وزیر ارتباطات: هنوز برخی باور نکرده‌اند که شرکت مخابرات به بخش خصوصی واگذار شده



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی  ,وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هنوز برخی باور نکرده اند که شرکت مخابرات به بخش خصوصی واگذار شده و 50 درصد سهام آن در اختیار بخش خصوصی است و دولت در میان هیات مدیره پنج نفره آن فقط یک عضو دارد. 

به گزارش ایسنا، واعظی که به منظور پاسخگویی به سوال نماینده ارومیه در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی حاضر شده بود، گفت: دولت در شرکت مخابرات تنها 20 درصد سهام در اختیار دارد و با یک رای بر تصمیمات هیات مدیره تاثیر دارد، اما در خصوص سوالاتی که مطرح می شود باید عرض کنم نظارت بر انجام قوانین مرتبط با قانون کار و قوانین استخدامی بر عهده وزارت کار است و همکار محترم ما در وزارت کار باید پاسخگوی سوالاتی در این باره باشند.

 

وی افزود: البته من در این خصوص از ایشان سوالاتی را داشتم  و فرمودند ما نظارت مستمر بر عملکرد شرکت مخابرات داریم،‌ اما در مورد سیاستگذاری‌ها، تعرفه ها و مسائل فنی مسئولیت امور را بنده می‌پذیرم، اما همانطور که گفته شد مسائل پرسنلی و حقوق و مزایا در شرکت مخابرات بر عهده وزارت ارتباطات نیست.

 

واعظی در پاسخ به یکی از سوالات در مورد وضع استخدام‌ها در وزارت ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات و شرکت ها برخی اقداماتی که امکان اجرای آن از سوی بخش های غیر دولتی را دارد در قالب مزایده ها برون سپاری می‌کند و  کارکنان شرکت هایی که در مزایده ها برنده می شوند، پس از چند سال علاقه‌مند می شوند که به استخدام دولت درآیند که امکان این نیست و ما همچین اجازه ای را براساس قانون نداریم.

 

وی افزود: اما در مورد کارکنان وزارت ارتباطات نیز باید عرض کنم براساس مصوبات دولت در قانون کار حقوق و مزایای کارکنان پرداخت می شود و بدهی به کارکنان نداریم و تعهدات وزارتخانه به کارکنان در زمان مقرر عملیاتی شده است.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در شرکت مخابرات قوانین و مقررات مرتبط با استخدام‌ها نظامات حقوقی حاکم است و وزارت کار نیز بر آن نظارت دارد و براساس هماهنگی که با وزارت کار،‌ تعاون و رفاه اجتماعی به عمل آمده عملکرد شرکت مخابرات به طور مستمر نظارت و ارزیابی می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------