رئال مادرید در ۸۷ روز تاریخ فوتبال را تغییر داد



   اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی,رئال مادرید

رئال مادرید توانست در کمتر از سه ماه، چهار عنوان قهرمانی به دست آورد.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از مارکا، از پایان لالیگا در ۲۱ می، لیگ قهرمانان اروپا، سوپر جام اروپا و سوپر جام ‌اسپانیا، چهار جام قهرمانی را یک تیم بالای سر برد؛ چهار عنوان در ۸۷ روز!

 

سه ماه اخیر برای رئال مادرید زین الدین زیدان یک جشن فوتبالی بود. شاگردان سرمربی فرانسوی با عملکردشان باعث شدند که تاریخ فوتبال دوباره بازنویسی شود. یکی از دلایل آن این است از زمانی که مادرید تاسیس شد (۱۹۰۲) تا امروز نتوانسته بود چهار عنوان در یک سال کسب کند. مادرید به همراه سرخیو راموس، کریستیانو رونالدو، مارکو و آسنسیو، ایسکو و ... می‌تواند چهار جام را پیش از پایان سال ۲۰۱۷ با قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها به پنج جام تبدیل کند.

 

دومین دلیل تاریخ سازی مادرید قهرمانی برابر تیم‌های قدرتمند جهان است. سفید پوشان در حالی لالیگا را فتح کردند که قهرمانی در این بازی‌ها به تلاش فراوان و ادامه‌ دار نیازمند است. آنها سپس با چهار گل یوونتوس را در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست دادند؛ تیمی که تا دیدار نهایی در طول این رقابت‌ها تنها سه گل دریافت کرده بود. ۱۰ روز پیش، نوبت به سوپر جام اروپا رسید. یک جام دیگر این بار برابر منچستریونایتد ژوزه مورینیو به دست آمد. مادرید چهارشنبه هفته‌ پیش هم با پیروزی ۵ بر یک (در دو بازی رفت و برگشت) برابر بارسلونا فوتبال جهان را تحت تاثیر قرار داد و فاتح سوپر جام ‌اسپانیا شد.

 

تنها پیروزی‌های مادرید به چشم نیامد بلکه سبک فوتبال این تیم بیشتر مورد توجه قرار گرفت. نحوه بازی سفید پوشان، همه و حتی تیم‌هایی که شکست خوردند را تحت تاثیر قرار داد. ژوزه مورینیو پس از شکست در سوپر جام اروپا گفت‌: دلیل قدرت اصلی مادرید، خوب ضربه زدن بازیکنان به توپ است.

 

همچنین پیکه پس از دیدار برگشت سوپر جام ‌اسپانیا اعتراف کرد و گفت‌: "برای نخستین بار در ۹ سال اخیر برتری مادرید را احساس کردم."

 

هیچ کس در برتری سفیدپوشان شکی ندارد. مادرید تنها در فتح عناوین گروهی برتری خود را نشان نداد بلکه این موضوع در جوایز فردی دیده می‌شود. کریستیانو رونالدو نامش در میان نامزدهای نهایی توپ طلا و The Best وجود دارد. همچنین زین الدین زیدان در میان کاندیدا برترین سرمربی قرار داد. شش بازیکن از ۲۳ نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن سال متعلق به مادرید است. مارسلو، سرخیو راموس، کاسمیرو، تونی کروس، لوکا مودریچ و کریستیانو رونالدو در این فهرست حضور دارند.

 

فتح شش‌گانه سخت‌تر از همیشه

قدرت مادرید محدودیت ندارد چون سفید پوشان تیمی هستند که از فتح جام‌ها خسته نمی‌شوند. بازیکنان مادرید پس از قهرمانی‌های اخیر به این موضوع اشاره کردند. چالش بعدی شاگردان زیدان فتح شش‌گانه است اما کار خیلی سختی است چون باید همه عناوین ممکن را به دست آورند. در مقابل بارسلونا در سال ۲۰۰۹ در یک سال توانست این کار را انجام دهد.

 

پیش از شروع فصل، مادرید تاکنون دو عنوان به دست آورده است. سفید پوشان توانستند سوپر جام اروپا و ‌اسپانیا را به ویترین افتخارات سانتیاگوبرنابئو بیفزایند اما فتح چهار جام دیگر (جام جهانی باشگاه‌ها، لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا) باقی‌ مانده است. زیدان پس از قهرمانی در سوپر جام ‌اسپانیا در این باره گفت‌: اکنون می‌دانیم که سخت‌ترین کار را پیش رو داریم و برای این چالش خود را آماده کردیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------