علی مطهری: تقویت مهارتهای دانش آموزان سبب پیشرفت می شود



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی , مطهری

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت آموزش و پرورش باید برای تقویت مهارتهای اجتماعی دانش آموزان تلاش کند که گسترش این مهارتها سبب پیشرفت کشور می شود.

به گزارش ایرنا؛ علی مطهری عصر یکشنبه در مراسم اختتامیه نهمین اردوی ملی مربیان و ششمین اردوی ملی اعضای پیشتازان سازمان دانش آموزی کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد افزود: برگزاری چنین برنامه هایی سبب کشف استعداد در بین دانش آموزان می شود و یک اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزان ایجاد می کند.


وی بیان کرد: در آموزش و پرورش دو مقوله تعلیم و تربیت وجود دارد که تعلیم به معنای پرورش قوه تعقل، تفکر، تجزیه و تحلیل دانش آموزان است که این وظیفه بر عهده معلمان است.


مطهری ادامه داد: در مقوله تربیت یا پرورش سایر استعدادهای دانش آموزان زمانی رشد پیدا می کند که دانش آموزان به مهارتهای اجتماعی دست پیدا کنند.


وی تاکید کرد: تربیت با صنعت فرق می کند؛ صنعت یعنی اشیایی را ناقص کنیم تا بتوانیم یک شیء بسازیم اما در تربیت اساس کار برعکس است و ما باید تلاش کنیم تا استعدادها و توانمندی ها رشد پیدا کند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: محور تربیت به تعبیر شهید مطهری کرامت نفس است و این کرامت نفس است که می تواند استعدادهای انسان را پرورش دهد و آن را تقویت کند.


وی تاکید کرد: تربیت شاخه های مختلفی دارد که یکی از آنها تربیت اجتماعی و سیاسی است که باعث می شود روابط اجتماعی و سیاسی انسانها تقویت شود.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه به سخنان شهید مطهری اشاره کرد و گفت: پدرم سیاست را عزیزترین پیکر اسلام می دانست و بنابراین لازم است با فراگیری مهارتهای اجتماعی و سیاسی خود را تقویت کنیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------