بازیکن ها را اینقدر زود بزرگ نکنید، مثل کروش!



اخبار,اخبار ورزشی,کیروش

کارلوس کروش سرمربی تیم ملی دست کم در این 5 سال و اندی کار در ایران، یک نکته را ثابت کرده؛ اینکه بازیکنان را به محض اولین درخشش به تیم ملی دعوت نکند.

معمولا در تیم ملی ایران رسم این بوده که بازیکنان پس از درخشش و چند هفته بازی خوب به تیم ملی دعوت می شدند اما کروش چنین قانونی را از بین برد. درباره خیلی از بازیکنان این اتفاق افتاد.

 

از سردار آزمون بگیرید که به جام جهانی نرفت تا مهدی طارمی، مهدی شریفی، کاوه رضایی، سجاد شهباززاده و خیلی های دیگر. شاید بارزترین نمونه هم پیام صادقیان بود. وقتی او این بازیکن را به جام جهانی نبرد، انتقادها به اوج رسید. خیلی از منتقدان گفتند چرا صادقیان نباید به برزیل برود.

 

آنها چند ماه بعد تازه فهمیدند چرا کروش این کار را نکرد. این رفتار کروش می تواند الگویی برای رسانه ها هم باشد. قرار نیست هر بازیکنی با درخشش در مقطعی کوتاه به تیم ملی برسد.

 

او به بازیکنان نوید آینده را می دهد اما آنها را پشت در نگه می دارد تا بتوانند نشان دهند درخششان اتفاقی نیست. مثلا طارمی بارها جلوی چشم مربیان تیم ملی درخشید اما به تازگی به تیم ملی راه یافته و وارد ترکیب شده است.

 

سردار آزمون قاعدتا باید به جام جهانی می رفت اما نامش خط خورد تا بجنگد و به شرایطی برسد که این روزها دارد. در این پروسه آنها که جنگیدند به تیم ملی رسیدند و آنها که نجگیدند و روحیه شان را از دست دادند، شکست خوردند.

 

حالا رسانه ها هم بد نیست از این موضوع الگوبرداری کنند. بی شک بازیکنی که تازه آمده و چند هفته درخشیده، نباید تا عرش بالا برود. بازیکنی که هنوز ظرفیت هایش را به طور کامل نشان داده، نباید هر روز روی جلد رسانه ها خودنمایی کند.

 

در این حالت، اگر بازیکن بی ظرفیت باشد، نتیجه ای منفی در پی خواهد داشت و به خود او هم ضربه می زند. پس گاهی برای آنکه ظرفیت بازیکنان را کشف شود، باید منتظر بود و شتابزده عمل نکرد.

اخبار ورزشی - خبر آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------