علیپور: دعوت به تیم ملی انگیزه‌ام را ۱۰ برابر کرد!



اخبار,اخبار ورزشی,علی علیپور

بالاخره اتفاق افتاد. بالاخره علی علیپور مزد زحمات و زندگی بدون حاشیه خود را گرفت و به تیم ملی دعوت شد. او یک روز قبل از بازی مقابل نسف‌قرشی ازبکستان متوجه شد مورد توجه کارلوس کی‌روش قرار گرفته و به تیم ملی دعوت شده است.
به گزارش خبرورزشی، همین خبر روحیه‌اش را بالا برد تا علی علیپور ۲ گل زیبا در لیگ قهرمانان آسیا بزند. شنیدن تازه‌ترین حرف‌های مهاجم گلزن پرسپولیس خالی از لطف نیست.

 

می‌خواهیم از جای دیگری آغاز کنیم. از همان شادی خاص تو، اینکه روی پیراهن خودت نوشته بودی عاشق پرسپولیس هستی؟

من برای پرسپولیس زندگی می‌کنم و عاشق این باشگاه و هوادارانش هستم. این پیراهن به من انرژی می‌دهد و باعث می‌شود بهتر کار کنم.

 

گفته‌ای انتقادات زیادی را خودت و کادرفنی پرسپولیس تحمل کردید تا به اینجا رسیدی؟

گلایه‌ای ندارم. به هر حال من علی علیپور جوان بودم که کسی شناختی از من نداشت، به پرسپولیس آمدم که یکی از بزرگترین باشگاه‌های آسیاست. طبیعی بود یکسری‌ها مرا باور نکنند. باید تلاش می‌کردم و زحمت می‌کشیدم تا خودم را نشان بدهم.

 

چه کسانی به تو کمک کردند؟

واقعاً یکی، دو نفر نبودند. کادرفنی پرسپولیس، خانواده، اقوام، دوستان و مشاوران خوبم که اگر بخواهم اسم ببرم ممکن است یکی از قلم بیفتد.

 

خب اسم یکی را ببر که به کسی برنخورد!

خدا رحمت کند هادی نوروزی را. آقاهادی کاپیتان ما بود و چون همزبان هم بودیم خیلی مرا نصیحت کرد. حتی خاطرم هست یک روز قبل از فوتش هم مرا کنار کشید و دقایقی خصوصی با من صحبت کرد. البته همان‌طور که گفتم خیلی‌ها بودند؛ آقای برانکو، محسن بنگر، مهرداد کفشگری، عالیشاه و خیلی‌ها که واقعاً نمی‌توانم اسم ببرم. همه همبازیانم که همین الان هم کنارم هستند و به من کمک می‌کنند.

 

با کاپیتان‌های پرسپولیس هم همیشه رابطه خوبی داشتی؟

بله، همین الان سیدجلال حسینی یک کاپیتان واقعی است. حسین ماهینی هم همین‌طور. از این دو عزیز هم خیلی راهنمایی می‌گیرم و سعی می‌کنم هرکس نکته‌ای به من گوشزد کرد آویزه گوش خودم کنم.

 

به یکی، دو روز قبل از بازی با نسف‌قرشی برگردیم. خبر رسید که به تیم ملی دعوت شدی. چه احساسی داشتی؟

شگفت‌انگیز بود. خانواده‌ام خیلی خوشحال شدند و باور کنید هنوز هم هیجان‌زده هستم. از آقای کی‌روش ممنونم که مرا دید و تمام تلاش خودم را به کار می‌‌گیرم که جواب اعتماد ایشان را بدهم.

 

برانکو هم پس از بازی با نسف‌قرشی خیلی از تو تعریف کرد. نظری نداری؟

این لطف آقای برانکوست. من خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم و امیدوارم شاگرد خوبی برای ایشان باشم.

 

خبر دعوت به تیم ملی چقدر به تو برای بازی با نسف‌قرشی روحیه داد؟

باور کنید انگیزه‌ام را 10 برابر کرد. احساس کردم باید ثابت کنم شایسته دعوت به تیم ملی هستم و خدا هم کمک کرد.

 

حسابی هم روی دور افتادی! در لیگ برتر و آسیا چپ و راست گل می‌زنی و...

لطف خداست و کمک بچه‌های تیم. لازم می‌دانم تشکر ویژه‌ای از همبازیانم داشته باشم. همگی به من روحیه‌ می‌دهند و واقعاً ممنون آنها هستم. فوتبال یک بازی گروهی است. اگر یکی گل می‌زند نتیجه تلاش جمع است، حتی آنهایی که روی نیمکت نشسته‌اند هم در آن دخیل هستند.

 

برخی‌ها معتقدند می‌توانی در لیگ قهرمانان آسیا هم آقای گل شوی؟

به آقای گلی فکر نمی‌کنم!

 

باورش کمی سخت است!

دروغ نمی‌گویم. راستش را بخواهید دنبال آقای گلی نیستم و احساس می‌کنم اگر تلاش کنم که مهره مؤثری برای تیم پرسپولیس باشم اتفاقات خوب هم خود به خود می‌افتد. شعار هم نمی‌دهم و همه مرا می‌شناسند. به رکوردهای انفرادی فکر نمی‌کنم!

 

چرا؟!

چون تمرکز آدم را به‌هم می‌ریزد. همه بچه‌های ما این تفکر را دارند. در پرسپولیس فعلی همه می‌خواهیم همیشه پیروز شویم. برای کسب برد و شکست دادن حریف مبارزه می‌کنیم چون همه می‌دانیم پیراهن تیم بزرگ پرسپولیس را بر تن داریم و هواداران در هر مسابقه از ما توقع برد دارند.

 

اسم هواداران وسط آمد. اگر در خانه مقابل الهلال بازی می‌کردید به فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌رفتید؟

یک درصد هم شک نکنید! ما در خانه و استادیوم آزادی هر حریفی را می‌توانیم شکست بدهیم و یک گل از همه رقیبان جلو هستیم.

 

ولی به هر حال ممکن است در مراحل بعدی باز به عربستان بخورید و بازی در زمین بی‌طرف و...

سخت است اما به قول آقای برانکو حالا در آسیا با تجربه‌تر شدیم. امیدوارم جوری در آسیا ظاهر شویم که باعث خوشحالی طرفداران شود چون هواداران پرسپولیس شایسته هر اتفاق خوشایندی هستند.

 

به السد هم گل می‌زنی؟

نمی‌دانم. فرقی نمی‌کند چه کسی گل بزند. من یا هر کدام از بچه‌ها، مهم این است که پرسپولیس موفق شود. ما بازی سختی در قطر داریم و باید ششدانگ ظاهر شویم. البته همه بچه‌های تیم انگیزه و اعتماد به نفس بالایی دارند و امیدوارم یک نتیجه خوب رقم بخورد.

 

راستی رفیق صمیمی‌ات گادوین منشا هم به نسف‌قرشی گل زد.

بله، خیلی خوشحالم که منشا گل زد و امیدوارم به السد هم بزند. او مهاجم زحمتکش و فوق‌العاده‌ای است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------