دغدغه‌های تلخ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران / شورش عنقریب کی‌روش!



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,کی روش

وان سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران دغدغه‌هایی دارد که باید برطرف شود. او تا حالا منتظر مشخص شدن تکلیف رئیس فدراسیون بود و حالا در انتظار عمل کردن به وعده‌های رئیس!

به گزارش مهر، کارلوس کی‌روش تجربه این اتفاقات را ندارد، او – دستیار اول فرگوسن در منچستر یونایتد – که یکی از ثروتمند‌ترین باشگاه جهان است و ۳۱۲ میلیون یورو ثروت دارد، اصلا به زمین چمن فکر هم نمی‌کرد.

کارلوس کی‌روش تجربه این اتفاقات را ندارد او – سرمربی رئال مادرید – که امکاناتش تا خاور دور و میانه و آفریقا هم دامنه دارد و با ۵۱۲ میلیون یورو اندوخته ثروتمند‌ترین در دنیاست، حتی به مخیله‌اش هم خطور نمی‌کرد که نگران یک یا چند دست لباس باشد.

کارلوس کی‌روش تجربه این اتفاقات را ندارد. او - سرمربی تیم قهرمان جهان شده پرتغال – به یاد نمی‌آورد که برای تیم ملی پرتغال به دنبال حریف تمرینی یا اردو گشته باشد و فیفادی پشت فیفادی از دست داده باشد.

کارلوس کی‌روش حرف‌هایی از راه دور بر زبان آورد:

«این باورنکردنی به نظر می‌رسد اما یک حقیقت تلخ است؛ در حال حاضر، تیم‌ملی ایران تنها تیمی است که در دو فیفادی بعدی که تا چند هفته بعد است، هیچ بازی‌ای ندارد. همچنین ما نمی‌دانیم که اردوی بعدی‌مان در کجا برگزار خواهد شد یا در چه زمینی تمرین خواهیم کرد. هیچ‌چیز مشخص نیست»

برای او باور کردنی شاید نباشد اما برای ما باور پذیر است، برای ما که بعضا استقلال و پرسپولیس‌مان با ۵۰ میلیون هوادار برخی مواقع دنبال زمین چمن می‌دوند و وقتی زمین پیدا نکردند جلوی چمن‌های پارک استادیوم آزادی تمرین می‌کنند.

برای او باور کردنی نیست اما برای ما باورپذیر است، برای ما که تیم لیگ برتری وزارت نفت کشورمان پول هتل ندارد که بازیکنانش را برای شب بازی به اردو ببرد و شش بازیکنش را می فروشد تا بتواند زنده بماند.

برای ما که باشگاه‌هایمان یک به یک ده ها طلب کار در داخل و خارج از کشور دارند و برای ما که می‌دانیم دولت‌ها که عوض می‌شوند تا جابه جایی رئیس فدراسیون همسو با وزارت از پول و کمک خبری نیست، برای ما باور پذیر است.

کی‌روش حالا دنبال بازی دوستانه است؛ کی‌روش دنبال زمین تمرین است و ما دلخوش به اینکه کی‌روش هست پس جام جهانی هم می رویم.

کی‌روش دنبال تک روزها و ساعت‌های فیفادی است و ما می‌گوییم حالا صبر کن! برای او باور پذیر نیست که همه فوتبال ملی را رها کرده اند و دنبال اساسنامه‌ای هستند که تکلیفش باید ۸ سال قبل معلوم می شد و همه فکر می کردند تکلیفش مشخص است اما مشخص نیست. برای او باور پذیر نیست که یک اساسنامه نیم وجبی که در عرض ده روز باید به تصویب برسد ۸ سال است که به تصویب نرسیده است.

حالا اما ماجرا فرق کرده است. مهدی تاج که در سازمان لیگ هم تعامل خوبی با کی روش داشت رئیس فدراسیون شد و این می تواند یک نکته امیدوار کننده برای آینده باشد تا کی روش و تیم ملی شرایط بهتری پیدا کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------