پروژه تاج و رفقا برای بقا؟



اخبار,اخبار ورزشی,مهدی تاج و علی کفاشیان

مراسم افتتاحیه ساختمان جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته در کولالامپور مالزی با حضور روسای فدراسیون‌ کشورهای آسیایی و با میزبانی شیخ‌سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و سخنرانی جیانی اینفانتینو رئیس فیفا برگزار شد.

 

طبق عرف در این مراسم دیدار و ملاقات روسای فدراسیون‌ها با مدیران ارشد فیفا و ای‌اف‌سی طبیعی به نظر می‌رسد، اما یک جلسه سرپایی که ظاهراً  قرار نبود کسی در داخل ایران از آن باخبر شود، همه را شگفت‌زده کرده است. در حاشیه مراسم دیروز جلسه محرمانه‌ای ما بین تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران، علی کفاشیان نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال ایران و شیخ سلمان رئیس AFC برگزار شد و یکی از عکاسان عکسی از این جلسه شکار و منتشر کرد. با اینکه از محتوای این جلسه ظاهرا خودمانی هیچ خبری بیرون نیامده، اما این شایعه ایجاد شده که مهدی تاج و کفاشیان لابی‌های خود برای بقا در ریاست فدراسیون را بین‌المللی کرده‌اند و حتی شنیده می‌شود آنها قصد دارند با اعمال نظر فیفا و تحت تاثیر قرار دادن مسئولان دولتی از قانون جدید بازنشستگی فرار کنند.

 

با توجه به اینکه فیفا می‌تواند در صورت برکناری ناگهانی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال با مصداق دخالت دولت در امر ورزش فدراسیون ایران را تعلیق کند، حالا گفته می‌شود تاج و کفاشیان قصد دارند بعد از لابی با مسئولان آسیایی و جهانی حکم بقای خود را بگیرند.

 

این دو مدیر باتجربه فوتبال اعتقاد دارند فدراسیون دولتی نیست و به‌عنوان یک ان‌جی‌او می‌تواند مدیری بازنشسته داشته باشد. همان‌طور که علی کفاشیان دیروز دراین‌باره گفت: «واقعیت این است که رئیس فدراسیون پس از اعلام این موضوع و از همان ابتدا قصد رها کردن سمتش را داشت. وقتی این موضوع در جلسه هیأت رئیسه مطرح شد، اعضا به صورت جدی مخالفت کرده و گفتند که شما به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال مسئول اجرای اساسنامه‌ای هستید که در بند نخست آن آمده که فدراسیون فوتبال یک نهاد غیردولتی است. بنابراین وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این بند اساسنامه  صراحتا اعلام کند نظر ما این است که فدراسیون دولتی است و مشمول بازنشستگی می‌شود.»

 

کفاشیان در بخش دیگری از حرف‌های خود با خبرگزاری تسنیم بیان کرد: «اعضای هیأت رئیسه گفتند اگر رئیس فدراسیون فوتبال سمتش را رها کند، تبعات ناشی از آن با توجه به صراحت موضوع اساسنامه را کسی به گردن نمی‌گیرد و دوباره سراغ رئیس و هیأت رئیسه می‌آیند که موجب تکرار اتفاقات تلخ گذشته شما هستید. بنابراین الان تصمیم نهایی با وزارت ورزش است که فدراسیون فوتبال را دولتی تلقی می‌کند یا نه و باید آن را اعلام کند.» باید دید در آینده چه اتفاقاتی دراین‌باره رخ می‌دهد.

 

روزنامه شهروند

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------