ورزش هوازی و انواع دستگاه های ورزشی هوازی



چکیده : ورزش هوازی به فعالیت‌هایی اشاره دارد که ضربان قلب را افزایش می‌دهد. این تمرین‌ها شامل فعالیت‌های استقامتی می‌شوند که در یک مدت زمان مشخص از گروه‌های ماهیچه‌ای بزرگ بدن استفاده می‌کنند و معمولا سراسر بدن را به کار می‌گیرند و موجب کالری سوزی می شوند.

 

تمرین هوازی (Aerobic exercise) نوعی فعالیت ورزشی بوده که هدف آن بهبود سیستم

مصرف اکسیژن می‌باشد. در مقاله امروز نگاه دقیق‌تری به ورزش هوازی و تمرینات آن می‌اندازیم. ورزش هوازی مناسب ترین راه برای اندامی مناسب در کنار سلامت بدن است. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با این ورزش و تمرینات آن بیشتر آشنا شوید.

 

ورزش هوازی چیست؟

ورزش هوازی به فعالیت‌هایی اشاره دارد که ضربان قلب را افزایش می‌دهد. این تمرین‌ها شامل فعالیت‌های استقامتی می‌شوند که در یک مدت زمان مشخص از گروه‌های ماهیچه‌ای بزرگ بدن استفاده می‌کنند و معمولا سراسر بدن را به کار می‌گیرند و موجب کالری سوزی می شوند.

 

معرفی ورزش هوازی و دستگاه های مربوطه

 

به ورزش هوازی، کاردیو یا ایروبیک هم می گویند که در آن خون با اکسیژن بالا به وسیله قلب پمپاژ می شود تا اکسیژن به تمام عضلات در حال فعالیت برسد. ورزش هوازی برعکس ورزش بی هوازی سبب افزایش ضربان قلب و تنفس، فعالیت ریه ها و تنفس می شود، در حالیکه در ورزش بی هوازی بدن شما به صورت ناگهانی تحت فشار شدید قرار می گیرد.

 

مزایای ورزش های هوازی

سلامت قلب

در ورزش های هوازی، قلب باشدت بیشتر کار می کند به مرور زمان قدرتمند تر می شود. اما قلب در حال استراحت خطر حملات و دیگر بیماری های قلبی را در پی دارد.

 

پوکی استخوان

ورزش می تواند تراکم استخوان را بالا برده و سرعت رشد این بیماری را کاهش دهد. ميزان و نوع دقیق ورزش های لازم برای بهره بردن از این مزیت معلوم نیست. گذشته از این مسئله شاید این شیوه برای همه اشخاص جوابگو نباشد.

 

تناسب اندام

ورزش هوازی با شدت کالری سوزی بالا به تدریج موجب چربی سوزی و تناسب اندام فرد می شود.

 

بهبود میل جنسـی

در سال ۲۰۰۳ مطالعه ای در دانشگاه هاروارد نشان داد مردانی که این ورزش را انجام میدهند، از نظر قوای جنسی مانند مردان ۲ تا ۵ سال جوان تر از خود، عمل می کنند.

 

درمان افسردگی

شما می توانید با انجام دادن روزانه یک ساعت ورزش هوازی خطر افسردگی را از خودتان دور کنید.. همینطور علائمی در دست است که ثابت می کند افرادی با خصوصیت ورزش هوازی پی در پی، در معرض ابتلا به افسردگی کمتری هستند.

 

دیگر فواید ورزش هوازی

  • بهبود عملکرد قلب و عروق
    معرفی ورزش هوازی و دستگاه های مربوطه
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی
  • پایین نگه داشتن فشار خون
  • کلسترول خوب یا افزایش HDL
  • کمک به کنترل بهتر قند خون
  • کمک به کنترل بهتر وزن و یا کاهش وزن
  • بهبود عملکرد ریه
  • افزایش ضربان قلب
  • افزایش استقامت بدن

 

معرفی ورزش های هوازی !؟

تمرینات هوازی سبک عبارتند از...

  • شنا كردن
  • دوچرخه سواری ( چه دوچرخه های شهری و چه دوچرخه ثابت )
  • استفاده از اسکی واره (دستگاه ثابت ورزشی)
  • پیاده روی
  • قایقرانی
  • استفاده از ارگومتر بالاتنه (دستگاه ثابت ورزشی که فقط قسمت بالا تنه بدن را درگیر می کند).

 

معرفی ورزش هوازی و دستگاه های مربوطه

 

تمرینات هوازی سنگین عبارتند از...

  • دویدن
  • طناب زندن
  • انجام دادن روتین هایی سنگین یا ایروبیک استپ.

 

معرفی ورزش هوازی و دستگاه های مربوطه

 

دستگاه‌های بدنسازی هوازی کدامند ؟

تردمیل

تردمیل همیشه بهترین دستگاه برای ورزش هوازی بحساب می‌آید. اگر فردی به مدت 4 تا 5 روز، روزی 8 دقیقه بدود سلامت جسمی او تامین خواهد شد. استفاده از تردمیل بسیار آسان‌تر از دستگاه‌های دیگر باشگاه است.

 

قابل ذکر است که به منظور خرید تردمیل با قیمت مناسب در تهران می توانید از فروشگاه رزان کالا دیدن فرمایید.

 

معرفی ورزش هوازی و دستگاه های مربوطه

 

استیرمیل یا ماشین پله نوردی (Stair mill)

این دستگاه به شدت بر روی عضلات و ماهیچه‌های پاهای شما تاثیر می‌گذارد. اما با وجود تقویت ماهیچه‌های پای شما این دستگاه کالری کمتری نسبت به تردمیل می‌سوزاند.

 

دستگاه رویینگ

این دستگاه قدرت زیادی برای به راه افتادن نیاز دارد و تمام ماهیچه‌های شما را به کار می‌اندازد.

وبه همین سبب باعث بالا رفتن قدرت بدنی و سلامت جسم شما می‌شود. این دستگاه در مدت زمان کوتاه مانند 10 دقیقه به خاطر مصرف انرژی زیاد، باعث می‌شود کالری زیادی بسوزانید.

 

دوچرخه اِیردین (Airdyne)

این دستگاه در تمامی باشگاه‌های بدنسازی وجود دارد اما تاثیر آن نسبت به دیگر دستگاه‌ها بسیار کمتر است اما به هر حال هر چه تلاش کنید سخت‌تر پدال بزنید، مقاومت بدنی شما بالا‌تر می‌رود.

 

دوچرخه ثابت اسپینینگ

دوچرخه اسپینینگ ها تاثیر بیشتری نسبت به دوچرخه ایردین دارد و برای تمرینات قلبی و عروقی بسیار مفید است، این دستگاه یکی از بهترین دستگاه‌های هوازی برای تقویت ماهیچه‌های پا است و عضلات پا را به شدت تقویت می‌کند.

 

نردبان جَکوب

این دستگاه دقیقا مانند یک میله بارفیکس است و شاید به نظر شما فقط یک تفریح ساده ورزشی به حساب بیاید اما اگر تحت نظر مربی باشید با این دستگاه حرکات مختلف ورزشی می‌توانید اجرا کنید که برای سلامت جسم شما مفید خواهد بود.

 

SkiErg (شبیه ساز اسکی)

این وسیله دقیقا اسکی را برای شما شبیه‌سازی می‌کند و هم بر روی بالاتنه و هم پایین تنه شما تاثیر دارد.

 

الپتیکال

کار با این اسکی فضایی و الپتیکال بسیار ساده است و شما با یک تمرین ساده و آسان می‌توانید مقدار زیادی کالری بسوزانید و ضربان قلب خود را بالا ببرید تا متابولیسم شما افزایش پیدا کند.

 

دوچرخه ثابت نشسته

این دستگاه ممکن است باعث تقویت پاها شود اما تاثیر آنچنانی ندارد. این وسیله ورزشی مناسب است که شما را از صرفا از بی‌تحرکی در بیاورد.

 

نکته

طبق تحقیقات صورت گرفته در ژورنال انجمن درمانی آمریکا، بین تمامی دستگاه‌های هوازی مورد بررسی قرار گرفته، مفیدترین آن‌ها تردمیل است. راه رفتن یا دویدن روی تردمیل بهترین بازده را دارد و متابولیسم شما را به خوبی بالا می‌برد.

 

حال با خواندن این مطلب به راحتی می‌توانید دستگاه هوازی مناسب خود را انتخاب کنید. هر چه را که انتخاب میکنید حتما در کنار آن تردمیل را بگذارید. هیچ دستگاهی مانند تردیمل در سلامت جسم شما تاثیرگذار نخواهد بود.

 

معرفی ورزش هوازی و دستگاه های مربوطه

 

البته فروشگاه رزان کالا علاوه بر انواع دستگاه های هوازی، انواع ماشین شارژی کودک نیز از محصولات این فروشگاه در تهران می باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024