دولت مسئول بچه‌دارشدن شما نیست



 اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,  نرخ  باروری

 من میدون هستم، میدون دوم، عاشق سوفیا. بابای سوفیا اما عاشق من نیست و روی همه‌چیز حساس است. دیروز هم که رفتم خواستگاری، بابای سوفیا گفت: پسر تو پس‌فردا که وقت فرزندآوری‌ات شد چطوری می‌خواهی فاصله‌گذاری کنی؟ گفتم: جان؟ فاصله‌گذاری؟ مگر نمایش‌نامه است؟ من فردا بخواهم بچه‌دار شوم باید برشت را هم در نظر بگیرم؟ یا فاصله‌گذاری کنم و یکهو از اتاق بیایم بیرون؟


بابای سوفیا گفت: چی می‌گویی پسر؟ موضوع سر صحبت قائم‌مقام وزیر بهداشت است که گفته: «موفقیت و شکست در یکی، دو دهه گذشته در بحث جمعیت به طور کامل به ما مربوط نیست، فرزندآوری و فاصله فرزندآوری را پاسخ‌گو نیستیم بلکه سلامت فقط به ما مربوط است، ما سیاست‌گذار جمعیت نیستیم». گفتم: خب اگر مردم فاصله‌گذاری کنند که فرزندآوری نمی‌توانند بکنند. دولت باید سعی کند فاصله‌ها در جامعه کم شود که جمعیت زیاد شود.


گفتم: شما هم توقعی داری‌ها. مامان ما هم می‌گوید کنترل جمعیت و فرزندآوری و فاصله فرزندآوری به من مربوط نیست و به بابات مربوط است. بابای ما هم می‌گوید کنترل جمعیت و فرزندآوری و فاصله فرزندآوری به او مربوط نیست و به برنامه‌های تلویزیون مربوط است. یک‌ زمان اوشین پخش می‌کرد همه هی بچه می‌آوردند که آخرش یکی از بچه‌ها خوشبخت شود.

 

بعد خانه‌سبز پخش کرد، همه دست نگه داشتند و جای فرزندآوری شروع کردند به گفت‌وگو با فرزند و همسرشان. این اواخر اما برنامه ماه‌عسل تلویزیون پخش می‌کند و مردم می‌بینند نه بچه‌دارشدن عاقبت دارد نه اصولا زندگی‌کردن، به همین دلیل آمار افسردگی در کشور رفته بالا و بعضی هم خودشان را پرت می‌کنند پایین. خلاصه تلویزیون هم در شعار هی می‌گوید بچه‌دار شوید اما می‌گوید مسئولیت بچه‌تان با ما نیست. مردم هم همین‌طور بلاتکلیف مانده‌اند معطل و امیدوار بودند که دولت و وزارت بهداشت مسئولیت فرزندآوری آنان را برعهده بگیرد. اما وزارت بهداشت دیروز زده زیر بازی و او هم گفته فرزندآوری و فاصله‌گذاری شما به ما مربوط نیست. این‌طور که مشخص است فکر کنم آخرسر مسئولیت فاصله‌گذاری و فرزندآوری جامعه را هم بیندازند روی دوش من.


نتیجه‌گیری: فرزندان از آنچه در بخش‌نامه‌های دولت می‌بینید به شما نزدیک‌ترند. مراقب باشید.


نتیجه‌گیری ٢: دولت مسئول بچه‌دارشدن شما نیست.


اخبار اجتماعی  -  شرق /پوریا  عالمی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------