بهترین گلر دربی: دوست دارم در پرسپولیس با فوتبال خداحافظی کنم



اخبار,اخبار ورزشی,نیلسون

دروازه‌بان سابق و برزیلی پرسپولیس‌ گفت: «در نبود هادی، دلم برای بچه‌های او می‌سوزد و امیدوارم که خدا به آنها قدرت و صبری بدهد تا بتوانند رفتن کاپیتان را تحمل کنند.

آن‌طور که بچه‌های گروه آمار می‌گویند، نیلسون کوره آ در 450 دقیقه حضورش در دربی، فقط یک گل دریافت کرده و به همین دلیل او بهترین دروازه‌بان تاریخ دربی است.

این دروازه‌بان برزیلی که در حال حاضر در لیگ برتر پرتغال توپ می‌زند، امیدوار است تا بار دیگر به ایران برگردد و حتی اگر شده برای نیم فصل در پرسپولیس‌ بازی کند. هدف نیلسون از پوشیدن پیراهن پرسپولیس‌ این است که بتواند به بزرگ‌ترین آرزویش برسد: «برزیل نه! آرزویم این است که با پیراهن پرسپولیس‌ از فوتبال خداحافظی کنم.»

اظهارات نیلسون را در ادامه می خوانید:

* می‌دانستی که بهترین گلر تاریخ دربی تو هستی؟!
- نه... نمی‌دانستم. الان هم باور نمی‌کنم و احتمالا شما با من شوخی می‌کنید.

* آن‌طور که بچه‌های آمار ما می‌گویند، تو در 450 دقیقه حضورت در دربی فقط یک گل دریافت کرده‌ای.
- از این بابت خیلی خوشحالم اما تا جایی که می‌دانم فوتبال ایران دروازه‌بان‌های بزرگی داشته که همه آنها برای من قابل احترام هستم. اگر آمار شما درست باشد، بی‌نهایت از خبر شما خوشحال شدم. این یک افتخار بزرگ برای من و پرسپولیس‌ است و خوشحالم که بهترین دروازه‌بان دربی پیراهن پرسپولیس‌ را به تن داشته است. به نظر من فوتبال ایران گلرهای بزرگی مثل عابدزاده، رحمتی، حجازی و... داشته که من برای همه آنها احترام زیادی قائلم.

* اوضاع و احوال خودت چطور است؟
- در حال حاضر در لیگ برتر پرتغال بازی می‌کنم و در آخرین بازی‌مان که در جام‌حذفی بود، با حساب یک بر صفر پیروز شدیم و من 90 دقیقه درون دروازه تیمم بودم.

* اما در ایران چنین عنوان شد که تو شرایط خوبی در تیم جدیدت نداری.
- من در تیم جدیدم هم بازی می‌کنم و فقط دو هفته به دلیل آسیب‌دیدگی نتوانستم درون دروازه بایستم.

* بازی‌های پرسپولیس‌ را دنبال می‌کنی؟
- بله... همچنان به شدت پیگیر اوضاع و احوال پرسپولیس‌ هستم و تمام مسایل باشگاه را دنبال می‌کنم. پرسپولیس‌ تیم محبوب من است و حتی اگر در این تیم نباشم، همه چیز را پیگیری می‌کنم.

* پس حتما می‌دانی که روز جمعه دربی برگزار می‌شود؟
- من امیدوارم پرسپولیس‌ برنده دربی باشد و اگر هزار سال هم بگذرد، چیزی غیر از این نمی‌گویم. پرسپولیس‌ برای من آن‌قدر مهم و عزیز است که حتی وقتی از این تیم کنار گذاشته شدم، به تیم رقیب نرفتم و فقط امیدوار بودم که روزی به تیم محبوبم برگردم.

* در مورد وضعیت گلرهای پرسپولیس‌ و لیگ برتر ایران چه نظری داری؟
- صحبت خاصی ندارم و ترجیح می‌دهم تا در این مورد سکوت کنم.

* مثل اینکه هنوز امیدواری تا دوباره به ایران و پرسپولیس‌ برگردی؟
- (خنده). راستش را بخواهی همیشه امیدوارم که بتوانم به ایران و پرسپولیس‌ برگردم و فقط منتظرم ببینم شرایط به چه صورتی است.

* واقعا؟
- بله... من در حال حاضر در لیگ برتر پرتغال و در بالاترین سطح بازی می‌کنم و با این حساب تا دو فصل دیگر می‌توانم با کیفیت خوب در فوتبال باشم. خیلی دوست دارم تا برای یک فصل یا حتی نیم فصل در پرسپولیس‌ بازی کنم.

* چرا؟
- چون آرزوی من این است که روزی با پیراهن پرسپولیس‌ فوتبال را کنار بگذارم. خداحافظی هر بازیکنی از فوتبال اتفاقی است که فقط یک بار برای او می‌افتد و من دلم می‌خواهد که این اتفاق با پیراهن پرسپولیس‌ و در کشور ایران برایم بیفتد.

* یعنی یک برزیلی چنین آرزویی دارد؟
- بله... این فقط به خاطر محبت هواداران پرسپولیس‌ و ارتباط خوبی است که با آنها دارم.

* اما پرسپولیس‌ هنوز طلب تو را پرداخت نکرده است.
- (خنده). این را خودم بهتر می‌دانم.

* برای گرفتن طلبت اقدامی هم کرده‌ای؟
- امیدوارم که همه چیز با خوبی و خوشی حل شود و دلم نمی‌خواهد که ارتباطم با باشگاه پرسپولیس‌ خدشه‌دار شود. من حدود دو فصل از پرسپولیس‌ طلبکارم و فقط 20 درصد یک فصل به من پرداخت شده است! این در نوع خودش خیلی عجیب است!

* گفتی که به خاطر ماجرای هادی نوروزی خیلی ناراحت هستی؟
- دوست نداشتم که قبل از دربی درمورد این موضوع صحبت کنم اما رفتن هادی دل مرا شکست و خیلی ناراحت شدم.

 

آن‌قدر زود از ماجرای هادی باخبر شدم که حتی بهداد بیات (مدیربرنامه‌هایم) که در ایران زندگی می‌کند، هنوز خبر را نشنیده بود. من در صحبتی که با بهداد داشتم، گفتم که هادی یکی از باشخصیت‌ترین بازیکنانی بود که می‌شناختم.

 

بازیکنان پرسپولیس‌ می‌دانند که هادی از دوستان نزدیک من بود و ما ارتباط خیلی خوبی باهم داشتیم. حالا در نبود هادی، دلم برای بچه‌های او می‌سوزد و امیدوارم که خدا به آنها قدرت و صبری بدهد تا بتوانند رفتن کاپیتان را تحمل کنند.

اخبار ورزشی - روزنامه گل

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------