برانکو: عالیشاه پس از سربازی به پرسپولیس برمی‌گردد/ خاورمیانه در سلطه مربیان کروات است



   اخبارورزشی,خبرهای ورزشی , پرسپولیس

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید این تیم در هر پست نیاز به یک بازیکن دارد.

 به گزارش ایسنا، برانکو ایوانکوویچ در واکنش به انتخابش به عنوان بهترین مربی سال فوتبال ایران در برنامه ۹۰، اظهار کرد: متاسفم که نتوانستم برنامه را ببینیم. خیلی خوشحالم اما باید از کادر فنی و بازیکنان تشکر کنم چون اگر آنها نبودند این اتفاق نمی‌افتاد. خوشحالم که این افتخار نصیبم شده است.

 

سرمربی پرسپولیس درباره اخباری مبنی بر انتقال طارمی به فوتبال اروپا، گفت: او بهترین گلزن ما و آقای گل فوتبال ایران است در نتیجه خواهان زیادی دارد. طارمی با باشگاه قرارداد دارد و اگر پیشنهاد جدی بیاید باید تصمیم بین باشگاه و طارمی انجام شود. مهم‌ترین مساله این است که پیشنهاد او حتما باید خارج از کشور باشد. او در بازی لیگ قهرمانان توانست هت‌تریک کند و الان بهترین گلزن لیگ قهرمانان آسیا است.

 

او اظهار کرد: طبیعی است که یک بازیکن به محیط جدیدی برود و خودش را پیدا نکند. پارسال هم طارمی اشتباهی نکرد و با مذاکره‌ای که با باشگاه داشت، به ترکیه رفت. این یک کار حرفه‌ای است و طبیعی است که بازیکن باید به فکر پیشرفت خودش باشد ولی تضمینی وجود ندارد که در محیط جدید با فرهنگ و شرایط آنجا وفق پیدا کند. آرسن ونگر می‌گوید برای اینکه یک بازیکن خودش را پیدا کند، ۸ تا ۱۰ ماه وقت لازم است ولی بعضی باشگاه‌ها صبر نمی‌کنند و بی‌صبرند.

 

او در پاسخ به این سوال که در ادامه فصل نقل و انتقالات قصد جذب چند بازیکن دیگر را دارد گفت: ما در هر خط یک بازیکن لازم داریم. حداقل دو دفاع، یک یا دو بازیکن میانی و یک مهاجم می‌خواهیم و بخشی از فضای تیم را با جوانان پر می‌کنیم تا از پتانسیل آن‌ها استفاده شود. ما پارسال ربیع‌خواه را جذب کردیم که در ابتدا هم مخالف کیفیت بالای او بودند ولی الان او یکی از مهم‌ترین مهره‌های ماست. ما ماهینی را جذب کردیم که دو سال در ملوان بازی کرد یا کرمی که از لیگ یک به ما اضافه شد.

 

سرمربی پرسپولیس درباره وضعیت نوراللهی و عالیشاه پس از پایان سربازی‌شان گفت: عالیشاه که کاپیتان دوم ماست و بازیکنی با کیفیت است. او تحت قرارداد با پرسپولیس است و پس از سربازی به تیم ما ملحق می‌شود.

 

برانکو در ادامه درباره پیشنهادهایی که برای برخی بازیکنان تیمش مثل بیرانوند، علیپور، طارمی و رفیعی مطرح می‌شود، گفت: من هم پیشنهاد دارم اما از پیشنهاد تا عمل راه زیادی است. بازیکنان وظایفی در قبال باشگاه دارند. مدیر برنامه‌ها گاهی چیزهایی می‌گویند و پیشنهادهایی را مطرح می‌کنند اما تا این به عمل برسد خیلی فاصله است.

 

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوالی درباره داریوش شجاعیان، گفت: درباره اسم هیچ بازیکنی حرف نمی‌زنم. خیلی‌ها به ما پیشنهاد می‌شوند اما شاید بعد از بازی با لخویا به آنها بپردازیم. شخصا با هیچ کس حرف نزده‌ام اما اینکه شجاعیان بازیکن خوبی است در آن شکی وجود ندارد. او در گسترش فولاد عملکرد خوبی داشت و به تیم ملی رسید.

 

برانکو درباره اینکه تیمش در آستانه بازی با لخویا مشکل مالی دارد و هنوز بازیکنان و کادرفنی پولی دریافت نکرده‌اند، گفت: یک رسانه نوشته بود که من پول گرفته‌ام اما من اعلام کردم که پول نگرفته‌ام تا کسی فکر نکند که به من پول داده‌اند و به بازیکنان نداده‌اند. ثبات مالی خیلی مهم است. به هر حال بازیکنان برای پول بازی می‌کنند چون زندگی خانواده‌های آنها ممکن است با همین پول بچرخد. آنها هم برای حق و حقوق‌شان تلاش می‌کنند و آرزو می‌کنم که زود به آن برسند.

 

او درباره وضعیت تیمش قبل از بازی لخویا، گفت: همه بازیکنان به جز کمال کامیابی‌نیا سرحال و سالم هستند. بازیکن مهمی را برای بازی با لخویا از دست دادیم. متاسفانه برخی گفته‌اند که ما به سیاه جامگان راه دادیم در حالیکه ما با بازی دادن به کمال ریسک کردیم و او مصدوم شد. دوست دارم همه مربیان و مدیرعامل‌های باشگاه‌ها بگویند که اگر جای ما بودند چکار می‌کردند.

 

در ادامه خبرنگاری با برانکو درباره موفقیت بازیکنان و مربیان پرسپولیسی در این فصل صحبت کرد و به موفقیت دایی، تارتار، طارمی و عباس‌زاده اشاره کرد، برانکو در جواب گفت: به همه آنها تبریک می‌گویم. صعود پارس جنوبی به لیگ برتر را به مربی این تیم و بازیکنانش تبریک می‌گویم. همین‌طور قهرمانی حذفی را به دایی تبریک می‌گویم که نفت با آن همه مشکلی که داشت توانست قهرمان شود. این نشان می‌دهد که پرسپولیس بازیکنان خوبی را به لیگ داده است.

 

برانکو با بیان اینکه در چند سال اخیر در بین مربیان خارجی تنها مربیان کروات بودند که نتیجه گرفتند، گفت: سال پیش سرمربی قهرمان امارات دالیچ بود، همچنین ایستایچویچ در قطر قهرمان شد و من هم نزدیک به قهرمانی لیگ بودم اما به این مقام نرسیدیم. این مقام‌ها را نه مربی پرتغالی و نه اسپانیایی بلکه مربیان اهل کرواسی کسب کردند. خاورمیانه تحت سلطه مربیان کروات است.

 

او درباره تقابلش با کرانچار در فصل آینده لیگ برتر، اظهار کرد: ما رسیدیم به هم اما رقیب ورزشی هستیم. اتفاق خوبی است که با برادرت بازی کنی و او را ببری. ما با هم بزرگ شده‌ایم البته او بازیکن بهتری نسبت به من بود و یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان یوگسلاوی سابق محسوب می‌شد. او یکی از بهترین مربیان است و لیگ برتر و جام حذفی را به دست آورده است.

 

برانکو درباره غیبت کمال کامیابی‌نیا در دیدار مقابل لخویا، گفت: خوشبختانه بقیه بازیکنان سالم هستند و طبیعی است که راه‌حل مناسبی پیدا می‌کنیم. لخویا تیم خوبی است. ما بازی آنها مقابل الریان را دیدیم. آنها علیرغم اینکه از حریف بهتر عمل کردند اما در دقایق پایانی گل خوردند و باختند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------