امیر قلعه‌نویی: بازی‌های سپاهان و پرسپولیس همیشه جذاب بوده است



اخبار,اخبار ورزشی,امیر قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: اینجا اعلام آمادگی می‌کنم که ما و تیم پرسپولیس هرکدام بیشتر از اشتباهات داوری سود بردیم، از امتیاز‌مان کم کنند.

به گزارش تسنیم، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل پرسپولیس ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: جامعه‌ای موفق است که منتقد عدالت‌محور داشته باشد. بازی‌های سپاهان و پرسپولیس همیشه جذاب بوده و حساسیت خاص خودش را داشته است. خوشحالیم که در بهترین شرایط دو تیم  با  یکدیگر مسابقه می‌دهند. سپاهان هفته به هفته بهتر شده است و ما باز هم جای کار داریم.

 

وی افزود: خوشحالیم از برنامه‌ای که برای خودمان ترسیم کرده‌ایم، جلوتر هستیم و این هم با تلاش گروهی است که در باشگاه کار می‌کند. از جمله آقایان سبحانی مدیرعامل سابق و عظیمیان که انسان بزرگی است، هواداران، کارگران کارخانه و ... . شاید قلعه‌نویی کمترین نقش را در این زمینه داشته باشد.

 

«امیدوارم با یک بازی منطقی سه امتیاز بازی با پرسپولیس را بگیرم، چون لیاقت آن را داریم.»، قلعه نویی با بیان این جمله افزود: در هر صورت این‌ها حرف‌های بیرون از بازی است و واقعیت فوتبال زمانی است که داور سوت را می‌زند. فکر می‌کنم بعد بازی برابر پدیده بازیکنان به مرز خودباوری رسیده‌اند. تیم پرسپولیس هم تیم بزرگی است و مربی بزرگی هم دارد. این تیم بازیکنان بزرگی هم دارد و برخلاف اینکه می‌گویند دست این تیم بسته است، من نظر دیگری دارم و معتقدم این‌گونه نیست. آنها 12 ، 13 بازیکن خوب دارند که چهار سال است باهم بازی می‌کنند، شاید خسته باشند، اما از نظر کیفیت جزو تیم‌های خوبی هستند که تا فینال لیگ قهرمانان آسیا هم صعود کرده‌اند.

 

وی در مورد اهمیت حضور هواداران در ورزشگاه تصریح کرد: خیلی‌ها به هوادار می‌گویند یار دوازدهم، اما من می‌گویم یار اول. حضور آنها خیلی تأثیر دارد. سپاهان بیش از این هم هواداران زیادی داشته اما استادیومی نبوده است تا آنها بیایند. من مطمئنم اگر می‌شد برای این بازی حداقل 100 هزار تماشاگر می‌آمدند. در گذشته در نقش جهان هم مردم می‌آمدند. همانطور که گفتم من مطمئنم اگر فردا طبقه بالا هم قابل استفاده بود، سپاهانی‌ها آن قسمت را هم پُر می‌کردند. در بازی با پدیده هم این هواداران تأثیر زیادی داشتند. این دیگر وظیفه ماست که کاری کنیم تا هوادار رغبت کند و به ورزشگاه بیاید.  یک بحث برای این است که خدمات داده شود و بحث دیگر هم این است که ما زیبا بازی کنیم تا هوادار را به ورزشگاه بکشیم.

 

قلعه‌نویی ادامه داد: ما فردا از آقایان محرم نویدکیا و محمود کریمی خواهش کردیم تا بیایند از دور کنار تیم باشند و لوحی هم برای آقای سیدجلال حسینی تدارک دیده شده است تا آن دو نفر این لوح را به سید جلال تقدیم کنند.

 

در ادامه نشست خبری خبرنگاری از امیر قلعه‌نویی در خصوص عدم حضور برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی سؤال کرد که قلیچ‌خانی، مدیر رسانه‌ای باشگاه سپاهان در واکنش به طرح این پرسش گفت: باشگاه پرسپولیس حاضر بود ساعت هفت یا هشت شب در نشست خبری شرکت کند،‌ اما تلویزیون نمی‌توانست در آن ساعت حضور پیدا کند. در کل این بار پرسپولیسی‌ها همکاری لازم را داشتند، اما نمی‌شد نشست را عقب انداخت.

 

سرمربی تیم سپاهان در خصوص اینکه امکان دارد تیم پرسپولیس در دیدار فردا برای کسب تساوی به زمین بیاید و برنامه او برای این مسابقه چیست، گفت: فوتبال دو ساختار دفاعی و حمله دارد. هر کدام از این دو ساختار هم برای یک تیم لازم است. مثال آن هم استقلال خوزستان است، وقتی قهرمان شد. این تیم براساس ساختار دفاعی و بسته نگه داشتن‌ دروازه‌اش قهرمان شد. ما هم برای بازی فردا دو هدف داریم، هدف اول  پیروزی در بازی و هدف دوم هم گل نخوردن است. در هر صورت برانکو براساس دارایی‌های تیمش یک «پلنی» را تا نیم‌فصل برای پرسپولیس ترسیم کرده است که باید به آن احترام بگذاریم.

 

قلعه‌نویی در واکنش به طرح این موضوع که در اصفهان همیشه شرایط خوبی داشتید، اما عده‌ای سعی کرده‌اند، جو منفی علیه تیم سپاهان به راه بیندازند،‌ عنوان کرد: اولاً من هر جا بروم تبلیغات منفی هم وجود دارد! بعد از آن هم من از سازمان لیگ می‌خواهم قرارداد تمام تیم‌ها را نشان بدهد. هنوز هم اعتقاد دارم ما از نظر هزینه تیم پنجم لیگ هستیم. هنوز هم این اعتقاد را داریم،‌ آن هم براساس سند و مدرک. بعد از آن هم ما با برنامه‌ای که برای خودمان ترسیم کرده‌ایم، چشم‌انداز خوبی برای سپاهان در نظر گرفته‌ایم و خدا را شکر بیش از آن هم که تصور می‌کردیم پیش هستیم، اما هنوز هم نیم‌فصل دوم، نیمه اصلی فوتبال مانده است. قطعاً در نیم‌فصل تغییراتی را خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه اصفهان همیشه برای من خوب بوده و این شهر و مردمش را دوست دارم، خاطر نشان کرد: برخلاف نیم‌فصل سال گذشته که بسیار به من سخت گذشت، امسال بسیار خوب بوده است. جا دارد از مردم اصفهان، هواداران، خبرنگاران و باشگاه بابت این موضوع تقدیر کنم.

 

سرمربی تیم فوتبال سپاهان همچنین تأکید کرد: در هر صورت فوتبال به بردن است. یک توپ گل شود، بهترین آدم می‌شوی، اما همان توپ به تیر بخورد، می‌شوی بدترین آدم. خدا را شکر شرایط تیمی ما الان خوب است، اما برای اینکه این شرایط را حفظ کنیم یکسری راهکار و برنامه به باشگاه داده‌ایم. از آقای عظیمیان هم نهایت تشکر را داریم. او روزی که بر سر تمرین ما آمد قول‌های معقولی داد و امیدواریم بتوانیم تیم‌مان را در نیم‌فصل تقویت کنیم. من بازهم می‌گویم، تیم ما از نظر بودجه تیم پنجم لیگ است. شما الان بازی پدیده را نگاه کنید. واقعاً من لذت می‌برم. روز گذشته هم بازی این تیم را نگاه کردم و از بازی آنها لذت بردم. واقعیت فوتبال عشق است.

 

وی یادآور شد: امیدوارم شما هم به رختکن بارسلونا بروید و این موضوع را ببینید. آنها در فاصله پنج متری رختکن محلی را درست کرده‌اند برای دعا. بعد از همان‌جا وارد زمین می‌شوند. یعنی هم عشق است، هم عبادت. فوتبال هم باید همین‌طور باشد، فوتبال باید با توسل و عاشقی توأم باشد. مسی هم همین کار را می‌کند. در فوتبال همه چیز پول نیست که تیم پدیده این کار را انجام می‌دهد. سپاهان هم همین کار را انجام می‌دهد، اما امکانات هم مؤثر است. در گذشته هم همه با عشق فوتبال بازی می‌کردند. در زمان ما هم همین‌طور بود،‌ الان هم امیدواریم با وجود اینکه سپاهان امکانات خوبی دارد،‌ اما بازیکنان با تمام وجود برای هواداران و تیم‌شان بازی کنند.

 

قلعه‌نویی درباره انتقادات برانکو از داوری‌ها عنوان کرد: من ارادت خاصی به برانکو دارم و ایشان از دوستان نزدیک من است و در زمان حضورم در تیم ملی همه تجاربش از تیم ملی را در اختیار من گذاشت که من همیشه از او تشکر می‌کنم. ببینید همان‌طور که بازیکنان پرسپولیس خسته هستند شاید برانکو هم خسته بوده است، چون ایشان معمولاً از این مصاحبه‌ها نمی‌کند. بیایند داوری‌ها  را کارشناسی کنند و هر تیمی که سود برده و ضرر کرده است را بگویند. من اینجا اعلام آمادگی می‌کنم که ما و تیم پرسپولیس هرکدام بیشتر سود بردیم، از امتیاز‌مان کم کنند. اگر ما بیشتر سود بردیم از ما کم کنند و اگر آنها بیشتر سود بردند از آنها کم کنند. یقیناً شما بدانید که سپاهان در این فصل حداقل شش امتیاز از اشتباهات داوری ضرر کرده است.

 

سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: مردم اصفهان قدرشناس و میهمان‌نواز هستند و وقتی از سپاهان جدا شدم هر زمان که با تیم‌های مختلف به اصفهان آمدم به من احترام گذاشتند. امیدوارم فردا هم همین کار را با شجاع خلیل‌زاده کنند. حالا یک بازیکن شاید در شرایطی نتواند برای یک تیم مفید باشد، ولی شجاع بازیکن بسیار خوب و خوش‌اخلاقی است. ما در تراکتورسازی هم که بودیم شجاع با گونه شکسته برای‌مان بازی کرد. او بازیکن باتعصبی است. شاید سال‌هایی که در سپاهان بوده، شرایط خوبی نداشته است، اما بازیکن خیلی خوبی است. ما از روزی که آمدیم  دو خواسته از هواداران داشتیم یک اینکه به تیم حریف احترام بگذارند و دیگری اینکه انرژی‌شان را برای تشویق تیم بگذارند.

 

وی افزود: مسئله‌ لوسی که به وجود آمده، این است که پرچم کشور ژاپن را می‌آورند این با فرهنگ و تمدن ما همسویی ندارد و خواهش می‌کنم فردا چنین کاری نکنند. ما یکی از قشنگ‌ترین پرچم‌های دنیا را داریم و آن هم پرچم سپاهان است و خواهش می‌کنم فردا همه با پرچم سپاهان به ورزشگاه بیایند. من به تنهایی 10 سال است که مبارزه می‌کنم و خیلی هم هزینه داده و آسیب دیده‌ام. همه جای دنیا از فوتبال لذت می‌برند. برد و باخت یک چیز احساسی است، اما همان تیم صدر جدول و پایین جدول تماشاگران‌شان از فوتبال لذت می‌برند. شما یک تیم دور افتاده آلمان را ببینید، تیمش در جدول شرایط خوبی ندارد، ولی استادیومش پر می‌شود و هوادارش از فوتبال لذت می‌برد. ما باید به این سمت برویم. ما کشوری هستیم که 9 هزار سال قدمت داریم و اینکه این کارهای لوس را انجام دهیم، درست نیست. تراکتوری‌ها می‌توانند پرچم ژاپن بیاورند، چون بازیکن ژاپنی دارند، اما این کار در جاهای دیگر یک مقدار لوس‌بازی است.

 

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پایان گفت: پاک‌ترین و بهترین قسمت فوتبال ما داوران هستند. آنها اشتباه دارند، ولی اشتباهات‌شان سهوی است. آقای زاهدی‌فر یکی از بهترین داوران ماست. همه داوران ما خوب هستند و همه در حد آقای فغانی مطرح هستند و ان‌شاءالله بستری فراهم شود که همه مثل آقای فغانی پیشرفت کنند. ما به داوری احترام می‌گذاریم. شما ببینید بیشترین ضرر را سپاهان از داوری کرده است، اما بازهم به داوران احترام می‌گذاریم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------