رئيس پليس آگاهي : کاهش محسوس وقوع سرقت هاي مهم



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,پليس آگاهي ناجا

رئيس پليس آگاهي ناجا ضمن تشريح عملکرد اين پليس براي مبارزه با سرقت، از کاهش محسوس وقوع سرقت هاي مهم خبر داد و گفت: به طور ميانگين 74 درصد از سرقت ها کشف شده است.

به گزارش ایسنا، سردار محمد رضا مقيمي با بيان اينکه در سه ماهه اول سال جاري، وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.3 درصد کاهش داشته، اظهار کرد: در اين ايام، کاهش سرقت از بانک ها با 16.7 درصد در "صدر" و کاهش سرقت هاي به عنف و زورگيري با 12.6 درصد نيز در رتبه "دوم" قرار دارد.

وي افزود: در اين ايام، ميزان سرقت از اماکن 7 درصد، منازل 6.4 درصد و جيب بري 6.2 درصد کاهش داشته است.

رئيس پليس آگاهي ناجا با اشاره به عزم و اراده اين پليس در راستاي پاسخگويي به مطالبه هاي اجتماعي و مردمي در راستاي کاهش سرقت و استرداد اموال به مالباختگان، بيان کرد: کاهش ميزان سرقت موتورسيکلت در سه ماهه اول سال نيز 5.4 درصد بوده است.

عالي ترين مقام آگاهي کشور، سهم کاهش سرقت در حوزه " کش و روز زني " را نيز 4.8 درصد اعلام کرد و افزود : در مجموع ساير سرقت ها 13 درصد کاهش داشته است.

افزايش کشف وقوع جرايم سرقت
وي مطرح کرد: در همين مدت، عليرغم کاهش سرقت در اکثر استان ها، عملکرد کشف به وقوع جرايم سرقت 1.3 درصد ارتقاء و بهبود يافته است.

سردار مقيمي يادآور شد: بهترين عملکرد کشف جرايم سرقت مربوط به سرقت خودرو است که بيش از 95 درصد اين سرقت ها در اين حوزه، منتج به کشف شد.

وي اشاره کرد: در مجموع،به طور ميانگين 75 درصد از سرقت ها کشف شده است.

اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينکه آنچه که در اين ميان حائز اهميت است کاهش محسوس وقوع سرقت هاي مهم مي باشد، خاطر نشان کرد: بيش از 52.2 درصد از کل سرقت هاي واقع شده کشور مربوط به سرقت هاي "خرد " است.

وي با بيان اينکه کاهش سرقت نيازمند توجه شهروندان به توصيه ها و هشدارهاي پليس آگاهي است، گفت: کاهش سرقت و استرداد اموال به مالباختگان از اولويت هاي اين پليس است؛ پليس آگاهي برنامه هاي ويژه اي براي خدمت رساني به شهروندان، مقابله با قاچاق کالا و ارز و هم چنين مبارزه با سرقت دارد.

براساس گزارش سایت پلیس، رئيس پليس آگاهي ناجا با بيان اينکه مطابق تدابير و تاکيدات فرمانده ناجا استرداد اموال نيز از اولويت هاي نيروي انتظامي در سال جاري است ، گفت: متاسفانه مالباختگان مستنداتي از اموال مسروقه ندارند و شايسته است شهروندان با نگهداري مستنداتي چون فاکتور خريد ، شماره سريال ، مشخصات اموال و .. طي مسير استرداد اموال را هموار کنند تا انجام اين روند توسط پليس آگاهي به مالبا ختگان با سرعت بيشتري انجام شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------