بهروان: کی‌روش برود باید بهتر از او بیاوریم



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,,بهروان

پیش بینی غلامرضا بهروان درست از آب در آمد.

به گزارش ورزش سه، رئیس کمیته مسابقات پیش بینی کرده بود کمیته اجرایی رای به برگزاری دیدارتیم های ایرانی و عربستانی در کشور ثالث خواهد داد و حال هم می گوید ما از نظر دیپلماسی باید به گونه ای عمل کنیم که در صورت همگروهی ایران و عربستان امتیاز میزبانی از ما سلب نشود.

غلامرضا بهروان صحبت های جدیدش را این چنین آغاز کرد: برخی مواقع مواضع من تند اعلام می شود در صورتی که من واقعیت ها را می گویم. خوش بینانه بود که در این مناقشه رای به سود ما داده شود.
 
مسئله امنیتی بهانه ای بیش نبود که از نگاه AFC هم خنده دار است چون همزمان چند کشور دیگر هم بازی های خود را در ایران برگزار می کنند. AFC با این رفتار نشان داد که سیاست با فوتبال همراه است.
 بعضی ها پیش بینی می کردند که کمیته اجرایی تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت در حالی که این نگاه خیلی خوش بینانه بود. عرب ها یک اتحاد بد و غلط علیه ما به راه انداختند و در نهایت هم به خواسته خود رسیدند. اکنون فدراسیون فوتبال تنهاست. ما اگر خواهان این هستیم که احقاق حق کنیم باید با هم متحد شویم. وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و حتی دستگاه دیپلماسی باید از فدراسیون فوتبال حمایت کنند. از کجا معلوم که اگر فردا عربستان با ایران همگروه شد درخواست بازی در کشور ثالث را تکرار نکند؟ که قطعا این کار را خواهند کرد. ما باید اکتیو شویم و شکایت خود را به مراجع بین المللی تصمیم گیرنده ببریم.

غلامرضا بهروان که یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به شمار می رود در خصوص نشست با کی روش، گفت: نمی دانم این جلسه کی برگزار می شود. من هم اکنون شمال هستم اما به من خبر داده اند که شاید این جلسه سه شنبه یعنی امروز برگزار شود. به هر صورت من به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه موافق حضور کی روش در تیم ملی هستم. اگر روزی کی روش از تهران برود و یا ما او را کنار بزنیم باید مربی قوی تر از او را به تیم ملی بیاوریم. کی روش شناخت کافی نسبت به فوتبال ایران پیدا کرده و در حال رو کردن نسل جدید در تیم ملی هستیم. در این مقطع زمانی که بازی های حساسی را در دور نهایی پیش رو داریم اصلا جابجایی مربی منطقی نیست. باید همه جوره از کی روش حمایت کنیم تا در تهران بماند و تیم ملی را به جام جهانی ببرد. ضمن اینکه افکار عمومی مربی داخلی را برنمی تابد. کی  روش با ما تا پایان جام جهانی قرارداد دارد. البته این قرارداد مرحله به مرحله است.

غلامرضا بهروان در پاسخ به این سوال که اگر این قرارداد از سوی کی روش یک طرفه فسخ شود باید به ما غرامت بدهد یا نه؟ گفت: من در این باره چیزی نمی دانم چون مفاد قرارداد را به ما نشان نداده اند.
رئیس کمیته مسابقات به تغییر قوانین نقل و انتقالات در فصل آینده اشاره کرد و گفت: نقل و انتقالات فصل آتی تا پایان هفته چهارم خواهد بود. به این خاطر که باشگاه ها و بازیکنان فرصت پیدا کنند که در همان ابتدای راه اشتباه خود را جبران کنند. این طبیعی است که در ابتدای نقل و انتقالات باشگاه یا بازیکن مسیر را اشتباه انتخاب کنند و این فرصت برای جبران اشتباه است. البته بعد از عقد قرارداد ابتدایی جدایی ها باید با توافق طرفین باشد.

برنامه ریزی فصل جدید به پایان رسیده و در حال تدوین آن است. شاید برایتان جالب باشد ما برای دو فصل بعد هم در حال برنامه ریزی هستیم. در برنامه ریزی دو فصل بعد صعود تیم ملی به جام جهانی را قطعی فرض کرده ایم و بر این اساس ایده هایمان را برای برگزاری بازی های لیگ روی کاغذ می آوریم.

رئیس کمیته مسابقات در خصوص احتمال وضع سقف قرارداد برای مربیان که به آن اشاراتی شده بود، گفت: ما اصلا چنین هدفی را دنبال نمی کنیم. نمی شود با زور و جبر به خواسته هایمان برسیم. فوتبال حرفه ای محدودیت را نمی شناسد، البته همیشه تاکیدمان بر این بوده که باشگاه ها بر اساس توانی که دارند، هزینه کنند. هر چند هزینه همه توان هم برای پراخت دستمزدها غلط است. شما در فوتبال حرفه ای هم نخواهید دید که باشگاهی همه توان خود را صرف دستمزدها کند. قطعا بخشی از درآمدها به سرمایه گذاری اختصاص می یابد. گسترش امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آن و در سایه آن فوتبال پایه هم مورد توجه است. باید در فضایی آرام الگوهای حرفه ای را القاء و نهادینه کرد.

 

اخبار ورزشی - ورزش سه

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------