مگر کسی می تواند جلوی پروین دعوا راه بیندازد



اخبار,اخبار ورزشی,محمد مایلی کهن

سرمربی سابق تیم‌ملی فوتبال ایران گفت: «فکر نمی‌کنم اصلا کی‌روش جرات داشته باشد با ما لجبازی کند.

محمد مایلی کهن که چندی پیش سمت مدیر فنی تیم فوتبال امید را قبول کرده،‌ با این‌که اثری از خود در تیم ستارگان تا قبل از روز بازی به جای نگذاشته بود، روز جمعه در اردوی این تیم حاضر شد و در کنار علی پروین حضور داشت.

او که یکی از منتقدان شماره یک کی‌روش به حساب می‌آید،‌ هم اکنون همراه حبیب کاشانی با این مربی پرتغالی بر سر بازیکنان مشترک تیم‌های امید و بزرگسالان دچار چالش شده است.

البته حاجی‌مایلی معتقد است کی‌روش با وجود داشتن تمام بازیکنان و امکانات درحال بهانه‌تراشی برای ناکامی احتمالی مقابل گوام است.

در ادامه اظهارات مایلی‌کهن را درباره مسائل روز فوتبال می‌خوانید:

* از بازی ستارگان ایران و جهان شروع کنیم، چطور شد شما هم روی نیمکت نشستید؟
- من به دعوت علی پروین در اردوی تیم ستارگان حاضر شدم و از آنجایی که خیلی از این بازیکنان شاگردم بودند، قرار شد در کنار تیم باشم. نقش خاصی در تیم نداشتم و فقط به احترام پروین و دیگر پیشکسوتان این تیم را همراهی کردم.

* به نظرتان بازی چطور از آب درآمد؟
- اگر واقعا مردم از این بازی لذت بردند،‌ ما هم خوشحالیم اما فکر می‌کنم بیشتر نفراتی که به ورزشگاه آمدند، محو بازی ستارگان جهان شدند. طبیعی است که کیفیت بازیکنان تیم حریف خیلی بیشتر از ستاره‌های ما بود.

 

آنها به جز چند نفر دقیقا مثل دوره بازی‌کردنشان آماده بودند اما ستاره‌های ما قدر خودشان را بعد از بازنشسته شدن نمی‌دانند. اگر دقت می‌کردید ایرانی‌ها یا چاق بودند یا آمادگی خوبی  نداشتند.

* این دیدار با شکست ایران همراه بود. نتیجه بازی برای شما مهم بود؟
- من هم مثل علی پروین هیچ وقت از باخت خوشم نمی‌آید و همیشه بعد از شکست ناراحت می‌شوم،‌ حالا می‌خواهد این بازی دوستانه باشد یا رسمی.

 

البته بازیکنان ما هم موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند اما آنها حرفه‌ای‌تر بودند.

 

راستش را بخواهید، اعصابم به هم ریخت؛ باید در کشورمان حداقل به این تیم گل می‌زدیم. به خاطر همین جمعه شب خوب نخوابیدم.

* شایعاتی هم مبنی بر درگیری فیزیکی فرهاد مجیدی و خداداد عزیزی در بین ٢ نیمه به گوش می‌رسد،  این موضوع صحت دارد؟
- درگیری فیزیکی؟! نام این بازی خیرخواهانه بود و اصلا ارزش این صحبت‌ها را نداشت. در ضمن مگر کسی جرات دارد جلوی علی پروین درگیری فیزیکی داشته باشد؟ شاید یکسری بحث‌ها بین خودشان بوده که ما خبر نداریم ولی ما که در رختکن بودیم،‌ دعوایی میان بازیکنان ندیدیم.

* از این بازی که بگذریم،‌ اردوی تیم امید به‌زودی آغاز می‌شود اما به نظر می‌رسد با کمبود بازیکن مواجه هستید؟
- من با حبیب کاشانی که صحبت می‌کردم، می‌گفت از بازیکنانی که در لیست ما هستند. ٧،‌ ٦ نفر در لیست تیم بزرگسالان هم حضور دارند. به دلیل این‌که ما می‌خواهیم به اردوی هلند برویم،‌ از قبل برای این بازیکنان ویزا تقاضا شده و الان دیگر این فرصت وجود ندارد که نفر جدیدی را جایگزین کنیم. باید اردو آغاز شود تا ببینیم که چه بازیکنانی را در اختیار داریم.

* این شائبه هم به وجود آمده که کی‌روش با تیم امید لجبازی می‌کند و به همین خاطر بازیکنان بیشتری را از این تیم دعوت کرده است؟
- اول این را بگویم که در مقطع فعلی باید حق را به تیم بزرگسالان داد چون آنها ٢ بازی رسمی دارند و اردوی ما تدارکاتی است. حرف حبیب کاشانی هم این است که باید زودتر به ما اعلام می‌شد چند بازیکن امید در تیم بزرگسالان هستند وگرنه ما مشکلی با حضور امیدها در تیم بزرگسالان نداریم.

 

درباره لجبازی و این صحبت‌ها هم فکر نمی‌کنم اصلا کی‌روش جرات داشته باشد با ما لجبازی کند! البته این آقا هر کاری دلش خواسته کرده اما در این یک مورد موافق نیستم که از روی عمد بازیکنان تیم امید را دعوت می‌کند.

* تا چند روز دیگر تیم‌ملی ایران باید مقابل گوام قرار بگیرد. این بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
- اگر به بازی قبلی نگاه کنیم در این بازی هم ممکن است مقابل گوام یا مساوی کنیم یا شکست بخوریم. وقتی مقابل ترکمنستان که در رویایش هم تساوی با ایران را نمی‌دید،‌ متوقف شدیم،‌ حالا کارمان به جایی می‌رسد که گوامی‌ها نیز برایمان خط و نشان بکشند. من ترجیح می‌دهم پیش‌بینی نکنم و دستپخت آقایان را در زمین ببینم.

* البته کی‌روش هم اعلام کرده برد ١٩ بر صفر مقابل گوام برای ٣‌ هزار‌سال پیش است...
- تمام ایرانی‌ها یادشان است که ١٥‌سال قبل این نتیجه رقم خورد و طبیعتا از آن زمان تا حالا نباید فاصله ١٩ گله ما با گوام به صفر رسیده باشد. من هم نمی‌گویم بروند باز هم ١٩ گل به گوام بزنند اما دیگر فوتبال ما آن‌قدر بدبخت نشده که از گوام هم بترسد.

 

البته به نظر می‌رسد کی‌روش از گوام هم ترسیده و با این صحبت‌ها در پی این است که از همین حالا باخت یا مساوی تیمش را توجیه کند. اگر گوام این‌قدر پیشرفت کرده،‌ پس چرا ما از ٣‌ هزار سال پیش تا به حال فقط در جا زده‌ایم؟

* و در آخر نظرتان را در پرسپولیس این فصل می‌گویید؟
- تیم این فصل پرسپولیس را نسبت به گذشته بهتر می‌بینم. این تیم چند بازیکن جوان خوب در ترکیبش دارد و فکر می‌کنم بتواند در هفته‌های بعدی نتایج بهتری بگیرد. مدیران پرسپولیس هم باید از برانکو حمایت کنند و به این زودی‌ها صحبت از تغییرات نکنند چون ثمره تغییرات را فصل قبل دیدند.

اخبار ورزشی - شهروند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------