گاو و گوزن پسابرجام



 اخبارجتماعی  ,خبرهای اجتماعی , سازمان دامپزشکی

آقای مهدی خلجی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تأیید یک کشتارگاه در روسیه و احتمال واردات گوشت گاو و گوزن روسی به ایران خبر داده است.درست است ما مردم خیلی باحجب‌وحیا و خوبی هستیم. درست است از بابت برجام خوشحال و امیدوار شدیم. ولی دیگر قرار نیست که شیشلیک شاندیزی را با گوشت گوزن روسی و حلیم بوقلمون را با گوشت گاو روسی میل کنیم. همان‌طورکه تدبیر و امید چیزهای خوبی است، انصاف هم بدچیزی نیست. به معده ایرانی نمی‌سازد و یکهو کار دست همه‌مان می‌دهد ها! از ما گفتن. انتخابات هم که نزدیک است. حالا خود دانید. پس‌فردا ایراد نگیرد از ما مردم که چرا فلان جناح رأی آورد و مردم به آن‌ یکی جناح رأی ندادند!


سر گردنه اصول‌گرایی
علی‌الظاهر نظرسنجی‌ها طوری از آب درآمده که اصول‌گرایان خیلی امیدوار به پیروزی در انتخابات آینده نیستند. از طرفی چند وقت پیش هم وزیر اطلاعات خبر داده بود که پنج میلیون CD تولید شده و قرار است از طرف یک گروهی در کشور پخش شود. این CDهای لورفته پر بوده است از دروغ و افترا و... علیه دولت و اصلاح‌طلبان و معتدلان و... خلاصه همه غیر از جماعت اصول‌گرا.در چنین مواردی چه باید کرد؟ معمولا فرار به جلو. منتها جماعت یک‌طوری و با شدتی به جلو فرار کرده‌اند که از خودشان هم جلو زده‌اند و مستقیم خورده‌اند به دیوار کوتاه روبه‌رو و از پشت‌بام افتاده‌اند. نه از پشت که از راستِ دماغشان!درهمین‌راستا، سخنگوی جناح راست که همانا سخنگوی ائتلاف اصول‌گرایان جناب آقای حدادعادل باشد گفته است: یک ماشین تخریب برای مقابله با اصول‌گرایان به‌راه افتاده است. باید از خدا بخواهیم به ما عنایت کند تا از این گردنه حساس عبور کنیم.


- اولا وقتی ماشین راه افتاده، باید از خدا بخواهیم کمک کند تا با آن تصادف نکنیم. (آن‌هم با سرعت بالایی که شما دارید!) نه دعا برای عبور از گردنه.


- ثانیا خداوند به همه عنایت می‌کند. حتی به مردمی که رأی می‌دهند. خداوند متعال که آرای داخل صندوق را تغییر نمی‌دهد. خود خدا فرموده است که سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد، مگر آنکه خودشان بخواهند.


این حکایت معروف از پهلوان سیدحسن رزاز را بخوانید.


پهلوان با جوانی کشتی می‌گرفت. جوان کم‌زور بود. کنده پهلوان رزاز را گرفته بود ولی نمی‌توانست کنده را بالا بکشد و هی داد می‌زد: «یاعلی ‌مدد! یاعلی مدد!» و همان‌طور بلاتکلیف مانده بود. پهلوان حسن رزاز دستی به شانه آن جوان زد و گفت: «ببین پسرجان، مولاعلی مددکار همه است. هم من و هم تو اما این‌کار زور می‌خواهد. تو زورش را نداری. مولا هم که جای تو کشتی نمی‌گیرد!»


غلامعلی حدادعادل: «احساس ما در راهپیمایی 22 بهمن این بود که مردم امیدوار هستند.»
قطعا مرد امیدوارند که به راهپیمایی می‌‌آیند و شکوه آن را دوچندان می‌کنند. فقط اشکال کار در این است که فکر می‌کنید مردم به شما امیدوارند!


شهرداری و درختان فاخر
گویا برای اجرای طرحی که شهرداری برای میدان مشق تهران در نظر دارد، مجبور شده‌اند تا درختان را قطع کنند. شهرداری 40 اصله درخت را قطع کرده است و در پاسخ به منتقدان گفته است: «قرار است این درختان با گونه‌های فاخر جایگزین شوند.»اساسا شهرداری تهران قائل به زمان نیست. درخت را الان بکاری 70 سال دیگر می‌شود هم ‌قد و اندازه آن که امروز قطع کرده‌اید.
«درخت فاخر» دیگر چه صیغه‌ای است. در همین کشور هرچه درخت معروف و قدیمی داریم یا سرو است یا چنار. نهال که فاخر نیست!


می‌ترسم به‌زودی ابنیه تاریخی را هم خراب کنند تا عوضش باشکوه‌تر و فاخرش را بسازند.


اولتیماتوم اقتصادی
با سلام خدمت مدیرمسئول محترم روزنامه «وقایع اتفاقیه». اینجانب شهرام شکیبا طنزنویس روزنامه شما قاطعانه عرض می‌کنم که یا تا هفته دیگر حقوق مرا دوبرابر می‌کنید یا هفتم اسفندماه می‌روم لیست ائتلاف اصول‌گرایان را می‌گذارم جلوی رویم و از بالا تا پایین به همه‌شان رأی می‌دهم. شما یک رأی دارید. من هم یک رأی. یا حقوقم را دوبرابر می‌کنید یا رأی شما را خنثی می‌کنم. خود دانید!


  اخبار اجتماعی  -  وقایع اتفاقیه 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------