قلعه نویی در فوتبال ایران بیشتر «اختیارات» دارد یا کارلوس کروش؟



اخبار,اخبار ورزشی,امیرقلعه نوعی

امیر قلعه نویی سرمربی استقلال در تازه ترین گفت و گوی خود، منتقدان برنامه هایش را لمپن خوانده و به انتقاد دوباره از کروش پرداخته است.

سرمربی استقلال در اواخر دومین سال از برنامه سه ساله اش در استقلال که قرار بود به موفقیت در آسیا ختم شود، در لیگ ششم است و در آسیا هم که حضور ندارد! با این حال، موافقان قلعه نویی او را مربی برنامه محوری می دانند که هم در تیم ملی برنامه داشت و هم استقلال.

 

سرمربی آبی ها با همین حمایت ها، در گفت و گوی امروز خود با روزنامه گل گفت: «شما ببیند قرارداد کروش چقدر است و چه کاری انجام داده است؟ چون برنامه نداشته و از او نخواسته اند. کاپلو با انگلیس از آرژانتین 4 گل می خورد اما چون برنامه اش را داشتند و او را برکنار نکردند. کاپلو برنامه محور بود. ما که در این 4 سال برنامه ای از کروش ندیدیم!»

او سپس درباره برنامه محور بودن خود توضیح داد: «من روزی که به تیم ملی آمدم برنامه دادم و گفتند کار بلد نیستم. خوشحالم که این آدم ها علیه من حرف می زنند. این آدم ها نوکر پول هستند.»

قلعه نویی همچنین گفت: «اگر کفاشیان از روز اول می گفت کروش برنامه 4 ساله دارد و قرار است هر سال به چه جایگاهی برسیم، دیگر این مشکلات به وجود نمی آمد. من می گویم اگر از روز اول کار کردن، کروش در فوتبال ما چارچوب داشت می توانست به فوتبال ما کمک کند. هر چند در آمار و ارقام پیشرفت نداشتیم و در جام جهانی موفق نبودیم. در جام ملت ها هم که ششم شدیم.»

امیر قلعه نویی در حالی از اختیارات کروش حرف می زند که منتقدانش می گویند اختیارات او در استقلال و همینطور تیم ملی، کمتر از مربی پرتغالی نبوده است. نگاهی به کادر فنی و مدیریتی تیم ملی در دوران حضور او، به خوبی گویای این مسئله است.

 

در آن دوران انتخاب سرپرست، مدیر داخلی تیم و ... در اختیار قلعه نویی بود تا چهره هایی مثل میرشاد ماجدی، مهدی مناجاتی و... به تیم ملی ملحق شوند. از سویی، در سفرها تنها اعضای کادر فنی و بازیکنان دیده نمی شدند و افراد دیگری هم در اردو حضور داشتند که بعدها، بازیکنانی چون کعبی، کاظمیان و.... در رسانه ها به حضور آنها انتقاد کردند. حتی یکی از بازیکنان تیم ملی گفت در جریان یکی از جلسات تمرینی ایران در مالزی، پس از دیدن آشپز تیم در پشت دروازه که مشغول تمرین بوده، شوکه شدند!

در استقلال هم اختیارات قلعه نویی مشخص است و بارها رسانه های منتقد او، درباره حوزه اختیارات او در استقلال فصل گذشته و فصل جاری، نوشتند. با این حال سرمربی آبی ها به نقد کروش پرداخت و گفت: «اختیاراتی را که نباید، به کروش داده اند. الان هم به خاطر همین اختیارات با او به مشکل خورده اند.»

 

 

اخبار ورزشی - روزنامه گل

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------