با مثلث مخوف "پرسپولیس" بهتر آشنا شوید



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,سوشا

بعد از كوچ جام قهرماني به اهواز، شايد در اردوگاه پرسپوليسي‌ها هيچ بازيكني به اندازه سوشا مكاني تحت فشار نبوده باشد.

 به گزارش بانک ورزش، بعد از كوچ جام قهرماني به اهواز، شايد در اردوگاه پرسپوليسي‌ها هيچ بازيكني به اندازه سوشا مكاني تحت فشار نبوده باشد. بسياري از هواداران عقيده دارند گل‌هاي بدي كه مكاني خورد باعث شد در نهايت پرسپوليس عنوان قهرماني ليگ پانزدهم را از دست بدهد. اين تيم تنها به خاطر سه گل كمتر در گل‌شماري قهرماني را از دست داده و طبيعي است كه هواداران روي تك‌تك گل‌هاي دريافتي تيم‌شان حساس شده باشند. اما آيا واقعا گل‌هاي بدي كه مكاني خورد باعث ناكامي پرسپوليس شد؟

سوشا و 4 اشتباه بزرگ
مكاني بعد از رفع محروميت سه جلسه‌اي‌اش، هفته چهارم برابر ذوب‌آهن اولين بازي‌اش را براي پرسپوليس انجام داد كه البته با اولين اشتباهش هم همزمان شد! سوشا در نيمه دوم اين بازي يك خروج اشتباه داشت كه منجر به گلزني كاوه رضايي شد. در ادامه براي هفته‌هاي طولاني گل‌هاي دريافتي پرسپوليس طوري بود كه نمي‌شد روي آنها خود مكاني را به شكل صددرصد مقصر دانست. شايد بعد از گل شدن تك موقعيت استقلال در داربي رفت، خيلي‌ها از سوشا ايراد گرفته باشند، اما واقعيت آن است كه روي همان گل هم بيشتر محسن بنگر مقصر بود. اشتباه بزرگ بعدي سوشا، در اولين بازي از دور برگشت اتفاق افتاد؛ جايي كه خروج اشتباه او در دقيقه57 باعث شد دروازه سرخپوشان باز شود. بعد از اين بازي مشكلات شخصي پيچيده‌اي براي سوشا پيش آمد و باعث شد او مدتها از دروازه سرخپوشان دور بماند. بعد از اشتباه لوبانف در بازي با سايپا، سوشا از هفته بيست‌ودوم و مسابقه با تراكتورسازي به دروزاه سرخپوشان بازگشت. مكاني در بازي با سياه‌جامگان و در صحنه‌اي كه با حميدرضا علي‌عسگري تك به تك شد يك خطاي پنالتي انجام داد و كارت قرمز گرفت. اگر او در اين صحنه گل مي‌خورد كسي ملامتش نمي‌كرد، اما سوشا خيلي ناشيانه و با عجله مرتكب خطاي پنالتي شد و تيمش را 10نفره كرد. بزرگترين اشتباه فصل سوشا اما در داربي برگشت رخ داد؛ جايي كه توپ از دست گلر اول سرخپوشان خارج شد و جابر انصاري دروازه را باز كرد. در نهايت هم عبور توپ از بين دو پاي سوشا روي ضربه آرام وحيد اميري در مسابقه با نفت باعث شد دوران حضور او در پرسپوليس به پايان برسد. در مجموع مي‌توان گفت سوشا در ليگ پانزدهم روي 4گل دريافتي سرخپوشان كاملا مقصر بوده و البته يك پنالتي بد هم جلوي سياه‌جامگان داده كه مي‌توانست كار را براي قرمزها در آن بازي بسيار سخت كند.

لوبانف هم مطمئن نبود
گلر ازبكستاني كه اوايل نيم‌فصل دوم جذب شد، در مجموع خريد موفقي نبود و نتوانست مشكلات پرسپوليسي‌ها را حل كند. او گل‌هاي فراواني خورد، اما نكته اينجاست كه به ندرت در گل‌هاي دريافتي مقصر بود. اولين اشتباه بزرگ گلر ازبك در اين فصل، در بازي با سايپا رخ داد؛ جايي كه خروج اشتباه او در لحظات آخر كه البته به نظر مي‌رسد با چاشني خطا هم همراه بود، باعث فرو ريختن دروازه سرخپوشان شد و دو امتياز از كف سرخپوشان ربود. لوبانف بعد از آن اشتباه، نيمكت‌نشين سوشا شد، اما در بازگشتش يك گل بسيار بد از گسترش فولاد خورد كه تفاضل پرسپوليس را سر بزنگاه خراب كرد.

ايمان صادقي، متهم غايب
ضلع سوم اين مثلث اما خدمات ناديده گرفته شده‌اي دارد! ايمان صادقي كه سه هفته اول در غياب سوشا مكاني حراست از دروازه سرخپوشان را بر عهده داشت، در همان سه بازي 9گل خورد. فاجعه‌بارترين اشتباه صادقي روي گل اول استقلال صنعتي خوزستان رقم خورد؛ جايي كه توپ از زير پاي اين سنگربان در رفت و دروازه باز شد. ايمان صادقي را همچنين روي گل اول پديده هم مي‌شود تا حدود زيادي مقصر دانست؛ چرا كه روي توپ ارسالي بلند بازيكنان حريف از جايش تكان نخورد و اجازه داد حسين بادامكي راحت ضربه سر بزند. با توجه به اينكه او در اين فصل فقط 5بازي براي پرسپوليس انجام داده، شايد اشتباهات بزرگش نسبت به دو گلر ديگر سرخ‌ها بيشتر بوده باشد؛ به ويژه كه يكي از سهل‌انگاري‌هاي بزرگ او دقيقا مقابل رقيب مستقيم پرسپوليس در كسب عنوان قهرماني رخ داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------