طبقه دوم ورزشگاه نقش‌جهان برای فصل آینده آماده می‌شود



اخبار,اخبار ورزشی,ورزشگاه نقش‌جهان

ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان که پس از ۲۳ سال از آغاز عملیات ساخت آن، در سال ۹۵ به صورت ناقص افتتاح شد هم‌اکنون و پس از گذشت ۲ سال از افتتاح آن دارای نواقص زیادی است و هواداران تیم فوتبال سپاهان منتظر رفع نواقص و افتتاح طبقه دوم این ورزشگاه هستند.

به گزارش تسنیم، پس از سال‌ها انتظار، ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان در آبان ماه سال 95 و در میان طوفان گرد و غبار و به حرکت در‌آمدن بخشی از صندلی‌های به ظاهر نصب شده در قسمتی از آن افتتاح و دیدارهای تیم فوتبال سپاهان پس از وقفه‌ای 10 ساله برای تکمیل فاز دوم بار دیگر به این ورزشگاه منتقل شد.

 

ورزشگاهی که به اذعان بسیاری از مربیان لیگ‌ برتری یکی از مدرن‌ترین ورزشگاه‌های ایران از نظر امکانات داخلی محسوب می‌شود، اما از لحاظ راه‌های دسترسی به ورزشگاه، محیط پیرامونی اطراف و استفاده هواداران تیم فوتبال سپاهان از طبقه دوم این استادیوم دارای نواقص و ایرادات فنی بسیاری است.

 

با توجه به گستردگی محیطی این ورزشگاه و وجود تنها یک مسیر برای رسیدن به نقش‌جهان، تماشاگران تیم طلایی‌پوش اصفهانی مجبورند برای تماشای دیدار تیم محبوب خود ساعت‌ها در ترافیک راه‌ منتهی به ورزشگاه منتظر مانده تا با پرداخت مبلغی که برای پارکینگ یک ورزشگاه در ایران با کمترین امکانات مبلغ قابل توجهی به شمار می‌آید، وسیله نقلیه خود را در محیطی که فقط نام آن پارکینگ است قرار داده و به تماشای دیدار سپاهان بروند.

 

این تازه ابتدای ماجرا است و هوادار سپاهان پس از پارک وسیله نقلیه خود باید مسافتی به طول تقریبی یک کیلومتر را در میان جاده‌های خاکی و ناهموار طی کند تا به ورزشگاه نقش‌جهان پا بگذارد.

 

همین امر باعث می‌شود تا قبل از شروع یک مسابقه فوتبال با رفت و آمد بسیار زیاد توسط هواداران گرد و خاک بسیار شدیدی پیرامون این ورزشگاه به  ظاهر مدرن ایجاد شود تا نمای نامناسبی در اطراف ورزشگاه ایجاد شود.

 

حتی چندی پیش و پس از دیدار سپاهان و سایپا در هفته یازدهم لیگ برتر امیر قلعه‌نویی هم در نشست خبری پس از این دیدار و هم در فضای مجازی به مشکلات این ورزشگاه اشاره کرده و با انتشار تصویری در صفحه شخصی خود به مبلغ پارکینگ این ورزشگاه در قبال کم‌ترین امکانات انتقاد کرده بود.

 

البته اخیراً یک جاده دسترسی دیگر نیز به ورزشگاه اضافه شده تا اندکی از مشکلات موجود در این بخش کاسته شود.

 

اما اوج مشکلات و کمبود امکانات این ورزشگاه تازه بازسازی شده در 2 دیدار پایانی تیم فوتبال سپاهان در مقابل تیم‌های پدیده مشهد و پرسپولیس تهران نمایان شد، جایی که با استقبال چشم‌گیر هواداران سپاهان از این 2 دیدار بسیاری از علاقه‌مندان به تیم زردپوش اصفهانی مجبور شدند تا خودروهای خود را در کنار زمین‌های کشاورزی اطراف ورزشگاه پارک کنند و با طی مسافتی بسیار طولانی و دشوار خود را به ورزشگاه برسانند.

 

زمانی که هوادار سپاهان خود را به ورزشگاه می‌رساند با جمعیت مشتاقی مواجه می‌شود که خود را از ساعت‌ها قبل به ورزشگاه رسانده و هیچ جای نشستنی برای او وجود ندارد که او را مجبور به تماشای دیدار به صورت ایستاده می‌کند و این در حالی است که این هوادار با خرید بلیط به ورزشگاه راه یافته است.

 

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که حدود 35 هزار صندلی در طبقه دوم ورزشگاه نقش‌جهان از زمان افتتاح این ورزشگاه به صورت بلااستفاده وجود دارد که در ماه‌های گذشته اقداماتی برای استحکام سازه فلزی، پایه‌ها و ستون‌های این بخش از ورزشگاه صورت گرفته، اما در بازدید اخیر مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، علی‌رغم تلاش‌های مسئولان فولادمبارکه و باشگاه سپاهان استفاده از طبقه دوم این ورزشگاه مورد تأیید قرار نگرفت.

 

روزبه زورقی، سرپرست دفتر فنی و نظارت بر طرح‌ها و اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، درباره نواقص ورزشگاه نقش‌جهان با وجود گذشت بیش از 2 سال از افتتاح فاز دوم این ورزشگاه گفت: این ورزشگاه را در قالب ترک تشریفات مناقصه برای تکمیل به شرکت فولادمبارکه واگذار کردیم که مستلزم اخذ مجوز از شورای اقتصاد بود، اما روند کسب این مجوز دچار بروکراسی اداری و تأخیر شده ولی در ماه اخیر این مجوز اخذ و قرارداد منعقد شده است.

 

وی ادامه داد: کارهای اساسی ورزشگاه نقش‌جهان توسط شرکت فولادمبارکه انجام شده و بخشی از کارها باقی مانده تا این قرارداد قانونی منعقد شود و فکر می‌کنم این قرارداد تا پایان سال آماده شود و شرکت فولادمبارکه به سایر تعهدات خود عمل کند.

 

وی تصریح کرد: اقداماتی که در 2 سال اخیر در نقش‌جهان انجام شد از سوی شرکت فولادمبارکه بود و مواردی که باقی مانده به این دلیل بود که نتوانسته بودیم قرارداد مذکور را منعقد کنیم. وزیر ورزش و جوانان در مدتی که به این وزارتخانه آمده این موضوع را از هیئت دولت پیگیری کرده و مجوز واگذاری به روش ترک تشریفات را از شورای اقتصاد دریافت کرده است.

 

طبقه دوم ورزشگاه نقش‌جهان برای فصل آینده آماده می‌شود

سرپرست دفتر فنی و نظارت بر طرح‌ها و اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به اینکه طبقه دوم ورزشگاه نقش‌جهان چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد، بیان داشت: طبق برنامه زمان‌بندی طبقه دوم این ورزشگاه برای فصل آینده لیگ برتر آماده می‌شود.

 

زورقی درباره اینکه قرار نیست در مدت حضور در اصفهان از ورزشگاه نقش‌جهان بازدیدی داشته باشد، گفت: در مدت اخیر هم به اتفاق وزیر ورزش و جوانان و هم مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان از این ورزشگاه بازدید کردیم و وضعیت آن بررسی شده و جلسات کارشناسی برای کاسه اصلی ورزشگاه و طرح محصور کردن استادیوم در وزارتخانه برگزار شده است. متأسفانه بسیاری از زمین‌ها با کاربری ورزشی که در طرح جامع اشاره شده که چه اماکن ورزشی باید در آنها احداث می‌شده، در سال‌های گذشته تفکیک شده بود که از این موضوع جلوگیری شده است.

 

وی ادامه داد: قرار است از ظرفیت بخش خصوصی و خیران برای تکمیل سایر اماکن ورزشی این مجموعه به جز استادیوم فوتبال نیز بهره بگیریم.

 

هزینه‌های میلیاردی ما در نقش‌جهان به چشم نمی‌آید

مسعود تابش، مدیرعامل باشگاه سپاهان نیز در گفت‌وگو با  تسنیم، درباره اینکه چرا وزارت ورزش ورزشگاه نقش‌جهان را تحویل باشگاه سپاهان نمی‌دهد، اظهار داشت: باید تشریفات حقوقی و قانونی طی شده و وزارت ورزش باید ورزشگاه را تحویل باشگاه بدهد. ورزشگاه باید به ما تحویل داده شود تا بتوانیم همه کار در آن انجام دهیم.

 

وی افزود: چون ورزشگاه تحویل نشده‌ ما کارهایی به صورت سردستی و نیم‌بند در آن انجام می‌دهیم و هزینه‌هایی چند میلیاردی که در ورزشگاه نقش‌جهان انجام می‌شود نه به چشم می‌آید و نه کسی از ما قبول می‌کند. پیگیر تحویل ورزشگاه هستند و امیدوارم این کار زودتر صورت گیرد و نواقص ورزشگاه نیز رفع شود.

 

مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان خاطرنشان کرد: بحث طبقه دوم مقاوم‌سازی سازه بوده که تمام شده است. نصب چادر هم مانعی برای استفاده از ورزشگاه نیست و در زمانی که بازی  برگزار نمی‌شود، می‌توان چادرها را نصب کرد.

 

وی تصریح کرد: ظرفیت پارکینگ هم در ورزشگاه 2 برابر شده و مشکل بزرگ، جاده دسترسی بود که یک جاده دیگر اضافه شد. البته جاده‌های دسترسی دیگری هم وجود دارد که آن‌ها هم باید آماده شود تا رفت و آمد به ورزشگاه تسهیل شود، برنامه‌ریزی شده تا تپه‌ها برداشته شود و در صورت برداشته شدن این تپه‌ها 2 جاده دیگر نیز به راه‌های دسترسی نقش‌جهان اضافه می‌شود.

 

نقش‌جهان نیز به فشار AFC نیاز دارد؟

حدود 15 روز دیگر تا آغاز نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور وقت باقی مانده است و با توجه به صدرنشینی سپاهان در جدول رده‌بندی رقابت‌ها قطعاً هواداران سپاهان استقبال بیشتری نسبت به نیم‌فصل نخست رقابت‌ها از دیدارهای این تیم اصفهانی خواهند داشت و عدم رسیدگی به مشکلات ورزشگاه نقش‌جهان، نه تنها از مشکلات هواداران نمی‌کاهد بلکه مدیریت مسئولان ورزش کشور و استان را زیر سئوال می‌برد.

 

شاید اگر سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت، ورزشگاه نقش‌جهان نیز سرنوشت دیگری پیدا می‌کرد و با فشار کنفدراسیون فوتبال آسیا برای رعایت استاندارها مشکلات این ورزشگاه مانند ورزشگاه آزادی تهران مرتفع می‌شد تا نقش‌جهان میزبان مناسبی حتی برای دیدارهای تیم ملی فوتبال کشورمان نیز باشد.

 

البته روز گذشته نشستی با حضور وزیر ورزش و جوانان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در خصوص واگذاری و تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان در تهران برگزار شده و امروز نیز حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از نقش‌جهان بازدید کرد.

 

عملیات نصب چادرهای سقف ورزشگاه نقش‌جهان آغاز شد

معاون اجرای پروژه‌های شرکت فولادمبارکه درباره جزئیات این بازدید اظهار داشت: خوشبختانه عملیات نصب چادرهای سقف ورزشگاه نقش‌جهان از امروز آغاز شد، اما نصب آنها که در مجموع 120 قطعه است فرآیندی زمان‌بر است و پیمانکار قول داده که این کار تا پایان خردادماه سال 98 به پایان برسد.

 

احمد سعیدبخش ادامه داد: پیمانکاری که انجام امور مربوط به طبقه دوم را بر عهده دارد نیز متعهد شده که اقدامات باقیمانده را تا سی‌ام بهمن ماه امسال به پایان برساند. مقاوم‌سازی سازه به پایان رسیده و نیم‌پله‌های موردنیاز برای طبقه دوم نیز ساخته شده و 1200 عدد از این نیم‌پله‌ها به ورزشگاه منتقل شده است.

 

معاون اجرای پروژه‌های شرکت فولادمبارکه درباره نصب ژنراتورها که جزو تعهدات شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بوده است، گفت: امروز این نکته را به مدیرعامل شرکت توسعه منتقل کردیم و قرار است وی روز شنبه با پیمانکار نصب ژنراتورها جلسه‌ای برگزار کند و این موضوع نیز تعیین تکلیف شود. پیمانکار عنوان کرده است که به دلیل نوسانات قیمت ارز، با قیمت قرارداد قبلی متضرر می‌شود و روز شنبه نسبت به همکاری یا قطع همکاری با پیمانکار نصب ژنراتورها تصمیم‌گیری می‌شود.

 

وی درباره عدم ارسال اجاره‌نامه ورزشگاه نقش‌جهان برای شرکت فولادمبارکه تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان در این زمینه همکاری خوبی داشت و قرار شد نامه‌ای در این خصوص تنظیم کنیم تا این کار نیز به سرعت انجام شود.

 

سعیدبخش بیان داشت: مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مصمم است که ورزشگاه نقش‌جهان هرچه زودتر تکمیل شود و قرار است چهارشنبه هر هفته در نشستی برای بررسی روند تکمیل ورزشگاه در این ورزشگاه حضور پیدا کند.

 

12 میلیارد تومان برای تکمیل ورزشگاه نیاز است

معاون اجرای پروژه‌های شرکت فولادمبارکه درباره برآورد هزینه تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان خاطرنشان کرد: تا کنون 40 میلیارد تومان در ورزشگاه هزینه کرده‌ایم و حدود 12 میلیارد تومان برای تکمیل کارهای باقیمانده از جمله سیستم‌های صوتی و تصویری، نصب ژنراتور، آسفالت جاده‌ها و پارکینگ‌ها و ... نیاز است که بخشی در تعهد شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است، اما اگر این شرکت نتواند این مبلغ را تأمین کند و به این دلیل که می‌خواهیم ورزشگاهی ایمن و استاندارد داشته باشیم، شرکت فولادمبارکه این هزینه را تقبل می‌کند، به شرطی که متناسب با این هزینه بر تعداد سال‌های بهره‌برداری فولادمبارکه از ورزشگاه نقش‌جهان افزوده شود.

 

وی با بیان اینکه ورزشگاه نقش‌جهان برای فصل آینده لیگ برتر تکمیل می‌شود، اظهار داشت: امیدوارم با عزم راسخی که در وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وجود دارد، این ورزشگاه به شرایط مطلوبی برسد تا بتوانیم بدون حاشیه از آن استفاده کنیم.

 

حالا باید منتظر ماند و دید روند ورزشگاه نقش‌جهان چه زمانی به طور کامل در اختیار هواداران سپاهان قرار می‌گیرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------