رئیس دادگستری کرمان: پرونده نازنین زاغری در تهران رسیدگی می شود



 اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی ,رئیس کل دادگستری کرمان

رئیس کل دادگستری کرمان گفت: به دلیل آنکه نازنین زاغری خارج از کشور فعالیت داشته، تشخیص این بود که رسیدگی به این پرونده در صلاحیت مراجع قضایی استان نیست و باید در تهران رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا یدالله موحد روز یکشنبه در نشست خبری افزود: تحقیقات لازم برای این پرونده انجام و مستندات و دلایل نیز جمع آوری شد.

وی درباره دستگیری نازنین زاغری گفت: سال 93 توسط معاونت اطلاعات سپاه ثارالله استان کرمان یکی از باندهایی که در جریان فتنه 88 با طراحی سایت ها و وب سایت های مختلف و تبلیغات وسیع خود اقداماتی را علیه امنیت کشور داشتند، شناسایی و دستگیر و مستندات جمع آوری شد.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه رسیدگی به این پرونده ها، متهمان تحت تعقیب قرار گرفتنند و حکم قطعی برای آنها صادر شد که این حکم در دست اجراست و برخی از اعضای این باند در خارج از کشور بودند و از جمله این متهمان نازنین زاغری بود که به دنبال همین پرونده، این شخص در فرودگاه تهران با ارسال نیابت قضایی دستگیر و به کرمان اعزام شد.

*رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی

رئیس کل دادگستری کرمان از رسیدگی به پرونده رشا و ارتشاء 8.5 میلیارد ریالی صندوق مالی و اعتباری (بانک مهر اقتصاد) و پرونده اختلاس، ارتشاء، جعل اسناد و تحصیل مال نامشروع کارکنان شهرداری سیرجان خبر داد.

وی گفت: تحقیقات مقدماتی این دو پرونده در دادسرا تکمیل و برای چهار متهم پرونده اول و 15 متهم پرونده دوم از دادگاه کیفری درخواست محاکمه و تعیین مجازات شده است.

موحد اظهار کرد: پرونده واگذاری خلاف مقررات 19 واحد مسکونی سازمانی متعلق به شرکت آب منطقه ای کرمان که توسط مدیران سابق این شرکت با بهای ناچیز و برخلاف ضوابط به مدیران و برخی کارکنان شرکت منتقل شده نیز مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی گفت: با پیگیری دستگاه های نظارتی و طرح دعاوی از سوی مدیران فعلی این شرکت برای ابطال معاملات تاکنون با احکام قطعی این معاملات ابطال شده و منازل مطروحه که ارزش ریالی آنها بالغ بر 200 میلیارد ریال بود به بیت المال برگشت داده شده است.

وی بیان کرد: متهمان این پرونده در دادسرا تحت تعقیب کیفری هستند.

*امنیت استان مطلوب است

رئیس کل دادگستری کرمان افزود: در حوزه امنیت نیز غالب مناطق استان کرمان در امنیت مطلوبی به سر می برند و شاخص های امنیتی در حال ارتقاست.

وی گفت: در برخی از مناطق استان موضوع اختلاف های طایفه ای و انتقام گیری های شخصی به اشکال مختلف رخ می دهد و اتفاقات نگران کننده ای را رقم می زند.

وی اظهار کرد: غالب عوامل ارتکاب این شرارت ها و جنایت ها دستگیر شده اند که در بازداشت به سر می برند و کار تکمیل تحقیقات در مورد این وقایع به سرعت در دست انجام است.

*احضار یکی از اعضای شورای شهر کرمان به دادسرا

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود درباره شایعات مطرح شده مبنی بر آلودگی و مسمومیت آب کرمان گفت: با توجه به عدم صحت این مطالب، موضوع در شورای تامین استان مطرح شد.

وی بیان کرد: در این باره پرونده ای به دادسرای عمومی و انقلاب ارجاع شد که دادستانی در حال تحقیق است و فرد مذکور به دادسرا احضار شده است.

چندی پیش برخی رسانه ها به نقل از یک عضو شورای شهر کرمان عنوان کردند آب کرمان به دلیل وجود آزبست و آرسنیک بالا آلوده است.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------