درآمد 3 تا 7 میلیون تومانی متکدیان تهران



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  , متکدیان

 مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از جمع آوری متکدیان تهرانی خبر داد و گفت: جمع آوری متکدیان از 12 چهارراه پر تردد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش میزان، فرزاد هوشیار پارسیان در گفت و گویی تلویزیونی در رابطه با طرح جمع آوری متکدیان در شهر تهران اظهار داشت: طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و نیروی انتظامی اجرایی شده و شهرداری نیز در راس این طرح قرار دارد.

وی افزود: متکدیان پس از جمع آوری، غربالگری شده و پس از آن به مرکزی که از قبل جانمایی شده اند اعزام می شوند.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به آغاز طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان در 12 محله تهران اظهار کرد: با همکاری مددکاران اجتماعی نسبت به جمع آوری متکدیان اقدام شده و افرادی که جزو اتباع بیگانه باشند از طریق اداره اتباع نیروی انتظامی رد مرز خواهند شد.

هوشیارپارسیان با ارائه آماری از میانگین درآمد متکدیان حاضر در شهر تهران تصریح کرد: میانگین درآمد تکدی گری در تهران 3میلیون تومان است و این درآمد در برخی از چهارراه های پرتردد به 7 میلیون تومان می رسد.

وی تاکید کرد: شهروندان باید بدانند که کمک به متکدیان صدقه جاریه محسوب نشده و بهتر است صدقات خود را در اختیار نیازمندان واقعی قرار دهند.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به واگذاری سرپرستی کودکان کار و خیابان به سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: وضعیت کودکان کار پس از جمع آوری مورد بررسی قرار گرفته و اگر آنها بد سرپرست بوده و یا بی سرپرست باشند سرپرستی شان به سازمان بهزیستی واگذار می شود.

هوشیارپارسیان ادامه داد: متکدیان معتاد نیز به مراکز ماده 16 واگذار شده تا مراحل ترک را طی کنند و پس از جمع آوری آنها تست های سه گانه از متکدیان انجام تا نوع بیماریهای آنها مشخص شود.

وی با بیان اینکه 50 درصد از متکدیان تهرانی مسکین نبوده و مشکل مالی ندارند اذعان کرد: 50 درصد از افرادی که تکدی گری می کنند مسکین نبوده و 35 درصد از آنها نیز در گروه های غیر رسمی مشغول به تکدی گری هستند.

مدیر عامل سازمان رفاه شهرداری تهران تاکید کرد: تنها 15 درصد از متکدیان تهران نیازمند واقعی بوده که قرار شده در این طرح شناسایی و برای حمایت به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارجاع داده شوند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------