حقوق بازنشستگان حداقل 12 درصد افزایش می یابد



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی,بازنشستگی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از فراهم شدن امکان استفاده از بن کارت خرید کالا برای بازنشستگان خبر داد و گفت: طی رایزنی با بانک صادرات از این پس بازنشستگان می توانند چهار برابر حقوق دریافتی و تا سقف شش میلیون تومان خرید کرده و طی اقساط 24 ماهه و با نرخ تسهیلات 12 درصد آن را بازگردانند.

به گزارش  ایسنا، اسلامیان در نشستی خبری با اشاره به مشکلات اقتصادی در سال گذشته اظهار کرد: خرسندیم که علی رغم همه این مشکلات با همراهی مردم بحران‌ها را پشت سر گذاشتیم و به توافق عزت مندانه‌ای در زمینه هسته‌ای و رفع تحریم‌ها دست یافتیم.

وی افزود: سال گذشته همانند بسیاری سازمانهای دیگر با کسری بودجه مواجه بودیم. این میزان در صندوق بازنشستگی 2800 میلیارد تومان بود که با کمک دولت بخش قابل توجهی از آن برطرف شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه هزار میلیارد از این کسری بودجه به اسفندماه رسید و به همین خاطر پرداخت حقوق بازنشستگان با تاخیر دو سه روزه انجام شد گفت: با عنایت دولت این کسری نیز جبران شد و حقوق اسفند ماه در روز 28 آن ماه پرداخت شد.

وی در ادامه به اعلام برنامه های این سازمان در سال جاری پرداخت و گفت: در سال 94، حقوق بازنشستگان در 14 استان به صورت متمرکز و مستقیم پرداخت شد و در تلاشیم در سال 95 تمام استان‌ها از طریق این سیستم حقوق بازنشستگان را بپردازیم.

اسلامیان همچنین از فراهم شدن امکان استفاده از بن کارت خرید کالا برای بازنشستگان خبر داد و عنوان کرد: طی رایزنی با بانک صادرات از این پس بازنشستگان می توانند چهار برابر حقوق دریافتی و تا سقف شش میلیون تومان کارت خرید از شرکت‌های مشخص دریافت و آن را طی اقساط 24 ماهه و با نرخ تسهیلات 12 درصد بازگردانند.

رایزنی برای افزایش سقف بیمه بازنشستگان از سه به پنج میلیون تومان

به گزارش ایسنا، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه با بیان اینکه مذاکراتی در حال انجام است که سقف بیمه بازنشستگان از سه به پنج میلیون تومان افزایش یابد افزود: مراحل آن در حال انجام است و امیدواریم در سال جاری اجرایی شود.

وی همچنین به تغییرات صورت پذیرفته در خصوص سفرهای بازنشستگان اشاره و عنوان کرد: به علت محدودیت بودجه هر بازنشسته می‌توانست دو مرتبه از تسهیلات سفر استفاده کند اما اکنون به این میزان افزوده شده و هر بازنشسته می‌تواند سه مرتبه از سفرهای تدارک دیده شده بهره‌مند شود.

افزایش کمک هزینه سفر بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: علاوه بر این قبلا کمک هزینه سفرها برای هر نفر 250 هزار تومان بود که به 300 هزار تومان افزایش می‌یابد. کمک هزینه سفر به عتبات عالیات نیز برای هر نفر از 500 به 600 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

اسلامیان با بیان اینکه طی دو سال گذشته موفق شدیم حقوق بازنشستگان را مطابق نرخ تورم و حتی بیشتر از آن افزایش دهیم، گفت: متاسفانه در 8 سال گذشته قدرت خرید بازنشستگان تا 68 درصد کاهش یافت اما در حال حاضر این روند کنترل شده و امیدواریم این مسیر برای ترمیم حقوق بازنشستگان ادامه یابد.

750 هزار تومان، حداقل حقوق بازنشستگان در سال 95

وی با بیان اینکه در بودجه سال 95 کف پرداخت حقوق 750 هزار تومان است، گفت: میانگین پرداخت حقوق برای بازنشستگان یک میلیون و 250 هزار تومان است و ما طرحی ارائه دادیم که براساس آن به صورت پلکانی کف حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم که البته این موضوع بستگی به بودجه مصوب دارد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین به ساماندهی کانون بازنشستگی اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در تاریخ صندوق بازنشستگی انتخابات رسمی استانی کانون‌ها انجام شده و امیدواریم با انسجام کانون‌های بازنشستگی اتفاقات خوبی برای بازنشستگان در سال‌های آتی بیفتد.

اسلامیان در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره اقداماتی درباره بازنشستگی پیش از موعد اظهار کرد: قبلا تصمیماتی برای صندوق بازنشستگی گرفته می‌شد و تعهداتی برای ما ایجاد می‌کرد. ما مخالف این تصمیمات نیستیم اما از این پس هر تصمیمی که اتخاذ شود باید مطابق با محاسبات اکچوئری باشد و سپس به اجرا در بیاید. بازنشستگی پیش از موعد نیز همین‌گونه است. وقتی دستگاهی در آموزش و پرورش در این زمینه تصمیم می‌گیرد ما باید محاسبات لازم را انجام و هزینه آن را اعلام کنیم تا در صورت تامین آن یک تعهد به اجرا در بیاید. نمی‌توانیم به صندوقی که آسیب‌پذیر است بیش از این صدمه وارد کنیم.
 
 اخبار  اجتماعی  -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------