اجازه جولان اوباش را در چهارشنبه‌سوری نخواهیم داد



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی , پلیس

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد که پلیس اجازه جولان به اوباش را در چهارشنبه‌سوری نخواهد داد.

 به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در همایش فرماندهان و روسای پلیس‌های تخصصی ناجا که صبح امروز در مقر مرکزی نیروی انتظامی برگزار شد، با اشاره به برگزاری نشست یک روزه فرماندهان ناجا اظهارکرد: امیدوارم موضوعات مورد تاکید در این جلسه به جد دنبال شود و باید نگاه و اهمیت فرماندهان به دستورالعمل‌ها ویژه باشد چراکه اجرایی کردن مطالبات مقام معظم رهبری اولویت نیروی انتظامی است.

 

فرمانده ناجا با اشاره به دیدارهای اخیر با مقام معظم رهبری، گفت: کلیه فرمایشات مقام معظم رهبری و مطالبات معظم له از نیروی انتظامی به جد باید دنبال و اجرایی شود، ضمن اینکه محورهایی که در جلسات اخیر مورد تأکید حضرت آقا بوده است، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

 اشتری ادامه‌داد: در پیشبرد اهداف، اولویت‌هایی تعریف شده که به جد باید دنبال شود در این میان برخی از برنامه‌های مهم دارای زمانبندی بوده و برخی فارغ از زمانبندی به تمام دوران‌ها، فعالیت‌ها و اجرای مأموریت‌ها معطوف می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اقتدار توأم با رأفت و مهربانی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص ناجا است، افزود : اتخاذ رویکرد اقتدار توام با رافت و مهربانی  فارغ از زمان‌بندی و برای همه دوران هاست.

 

فرمانده ناجا با اشاره به جایگاه کلانتری‌ها اضافه‌کرد: پیرو تأکید مقام معظم رهبری در خصوص کلانتری‌ها و شیوه برخورد و ارائه خدمات به شهروندان، شورایعالی تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در ناجا راه اندازی شد و ضمن برگزاری جلسات متعدد در این راستا، باید طبق مصوبات، برنامه‌ها اجرایی شود. پلیس پیشگیری باید اجرای این برنامه ها را دنبال کرده و با ارائه و بررسی طرح‌های پیشنهادی در این راستا گام‌های مطلوبی بردارد. باید بتوانیم فرمان حضرت آقا را در خصوص کلانتری ها عملی کنیم و برای ارتقای نظام و نیروی انتظامی اقدام کنیم تا باعث افزایش اعتماد مردم به نظام و جمهوری اسلامی ایران شویم.

 

اشتری افزود: در مرحله اول باید اولویت‌هایی را تعریف کنیم؛ به طوری که ابتدا باید کلانتری‌هایی را که نیاز به بازسازی ، ترمیم و تزریق نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات دارند مدنظر قرار داد و سپس به مقوله گسترش سایر کلانتری‌ها اندیشید.

 

وی با بیان اینکه تعالی رفتار سازمانی در طرح تحول کلانتری‌ها در صدر اولویت‌ها است، افزود: مشارکت فرماندهان در پیشبرد اهداف مربوط به طرح تحول کلانتری‌ها بسیار حائز اهمیت و تأثیرگذار است و امیدوارم در تحقق این طرح به محیطی که در آن اقتدار، عدالت و مهربانی باشد، برسیم.

 

اعتماد مردم به پلیس بالاترین سرمایه است

 

رییس پلیس کشور با تأکید بر اینکه باید به کلانتری‌ها به عنوان پناهگاهی برای مردم ، توجه ویژه‌ای شود، گفت: اعتماد مردم به پلیس بالاترین سرمایه است و باید این سرمایه را تقویت کرده و قدر بدانیم. اتخاذ رویکرد مناسب صرفا به داشتن تجهیزات نیست هر چند این موضوع مهم است اما نیروی انسانی و شیوه برخورد با مردم بسیار حائز اهمیت است.

 

وی ادامه داد: اجرای برخی از مأموریت ها نیازمند مشارکت همه دستگاه هاست ، بنابراین باید سهم دستگاه‌ها مشخص و بر مبنای ضوابط و قوانین از دستگاه‌های مسئول در راستای پیشبرد اهداف، مطالبه‌گر باشیم.

 

 فرمانده ناجا با اشاره به اهمیت آمادگی عملیاتی افزود: باید آمادگی و تقویت بنیه عملیاتی را از مرزها تا شهرها در اولویت قرار داد ، هم چنین کنترل مرزهای شرقی ،غربی و ... نظارت بر شیوه عملکرد رده های تابعه از ضروریات است.

 

اشتری با تأکید بر آموزش و حرفه گرایی خاطر نشان کرد: آموزش به عنوان اولویت سال گذشته و آتی ، از نیازهای همیشگی است، باید در حوزه آموزش سرمایه گذاری کرد چرا که آموزش مبنای تحول مطلوب و اثرگذار است و مهارت های عملی باید در کنار دانش کارکنان ارتقاء یابد.

 

استمرار نظارت بر شیوه عملکرد رده‌های تابعه

 

وی با اشاره به اهمیت نظارت در روند اجرای مأموریت‌ها و برنامه‌ها خاطرنشان کرد: نظارت فرماندهان بر شیوه عملکرد رده‌های تابعه از الزامات است، نظارت در کاهش تخلفات و پیشبرد صحیح مأموریت ها تأثیرگذار است.

 

اشتری با اشاره به راه اندازی و فعالیت قرارگاه صیانت از کارکنان ادامه داد: فعالیت این قرارگاه در کاهش میزان تخلفات کارکنان موثر بوده است و البته باید شیوه برخورد با تخلفات  قاطعانه  باشد.

 

رییس پلیس کشور اشاره به اهمیت و جایگاه بیت المال، مطرح کرد: هرگز نباید کسی اجازه سوء استفاده از بیت المال را داشته باشد، باید حدود شرعی را در استفاده از بیت المال رعایت کرد.

 

اشتری با بیان اینکه سلامت فرماندهان ، کارکنان و خانواده هایشان برای بنده به عنوان فرمانده ناجا مهم است ، افزود: نباید از بیت المال به هیچ وجه استفاده شخصی شود که خوشبختانه این مهم توسط اکثر فرماندهان و کارکنان رعایت و لحاظ می شود.

 

رعایت انضباط فردی، جمعی و سازمانی

 

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: رعایت انضباط فردی، جمعی و سازمانی را در همه شرایط و مأموریت ها باید در نظر گرفت. روند انجام مأموریت ها باید با برنامه ریزی صحیح و بهینه همراه باشد.

 

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اهمیت اشراف اطلاعاتی در پیشبرد مأموریت‌ها تأکید کرد:  اشراف اطلاعاتی در کنار  آمادگی همه جانبه کارآمد و موثر است، فرماندهان باید در حوزه مأموریتی بر همه موضوعات و محورها اشراف اطلاعاتی داشته باشند.

 

اشتری در ادامه بر استفاده و بکارگیری تجهیزات نوین و فناوری در مراکز انتظامی و کلانتری ها تأکید کرد و گفت: اخیرا همایش ملی معماری آینده ناجا به همت مرکز مطالعات راهبردی و سردار رادان برگزار شد، توجه به موضوع  معماری آینده ناجا و همکاری با مرکز مطالعات راهبردی لازم است، مرکز مطالعات راهبردی باید از نقطه نظرات فرماندهان و کارشناسان انتظامی بهره ببرد.

 

وی تأکید کرد: باید همواره رویکرد بهره‌مندی از دانش و تجربه پیشکسوتان و ثبت نقطه نظرات راهبردی و اجرایی به جد دنبال شود، چرا که بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان در اجرای مأموریت‌های آتی کارگشا است.

 

فرمانده ناجا با اشاره اهمیت مبارزه با قاچاق تأکید کرد: مبارزه با قاچاق از مطالبات و انتظارات مقام معظم رهبری است، این مهم باید به جد دنبال شود و پلیس آگاهی اقدامات موثری را در این زمینه با جدیت دنبال کند. هماهنگی رده ها اعم از مرزبانی، دریابانی، پلیس آگاهی و ... در فرایند مبارزه با قاچاق ضروری است.

 

وی با اشاره به مأموریت های پیش رو گفت: چهارشنبه آخر سال ، عید نوروز و ... از مأموریت‌های آتی است و باید با جدیت موضوعات مربوط به این مأموریت ها دنبال شود.

 

اجازه جولان به اوباش را در چهارشنبه‌سوری نخواهیم داد

 

وی با اشاره به چهارشنبه سوری اظهار کرد: مأموریت ناجا در چهارشنبه آخرسال محله محور است، به هنجارشکنان ، اراذل و اوباش اجازه جولان نخواهیم داد.

 

 اشتری با اشاره به برگزاری انتخابات در سال آتی اظهار کرد: برگزاری انتخابات در همه کشورها حائز اهمیت است. مشارکت حداکثری و شرکت در انتخابات نیز در این میان مهم است، برگزاری انتخابات در بستری امن از وظایف اصلی ماست.

 

فرمانده ناجا بااشاره به اهمیت توجه به وضعیت معیشتی کارکنان گفت: به لطف الهی و هدایت داهیانه مقام معظم رهبری در موضوعات مربوط به بهبود وضعیت معیشتی کارکنان گام‌های مطلوبی برداشته شده است. بهبود وضعیت معیشتی کارکنان از اولویت‌های اصلی است و در راستای این فرایند اقداماتی چون ارائه تسهیلات، ترمیم حقوق و ... صورت گرفت.

 

اشتری تأکیدکرد: اراده و اهتمام برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان وجود دارد، چراکه نیروی انسانی را عظیم‌ترین سرمایه نیروی‌انسانی می‌دانیم و تلاش داریم مطابق ضوابط قانونی و شرعی در راستای دلگرمی کارکنان پیگیری و تحقق اقدامات مثمرثمر را دنبال و اجرایی کنیم.

 

وی تأکیدکرد: جدیت در کار، دقت، پیگیری، سرعت عمل، مدیریت جهادی، عدالت توأم با اقتدار و ... باید از ویژگی اصلی فرماندهان و روسای پلیس‌های تخصصی باشد. باید برای ثانیه‌ها نیز برنامه‌ریزی کرد و اقدامات پیشدستانه داشت. نباید در انجام وظایف سستی و یا کم فروشی داشت، ما در مقابل مسئولیتی که بر عهده داریم باید نزد خداوند پاسخگو باشیم.

 

فرمانده ناجا عنوان کرد: خدمت در جامعه اسلامی توفیقی بس بزرگ است، بنابراین باید جایگاه و شأن حکومت اسلامی را در نظر گرفت و با جان و دل برای خدمت در نظام اسلامی ایفای نقش کرد.

 

بر اساس اعلام پورتال پلیس، وی با بیان اینکه قدردان زحمات تک‌تک فرماندهان و کارکنان هستم ، گفت: باید برای ارائه خدمات مضاعف به مردم ، همت مضاعف و تلاش مجدانه داشت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------