شهربانو منصوريان از حضورش در گروه امدادي هواپيماي سقوط‌کرده مي‌گويد



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,شهربانو منصوريان

امدادرساني براي يافتن اجساد جان‌باختگان سانحه هوايي تهران – ياسوج در حالي ادامه دارد که چهره‌هاي ورزشي کشور هم براي کمک به امدادگران حاضر در شهرستان سميرم وارد عمل شدند. سهيلا و شهربانو منصوريان، دو خواهر ووشوکار ايران که اصالتا سميرمي هستند و شناخت خوبي نسبت به مناطق کوهستاني اين منطقه دارند، در دو روز گذشته با امدادگران و کوهنوردان همراه شده‌‌اند تا به آنها کمک کنند.

 

شهربانو منصوريان، قهرمان ووشوي جهان درباره حضور خود و خواهرش در منطقه‌اي که اين هواپيما سقوط کرده است، به «شرق» مي‌گويد: «سقوط هواپيما واقعا يکي از دردناک‌ترين حوادث اجتماعي است. فکر مي‌کنم در اين شرايط وظيفه هر انساني است که بسته به توانايي‌هايش به هم‌نوعان خودش کمک کند. چراکه اين حرکت در واقع تنها راهي است که مي‌شود با خانواده‌هاي داغدار همدردي کرد. از آنجا که ما اصالتا بزرگ‌شده شهرستان سميرم هستيم، به خوبي با منطقه‌اي که اين حادثه در آن رخ داده، آشنا هستيم. با توجه به اين موضوع کوهنورداني که راهي اين منطقه شده بودند تا لاشه هواپيما را پيدا کنند، با ما تماس گرفتند و از ما کمک خواستند. ما هم سريع وارد عمل شديم تا شايد کاري از دستمان بربيايد. من و سهيلا از بچگي در اين مناطق کوهنوردي مي‌کرديم و کاملا به کوه دنا اشراف داريم».

 


عضو تيم ملي ووشوي بانوان به مشاهدات خود از خانواده‌هاي بازماندگان اين حادثه دلخراش اشاره مي‌کند: «اوضاع واقعا بغرنج است. خانواده‌ها آن‌قدر نگران هستند که بيشتر آنها به روستايي که در نزديکي محل حادثه است، آمده‌اند. با توجه به اينکه گفته مي‌شد هواپيما دچار آتش‌سوزي نشده، خيلي‌ها اميدوار به زنده‌بودن سرنشين‌ها بودند. خود من هم حتي به اين موضوع اميدوار بودم. اما وقتي رفتيم و شرايط جوي نامساعد و برف و يخبندان را ديديم نااميد شديم و ديديم تنها کاري که مي‌توانيم بکنيم اين است که هر چه سريع‌تر اجساد را پيدا کنيم. روز گذشته که هوا بهتر بود و بارش نبود، به‌قدري توفان آمد که ما مجبور شديم مسيري را که شش ساعت پياده رفته بوديم، برگرديم و پايين بياييم.

 

خوشبختانه با توجه به پيداشدن لاشه هواپيما قرار است بالگردها دنبال ما بيايند و به آنجا برويم و ادامه کمک‌رساني را آنجا انجام دهيم». قهرمان ووشوي آسيا از تلاش‌هاي بي‌وقفه امدادگران و مسئولان دولتي در روند امدادرساني به هواپيماي سقوط‌كرده تهران –ياسوج تشکر مي‌کند: «واقعا بايد بگويم که همه سنگ تمام گذاشتند. از کوهنوردان بومي و مردم روستاهاي اطراف گرفته تا نيروهاي امدادي. مردم اين روستاها درهاي خانه‌هايشان را به روي همه خانواده‌هاي داغديده و امدادرسان‌ها باز گذاشته‌اند».


خواهران منصوريان (الهه، شهربانو و سهيلا) که همگي از قهرمانان ووشو آسيا و جهان‌اند، جزء معروف‌ترين ورزشکاران زن ايراني محسوب مي‌شوند. فيلم «صفر تا سکو» به زندگي اين سه ورزشکار اختصاص دارد.


هواپيماي تهران –ياسوج در شرايطي صبح چهارشنبه دچار حادثه شد و سقوط کرد که اهالي ورزش با خانواده درگذشتگان همدردي کردند و پيام تسليت فرستادند. يکي از مسافران اين پرواز نيز يک فرد ورزشي بوده است. اردشير راد، رئيس هيئت واليبال کهگيلويه‌‌ و بويراحمد که در تهران حاضر بود و قصد بازگشت به ياسوج را داشت، در اين سانحه جان خود را از دست داد. در روزهاي گذشته چهره‌هاي ورزشي شاخص ايران به اين اتفاق تلخ واکنش نشان دادند.   برخي مسابقات ورزشي با يک دقيقه سکوت آغاز شد. چندين گروه کوهنوردي خبره هم براي امدادرساني در منطقه حاضر شدند.

 

 روزنامه شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------