کشف 3 قطعه جدید از هواپیمای ناپدیده شده مالزی در موزامبیک



  اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  ,هواپیمای مالزی

 مقامات موزامبیک از کشف 3 قطعه دیگر هواپیمای ام.اچ 370 مالزی در سواحل این کشور خبر دادند که حدود 30 ماه پیش با 239 سرنشین از جمله دو ایرانی در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد.

به گزارش ایرنا، کشف 3 قطعه جدید از پرواز ام.اچ 370 طی هفته گذشته در امتداد سواحل موزامبیک، اطمینان در مورد کشف قطعات دیگر این هواپیما در این منطقه را بیشتر می کند.


بزرگترین قطعه پیدا شده، قطعه مثلثی شکلی است که یک طرف آن سفید و قرمز و سمت دیگر آن آهنی است.


پیش از این نیز قطعات دیگری از این بوئینگ در سواحل آفریقای جنوبی پیدا شده بود، اما این نخستین باری است که یک قسمت رنگی از هواپیمای مالزی به دست آمده است.


به نوشته روز سه شنبه تارنمای 'نیو استریت تایمز'، 'ژائودآبرو' مدیر سازمان هواپیمایی موزامبیک در نشستی خبری اعلام کرد که قطعه پیدا شده می تواند بخشی از بالابر، بال و یا قسمت متحرک بال هواپیما باشد.


وی همچنین گفت: در بخش داخلی یکی از قطعات پیدا شده می توان برچسبی مشاهده کرد که شناسایی آن را سهل تر می کند. دو قطعه دیگر کوچک تر هستند و توسط پسر یکی از دیپلمات های سازمان ملل در نزدیکی ساحل جنوبی 'ژیا ژیا' پیدا شده اند.


این مقام موزامبیکی گفت قطعات پیدا شده برای آزمایشات بیشتر و تائید نهایی به مالزی فرستاده می شوند.


هفته گذشته نیز یک قطعه از لاشه این هواپیما توسط یک هتلدار در سواحل موزامبیک پیدا شده بود.


پیش از این نیز استرالیا که سرپرستی تیم تحقیقات برای جستجوی پرواز ناپدید شده مالزی را بر عهده دارد کشف 5 قطعه این هواپیما در آفریقای جنوبی، موریس و موزامبیک را تائید کرده بود.


پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی اسفند ماه سال 1392 با 239 سرنشین از جمله دو ایرانی در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و تاکنون از سرنوشت آن خبری به دست نیامده است .
چندی پیش مطرح شد این پرواز به عمد در اقیانوس هند سقوط کرده است، اما وزیر حمل و نقل مالزی این گزارش ها را رد کرد.


مالزی، چین و استرالیا مرداد ماه گذشته از تصمیم خود برای توقف جستجوی این بوئینگ خبر دادند.


انتشار این خبر باعث شد تا گروهی از خویشاوندان سرنشینان چینی بویینگ 777 ناپدید شده نسبت به این تصمیم واکنش نشان دهند و از دولت بخواهند که روند جستجو را متوقف نکند.


براساس گزارش ها، تاکنون 180 میلیون دلار هزینه صرف جستجو برای یافتن بقایای این هواپیما در اعماق دریا و در محیطی به وسعت 120 هزار کیلومتر مربع در قسمت های جنوبی اقیانوس هند شده است.


اعتقاد بر این است که این هواپیما به دلایل نامعلوم مسیر پروازی خود از کوالالامپور به پکن را تغییر داده و در آب های عمیق جنوب اقیانوس هند در غرب استرالیا متوقف و به زیر آب فرورفته است.


بسیاری از خانواده های قربانیان این حادثه هوایی بر این باورند که همه واقعیت های این پرواز بازگو نشده و احتمالا این هواپیما در جایی دیگر به غیر از جنوب اقیانوس هند که جستجوگران استرالیا، مالزی و چین در تلاش برای یافتن اثری از این بوئینگ هستند، سقوط کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------