روزی که والورده مانع از قهرمانی بارسلونا در لالیگا شد



   اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی ,ارنستو والورده

سرمربی بارسلونا در زمان حضورش در ‌اسپانیول مانع از قهرمانی آبی‌ اناری‌ها شده بود.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از سایت گل، ارنستو والورده فردا (شنبه) نخستین داربی‌اش را در کاتالونیا به عنوان سرمربی بارسلونا تجربه خواهد کرد. با این حال او پیش از این به عنوان بازیکن و سرمربی ‌اسپانیول این داربی را تجربه کرده بود.

 

والورده به همراه ‌اسپانیول در فینال جام یوفا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۱۹۸۸ حضور داشت. او از سال ۲۰۰۶  تا ۲۰۰۸ به عنوان سرمربی این تیم شناخته می‌شد. والورده همچنین یکی از اسطوره‌های باشگاه کاتالانی محسوب می‌شود که نامش روی یکی از ورودی‌های ورزشگاه این باشگاه حک شده است.

 

او زمانی که در تیم سفید و آبی پوشان مربیگری می‌کرد خاطرات خوبی را در داربی‌ها برای هواداران بر جای گذاشت. ‌اسپانیول با هدایت این سرمربی در تاریخ نهم ژوئن ۲۰۰۷ توانست بارسلونا را در ‌دقیقه ۹۰ متوقف کند. این نتیجه‌ باعث شد بارسا رونالدینیو و لیونل مسی نتوانند لالیگا را فتح کنند.

 

در چهار داربی که والورده با ‌اسپانیول تجربه کرد بارسلونا نتوانست حتی یک پیروزی کسب کند. یک دیدار با پیروزی ‌اسپانیول به پایان رسید و سه بازی دیگر مساوی شد.

 

گل مشهور تامودو هنوز از یاد آبی‌اناری‌ها نرفته است و خاطره تلخی برایشان محسوب می‌شود. با این حال پس از ۱۰ سال والورده در طرف دیگر خواهد بود و به دنبال پیروزی برابر تیم سابقش است تا تیمش بتواند در رتبه‌های بالایی جدول باقی بماند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------