تاج:‌ نکونام تا پایان جام جهانی در اردوی تیم ملی خواهد بود/ 19 آبان با نیکاراگوئه بازی خواهیم کرد



مهدی تاج،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی فوتبال ایران برای همه ایرانی ها است و هیچ ایرانی دنبال حذف تیم ملی نیست، و قطعا ایران در جام جهانی 2022 قطر حضور خواهد داشت.

به گزارش فارس، مهدی تاج در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان و فدراسیون فوتبال در فاصله 31 روز مانده تا آغاز جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت:‌ خوشبختانه کارهای تیم ملی پیش می‌رود، گاهی تندر و گاهی کندتر؛ ولی در مجموع سازمان نسبی عالی در فدراسیون فوتبال تشکیل شده و کارها را انجام می‌دهد. نظر ما این است که باید بدون سروصدا کارها انجام شود و با روندی مناسب حلقه‌ای اتصال بین کارهایی که باید در تیم ملی انجام شود، وصل کنیم.

 

وی افزود: ما مجموعه‌ای از کارها مثل اعزام، بلیت‌فروشی و ... را انجام می‌دهیم. نزدیک به 22 هزار نفر بلیت خریدند. پنج هزار بلیت را هم خود فیفا فروخته است. دادن هیاکارت، بلیت‌ها، اعزام هواداران و ... جزو دلمشغولی‌های ما است که در بخشی از فدراسیون انجام می‌شود. بخش دیگر آماده‌سازی تیم ملی است و مسائل مربوط به بازیکنان، سرمربی، زمین چمن، اعزام تیم، بازی تدارکاتی و ... است. بخش دیگر تدارکاتی است که فدارسیون باید برای خبرنگاران در نظر بگیرد. 

 

*همه باید برای حضور قدرتمند در جام جهانی کارکنند

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه قاعدتاً با توجه به اینکه او حدود دو ماه است به فدراسیون آمده پیش از حضورش نیز کارهایی در این مجموعه انجام شده بود اما از وقتی خودش و تیمش آمدند کار جدیدی انجام شده یا فقط سرعت ریلی که از قبل گذاشته شده بود را بیشتر کرده است، توضیح داد: همه باید برای حضور قدرتمند در جام جهانی کار کنند. در گذشته کارهای زیادی انجام شده زحمات زیادی در گذشته کشیده شده و پس از انقلاب پنج دوره به جام جهانی رفتیم و یک دوره قبل از انقلاب، از این پنج دوره سه دوره را من در فدراسیون بودم، در جام جهانی 2014 نایب رئیس و در 2018 رئیس فدراسیون بودم. 

 

*اولین اقدام موثر من تغییر سرمربی تیم ملی بود

تاج اضافه کرد:‌ چه من باشم چه دیگران باید این کارهای مشترک انجام شود. وقتی آمدیم اولین اقدام موثری که فکر کردیم باید انجام شود تغییر سرمربی تیم ملی بود. در فاصله خیلی کمی این کار را انجام دادیم. 

 

*به کی روش گفته بودم اگر انتخاب شوم، می خواهم سرمربی تیم ملی شوی

وی در  خصوص اینکه از چند ماه قبل و حتی قبل از آغاز ریاستش بحث‌هایی در رسانه‌ها مبنی بر تغییر اسکوچیچ مطرح می‌شد و حتی این احتمال قوت گرفت که تیم ملی می‌خواهد با تغییر سرمربی با تدارک بهتری راهی جام جهانی شود و آیا از قبل با کی‌روش مذاکره کردید، توضیح داد: خود من با کی‌روش صحبت کردم و گفتم تصمیم به کاندیداتوری برای فدراسیون دارم. اگر انتخاب شدم قصد دارم این اتفاق رقم بخورد. 

 

*اسکوچیچ مربی بسیار محترمی است اما به نظرم تغییر او به نفع کشور بود

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه با این تفاسیر کی‌روش از خودش پالس گرفته بود، عنوان کرد: اینگونه است. البته فدراسیون قبل تصمیمش گرفته و اسکوچیچ را ابقا کرده بود. حدود یک هفته قبل از انتخابات این کار را انجام داده و کار را پیش می‌برد. درباره اسکوچیچ باید بگویم که مربی بسیار محترمی است اما تنها چیزی که من فکر می‌کردم این بود که شاید تغییر وی به نفع کشور باشد. تمام تلاش من نیز پرداخت تمام مطالبات اسکوچیچ بود حتی مطالبات مشکوک الهویه.

 

* تمام مطالبات مورد درخواست اسکوچیچ را پرداخت کردیم

وی افزود: گفته بودند که بنا است اسکوچیچ پاداشی برای جام جهانی بگیرد که این مبلغ پرداخت شد. پاداشی را اسکوچیچ در نظر گرفته بودم که باید پرداخت می‌شد. پاداشی هم برای بازیکنان در نظر گرفته بودیم و این کار نیز صورت گرفت. فدراسیون تمام تلاشش را کرد تا تمام مطالبات مورد درخواست اسکوچیچ را پرداخت کند اما احساسی که بین من و دوستانم وجود داشت این بود که با وجود اسکوچیچ نتیجه نمی‌گیریم. به همین دلیل من و دوستانم احساس کردیم کی‌روش به این دلیل که روی تیم ملی شناخت دارد و همچنین شناختش نسبت به جام جهانی می‌تواند به ما کمک کند اما اسکوچیچ شناخت و تجربه‌ای از جام جهانی نداشت.

 

* عمده بازیکنان از کی روش شناخت کامل دارند

تاج ادامه داد: سومین دلیل ما این بود که عمده بازیکنان از کی‌روش شناخت کامل دارند. همچنین کی‌روش شناخت کامل و کافی از امکانات و شرایط ما داشت چرا که با این مجموعه هشت سال کار کرده بود. به همین دلایل او را انتخاب کردیم. 

 

* امیدوار به ادامه روند رو به رشد با کی روش در جام جهانی هستیم

وی در مورد اینکه اهالی فوتبال انتظار دارند نسبت به دوره قبلی، تیم ملی با کی‌روش در جام جهانی نتایج بهتری رقم بخورد، عنوان کرد: اگر روند تیم ملی با کی‌روش را بررسی کنیم می‌بینیم در 2014 نتیجه خوبی کسب کردیم در 2018 نیز بهترین نتایج تاریخ فوتبال‌مان با این مربی به دست ‌آمد. در بازی آخرمان مقابل پرتغال یک بر یک کردیم و شاید می‌توانستیم این تیم را ببریم. اینکه دقیقه آخرمان توپ گل نشد. مردم و مسئولان همه از آن نتایج راضی بودند. حس کردیم می‌توانیم این روند رو به رشد را با کی‌روش در قطر ادامه بدهیم به این موضوع نیز امیدوار هستیم اما می‌دانیم همه تیم‌ها تدارک خیلی خوبی دیده‌اند.

 

*باید برای صعود از گروه مان در جام جهانی تلاش کنیم

رئیس فدراسیون تصریح کرد: فوتبال دنیا را به دو قسمت تقسیم می‌کنند. کشورهایی که در جام جهانی هستند و نیستند. بودن ما جزو 32 کشور حاضر در جام جهانی است توفیق است و باید برای صعود از گروه‌مان تلاش کنیم. اگر این اتفاق بیفتد بسیار خوب است. 

 

*همه برای پیروزی به جام جهانی می  آیند

تاج در خصوص اینکه آیا خود کی‌روش هم چنین نظری دارد، پاسخ داد: هیچکس در جام جهانی برای باختن نمی‌آید و همه برای بردن می‌آیند. سازمان نسبتاً خوب و پویایی را تهیه کرده‌‌ایم و برای یک کار مناسب تلاش می‌کنیم. البته در جام جهانی فقط بحث تیم ملی نیست، بحث اعزام هواداران، لیدرها و ... است. می‌توانیم در قطر تماشاگران خوبی داشته باشیم. در دیداری که با شیخ حمد رئیس فدراسیون قطر داشتم به من گفت در دور قبلی مقدماتی جام جهانی تماشاگران ما تنه به تنه هواداران قطری یا حتی بیشتر در ورزشگاه و خود این کشور حضور داشتند. در جام جهانی کل کشور قطر فیفازون است. همه مسائل حساب شده است و باید به اندازه بلیت‌فروشی کند. مثل بازی‌های مقدماتی نیست که یک نفر مقابل در ورزشگاه بایستد و بگوید به من بلیت دهید تا داخل شوند. 

 

*کی روش امیدوار است که تیم ملی از مرحله گروهی صعود کند

وی اضافه کرد: ما پشتوانه خیلی اساسی به نام مردم داریم. مجموع کارها خوب پیش می‌رود و کی‌روش امیدوار است از مرحله گروهی صعود کند.

 

* هیچ ایرانی دنبال حذف تیم ملی از جام جهانی نیست

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد جوسازی برخی‌ رسانه‌ها و افراد خارج از کشور مبنی بر غیبت تیم ملی در جام جهانی توضیح داد:‌ تمام تلاش ما آماده‌سازی و مهیا کردن تیم ملی برای حضور در جام جهانی قطر بوده است. درباره این خبر باید بگویم همه مردم ایران و هموطنان‌مان که در هر جای جهان هستند توفیق و حضور تیم ملی در جام جهانی را می‌خواهند. هیچ ایرانی دنبال حذف تیم ما از این رقابت‌ها نمی‌رود و خواهان این موضوع نیست. جام جهانی رویداد بزرگی است و همه دنیا در آن شرکت می‌کنند. وقتی تیم ملی ما به این رقابت‌ها می‌رود حتی آنهایی که در آمریکا و کل دنیا هستند پرچم کشورمان را بر در مغازه‌ها و خانه‌های خود می‌زنند. تیم ملی برای همه است. من در این مورد خبر موثقی را نشنیدم و اطلاعی هم ندارم که این اتفاق بیفتد.

 

*به قطری ها گفتم که تا در حد امکان موانع را برطرف کنند

تاج در خصوص زمان اعزام و کمپ تیم ملی در قطر گفت: از قبل کمپی تهیه شده بود. امروز جلسه‌ای 2-3 ساعته با کی‌روش داشتیم و روی این کمپ حرف‌هایی داریم اما نمی‌توان زمین و هتل را عوض کرد زیرا همه چیز بسته شده است. البته توانسته‌اند موانعی را برطرف کنند. 

 

وی در مورد مشکل کمپ قطر عنوان کرد: کمپی که ما در جام جهانی 2018 داشتیم یکی از بهترین‌های روسیه بود و امکانات و تدارک خیلی خوبی داشت. این بار کی‌روش نقطه‌نظراتی داشت که در جلسه امروز به من گفت. من هم به طرف قطری اعلام خواهم کرد تا در حد امکان موانع را برطرف کنیم. مسائلی در مورد زمین چمن، سالن بدنسازی و ... وجود دارد که باید فراهم شود. خود کی‌روش در سفری که با مهدی نبی و خراطی به قطر داشت بخشی از موانع را رفع کرد و برخی از کارها را باید من انجام بدهم. در تماس با رئیس فدراسیون قطر سعی خواهم کرد این کارها را انجام بدهم.

 

* تیم ملی 19 آبان ماه با نیکاراگوئه بازی خواهد کرد/ این دیدار احتمالا در ایران خواهد بود

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد:‌ ما یک بازی دوستانه قرار بود با تیمی از حاشیه خلیج فارس انجام بدهیم. اردوی آخر ما از 3 تا 12 آبان است. البته شاید 4 یا 5 آبان اردو را تعطیل کرده و 12 آبان اردو برگزار کنیم. تیم ملی 22 آبان به قطر می‌رود و 30 آبان اولین بازیش را مقابل انگلیس انجام می‌دهد. یک بازی دوستانه برای تاریخ 19 آبان مقابل نیکاراگوئه انجام می‌دهیم که البته هنوز جایش مشخص نشده است. 

 

تاج ادامه داد: پس از این بازی 22 آبان به قطر می‌رویم. به احتمال زیاد در ایران این بازی را انجام خواهیم داد. باید کارهای دیگری نیز روی این مسابقه انجام شود.

 

* کی روش تا دقیقه 68 بازی با استقلال را تماشا کرد

وی در خصوص اینکه لیست 55 نفره تیم ملی به فیفا اعلام شده است، عنوان کرد: لیست ما در حال نهایی شدن است. کی‌روش روی برخی نفرات فکر می‌کند امروز هم تا دقیقه 68 بازی با استقلال را دید و پس از آن به جلسه با من آمد. او می‌خواهد بهترین‌ها را انتخاب کند به همین دلیل خیلی جدی لیگ را می‌بیند. از طرف خودم، کی‌روش و فدراسیون فوتبال به دلیل همکاری‌شان تشکر می‌کنم. همه آنها با فدراسیون و تیم ملی همکاری کردند. بازیکنان طرف قرارداد باشگاه‌ها هستند و پول خود را از آنها می‌گیرند اما مدیران و سرمربیان باشگاه‌ها  اهمیت جام جهانی را تشخیص دادند که این موضوع جای تشکر دارد.

 

*هدف فدراسیون حضور نکونام کنار سرمربی مقتدری مثل کی روش بود

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد وضعیت دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش پاسخ داد: روزی که با کی‌روش صحبت کردم در مورد نکونام نیز صحبت کردم، قبل از اینکه به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شوم. اگر انتخاب نمی‌شدیم کی‌روش و نکونام هم نبودند. صحبتی که با کی‌روش در مورد نکونام داشتیم این بود که موضوع کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را در نظر بگیریم. فدراسیون می‌توانست راهکارهای اینگونه را در نظر بگیرد. هدف فدراسیون این بود که نکونام کنار سرمربی مقتدری مثل کی‌روش قرار بگیرد. در دنیا نیز این کار را انجام می‌دهند خود جواد هم با کی‌روش کار کرده و ارتباط خوبی با او دارد. نکونام همه مدارج لازم را هم داشت. 

 

* نکونام ممکن است تا جمعه هفته آینده به اردوی تیم ملی اضافه شود

تاج افزود: در جلسه امروز خودم با کی‌روش حدود 15 دقیقه در مورد  نکونام حرف زدیم. او با فولاد قرار دارد که باید پابرجا بماند. رئیس فدراسیون که هیچ بزرگ‌تر از او هم نمی‌تواند با مربی تحت قرارداد باشگاه صحبت کند این کار خلاف است. خود فدراسیون باید الگو باشد. اگر باشگاهی با مربی باشگاه دیگر صحبت کند مکلف هستیم جلوی او را بگیریم. به همین دلیل با مدیران فولاد صحبت کردیم.خیلی حرف زدیم و مختصر کلام این است نکونام تا جمعه طبق قرارداد پابرجای خود باید در این تیم بماند. خیلی از بازیکنان فولاد به خاطر جواد به این تیم آمده‌اند همانگونه که خودش به خاطر خیلی از بازیکنان در اهواز مانده است. از امروز تا جمعه هفته بعد کی‌روش با نکونام صحبت خواهد کرد. سرمربی تیم ملی نقطه‌نظرات من را هم کامل می‌داند.  

 

*کی روش با نکونام صحبت می کند تا پایان جام جهانی در تیم ملی باشد

وی ادامه داد: ممکن است نکونام جمعه هفته آینده به اردوی تیم ملی اضافه شود و تا پایان جام جهانی در تیم ما می‌ماند. این صحبتی است که من و کی‌روش با هم داشته‌ایم. قرار است کی‌روش با نکونام صحبت کرده و نقطه‌نظر ما را بگوید. من هم باید با فولاد صحبت کنم زیرا این بازی دو طرفه است. باشگاه فولاد مخالفتی نکرده اما باید با هم صحبت کنیم. بخشی از کارها را کی‌روش با جواد انجام می‌دهد تا پس از آخرین بازی فولاد در جمعه هفته آینده به تیم ملی بیاید و تا پایان جام جهانی با ما باشد. در این مدت فولاد مسابقه‌ای هم ندارد. پس از آن هم می‌تواند همکاری‌اش با فولاد را ادامه بدهد فقط در فروردین یک فیفادی داریم و آنجا هم باید به مجموعه ما اضافه شود. پس از پایان لیگ تصمیم می‌گیریم چه اتفاقی باید با نکونام بیفتد. این موضوع بین ما خیلی شفاف و روشن است. برای نکونام برنامه بلندمدت‌مان همین است. 

 

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد جزئیات بیشتر جلسه امروز خود با کی‌روش گفت: سرمربی انتظاراتی از فدراسیون فوتبال دارد و تیم ملی نیز دارای مسائلی است. 

 

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------