چینی ها به ما لقب «جنگجوهای تمام عیار» داده اند



اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,الهه منصوریان

لیگ ووشو بانوان چین درحال برگزاری است و تیم «چانگ چونگ» که از 3 ووشوکار بانوی ایرانی سود می‌برد، مسابقات این هفته را پشت سر گذاشت. 3 بانوی لژیونر کشورمان در این هفته با 2 پیروزی و یک شکست به کار خود پایان دادند. سهیلا منصوریان و کیمیا شوشتری پیروز شدند و الهه منصوریان در مقابل حریف قدرتمند خود شکست خورد و تنها بازنده لژیونر ووشوی ایران در مسابقات این هفته لیگ باکیفیت چین نام گرفت.

الهه منصوریان با اشاره به این موضوع که لیگ چین از مسابقات جهانی سخت‌تر است، به  «ایران» می‌گوید: «ورود ما به لیگ چین باعث شده که هم در چین محبوبیت و شهرت داشته باشیم و هم حریفان چینی از ما بترسند البته این موضوع تا حدودی کار ما را سخت‌تر می‌کند چرا که آنها بازی‌هایمان را می‌بینند و راحت‌تر می‌توانند ما را آنالیز کنند.»


این ووشوکار لژیونر کشورمان ادامه می‌دهد: «همیشه فکر می‌کردیم که چینی‌ها از ما بهتر هستند در صورتی که از وقتی من به اینجا آمده‌ام، متوجه شدم که ما نه تنها چیزی از چینی‌ها کم نداریم بلکه بچه‌های ما از نظر جنگندگی و روحیه از چینی‌ها بالاتر هستند. ووشوکاران ایرانی با غیرت بیشتری نسبت به چینی‌ها مبارزه می‌کنند و این یک امتیاز مثبت برای ووشوی ایران محسوب می‌شود.»


او بیان می‌کند: «3 نفر از ایران در لیگ چین حضور داریم که در بین ما یک ووشوکار جوان به نام کیمیا شوشتری است و او به همراه سهیلا برد ارزشمندی داشتند اما من مبارزه سختی داشتم و نتیجه را به حریف قدرتمند و نامدارم واگذار کردم. یکی از دلایل باخت من ناهماهنگی ام با مربیان بود و او نمی‌توانست خواسته‌های خود را بخوبی منتقل کند.»


منصوریان در ادامه به موارد جالبی اشاره می کند: «حضور ما در لیگ چین به واسطه همکاری خوب فدراسیون ایران با فدراسیون چین است و این موضوع باعث شد تا ما خیلی راحت وارد لیگ چین شویم. خوشبختانه هیچ فرقی بین ووشوی آقایان و خانم‌ها وجود ندارد ووشوی خانم‌ها همپای ووشوی آقایان پیشرفت داشته و ما در هیچ رشته‌ای این موضوع را ندیده‌ایم و حتی در کشورهای دیگر هم این موضوع وجود ندارد.»


سانداکار تیم ملی می‌افزاید: «ما تنها لژیونرهایی هستیم که در لیگ چین بازی می‌کنیم به همین خاطر چینی‌ها روابط و برخورد خوبی با ما دارند. آنها ما را رقیب اصلی خودشان می دانند و به ایرانی‌ها لقب جنگجوهای تمام عیار داده‌اند.»


او درخصوص شرایط زندگی در چین بیان می‌کند: «شرایط برای پیشرفت یک ووشوکار در چین مهیاست، اینجا مهد ووشو به حساب می‌آید اما برای زندگی به هیچ وجه این کشور را انتخاب نمی‌کنم، ما در یک شهر شمالی چین زندگی می‌کنیم و هوای اینجا بسیار سرد است و بعضی مواقع دمای هوا در اینجا به 25- درجه می‌رسد.»


این بانوی ووشوکار می‌گوید: «چینی‌ها تنها ایرانی‌ها را رقیب اصلی خود می‌دانند. ما امسال در بخش ساندا قهرمان جهان شدیم و این نشان می‌دهد که ما چینی‌ها را گرفته‌ایم به همین خاطر چینی‌ها تلاش‌شان بر این است که از ما سبقت بگیرند. بازی‌های آسیایی جاکارتا مهم‌ترین میدان پیش روی ووشو است و این مسابقات برای ما اهمیت زیادی دارد. من از این مسابقات یک نقره و یک برنز دارم و تنها مدال طلا کم دارم که قطعاً در اندونزی به این مدال خواهم رسید.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------