مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر : در مقابل زلزله احتمالی پایتخت 30 درصد آمادگی داریم/ حجم بسیاری از انبارهای‌ ما خالی است



  اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی  , هلال‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران با اشاره به اینکه از نظر موجودی اقلام 22 گانه زیستی و امدادی در وضعیت قرمز هستیم گفت: تخصیص نیافتن اعتبارات در برنامه‌ها و عملیات‌ ما تأثیرگذار است.

 به گزارش فارس، حسین کتابدار در نشست خبری که در ارتباط با اقدامات دهه فجر برگزار شد، اظهار داشت: هلال احمر هر سال برنامه‌هایی در این زمینه داشته و امسال ما برنامه‌های سال گذشته را آسیب‌شناسی کردیم و دستورالعمل جدید در این زمینه صادر شد.

 

وی افزود: نیروهای ما از امروز 12 بهمن پوشش امدادی مرقد امام خمینی(ره) را در نظر گرفته و در واقع پشتیبانی‌های لازم را در صورت وقوع حادثه انجام می‌دهند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران گفت: امسال 22 بهمن روز جمعه بوده و این مساله به دلیل برپایی نماز جمعه نیز نیاز به هماهنگی‌های بیشتری دارد بنابراین نیروهای امدادی در 30 پست در طول راهپیمایی مستقر می‌شوند. 

 

کتابدار با بیان اینکه حدود 500 امدادگر و نجات‌گر در پوشش امدادی 22 بهمن در نظر گرفته‌ شده‌اند، گفت: چادر سالمندان نیز در طول نماز برپا شده که علاوه بر محل استراحت سالمندان، امکان برپایی نماز نیز در آن وجود دارد.

 

وی از آموزش احیای قلبی، ریوی در مسیر راهپیمایی خبر داد و گفت: بروشورهای آموزشی نیز در طول مسیر پخش خواهد شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران تصریح کرد: کل جمعیت هلال‌احمر استان تهران داری 4 زهار امدادگر و نجات‌گر است و طرح نوروزی نیز از پایان بهمن ماه اقدامات لازم آن انجام خواهد گرفت.

 

کتابدار گفت: البته از لحاظ بودجه‌ای در مضیقه هستیم چرا که کل بودجه هلال‌احمر درسال 95-94 که مصوب مجلس بوده 1100 میلیارد تومان است که تا این لحظه 100 میلیارد تومان آن یا به عبارتی 9 درصدش تخصیص یافته که این موضوع در کل برنامه‌ها، آمادگی‌ها و عملیات‌های ما تأثیرگذار است.

 

وی به زلزله احتمالی تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ما 30 درصد آمادگی در برابر زلزله تهران را داریم همچنین از نظر وضعیت موجودی اقلام 22گانه زیستی و امدادی در وضعیت قرمز هستیم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران تصریح کرد: هلا‌ل‌احمر استان تهران بالغ بر 44 هزار متر مربع انبار در سطح تهران دارد ولی از آنجایی که اعتبارات لازم تأمین نشده حجم زیادی از انبارها خالی است و از نظر اقلام 22 گانه زیستی و امدادی وضعیت خوبی نداریم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------