زندانیان بیمه می شوند



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,الهام امین زاده

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی از پیگیری بیمه دار شدن زندانیان خبر داد.

الهام امین زاده در گفتگو با  مهر در پاسخ به این سوال که در راستای احقاق حقوق شهروندی زندانیان چه فعالیت هایی را در دستور کار دارید؟ گفت: حق بیمه یکی از حقوق شهروندی زندانیان محسوب می شود و توجه به بیمه دار شدن زندانیان را در دستور کار قرار داده ایم.

وی از برگزاری جلسات با سازمان زندان ها و وزارت رفاه خبر داد و افزود: حق بیمه زندانیان بیمه خاص محسوب می شود و تامین اجتماعی و یا بیمه سلامت هر کدام که بتوانند باید حق بیمه زندانیان را متقبل شوند.

اختصاص صندوق ویژه، راه سوم احقاق حق بیمه زندانیان
 معاون حقوقی سابق رئیس جمهور تصریح کرد: اگر دو نهاد مذکور تقبل نکنند، باید صندوق ویژه دیگری برای تامین حق بیمه زندانیان در نظر گرفت.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در پاسخ به این سوال که طرح وکیل خانواده به کجا رسید، گفت: این طرح نیاز به بیمه وکالت دارد که خود این مسئله بار مالی زیادی را به همراه دارد.

طرح وکیل خانواده، بار مالی دارد
امین زاده با اشاره به اینکه طرح مذکور نیمه کاره مانده است، گفت: این طرح باید پشتوانه مالی داشته باشد چرا که به جای پرداخت چند میلیون به وکیل، یک بیمه گذار باید این هزینه را متقبل شود و سوال اصلی اینجا مطرح است که چه کسی حاضر به پرداخت این مبلغ است. با این حال امیدواریم تا ماه های آینده به نتیجه برسد.
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------