و تاثیرگذار می داند و در این باره می گوید"به نظر من "ساناز" تنها جان هفت نفر را نجات نداد بلکه به هزاران نفر کمک کرد. او به هر انسانی که عاشق دیگران است کمک کرد، بر روی آنان تاثیر گذاشت و باعث افزایش آگاهی مردم شد. این کار بزرگی بود به نظر من او یک قهرمان است."
 اخبار اجتماعی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------