یادداشت امیر حاج رضایی درباره نیمه نهای یورو / هر ٤ تیم شانس یکسانی برای قهرمانی دارند



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,حاج رضایی

 امیر حاج رضایی کارشناس شناخته شده فوتبال ایران در یادداشتی در روزنامه شرق به تحلیل چهار تیم مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. در این یادداشت می خوانیم؛

بازی یکشنبه‌شب برخلاف پیش‌بینی‌ها برای فرانسه خیلی آسان رقم خورد. ایسلندی‌ها در دقایق ابتدایی بازی از حریف خود گل خوردند و کار برای فرانسه فوق‌العاده آسان شد. فرانسه نسبت به سه تیم دیگر که به‌سختی به نیمه‌نهایی یورو ٢٠١٦ راه یافتند، راه راحت‌تری برای رسیدن به نیمه‌نهایی داشت و بدون هیچ آسیبی از نظر از‌دست‌دادن بازیکنان برای بازی نیمه‌نهایی خود مقابل آلمان قرار می‌گیرد.

فرانسوی‌ها در بازی پنجشنبه مقابل آلمان دو بازیکن دو‌کارته خود کانته و عادل رامی را که در بازی با ایسلند نداشتند، در اختیار دارند. بعد از برد ایسلند مقابل انگلستان در مرحله یک‌هشتم نهایی درباره این تیم تعریف‌های زیادی شد؛ ولی زور ایسلندی‌ها همان چیزی بود که مقابل فرانسه دیدیم. خیلی‌ها تصور می‌کردند که ایسلندی‌ها فرانسه را به زحمت بیندازند؛ ولی به‌راحتی تسلیم میزبان رقابت‌ها شدند. شانس همیشه در فوتبال وجود دارد. ممکن است یک شوت از پشت ١٨ قدم به تیرک دروازه بخورد و بیرون بیاید و همان شوت ممکن است به تیرک بخورد و وارد دروازه شود.

در اولین بازی مرحله نیمه‌نهایی چهارشنبه‌شب پرتغال و ولز در حالی به مصاف هم می‌روند که پرتغال با تیم‌ آرمانی‌ای که در سال‌های گذشته از آن دیدیم، فاصله زیادی دارد. درست است تا رسیدن به این مرحله، شانس همراه پرتغال بوده است؛ اما شانس تنها علت حضور پرتغال در مرحله نیمه‌نهایی نیست. افکار و تدابیر مربی این تیم هم پشت سر این موفقیت پرتغالی‌ها بوده؛ ولی من بعد از بازی‌ای که ولز مقابل بلژیک کرد، شیفته تیم ولز شدم که تیمی شجاع، با‌انگیزه و با‌برنامه بود. شما در بازی مقابل بلژیک گرت بیل، ستاره ولز را در شرایط خوب ندیدید؛ اما آنها ١٠ بازیکن دیگر داشتند که بی‌نظیر بازی کردند. ولز اگر بتواند در بازی چهارشنبه‌شب مقابل پرتغال نمایش خود مقابل بلژیک را تکرار کند، تیم پرتغال را هم مانند بلژیک نابود می‌کند.

آلمان برای رسیدن به نیمه‌نهایی در یک بازی سخت و نفس‌گیر که خیلی برای بینندگان تماشایی نبود، با ایتالیا جنگید و حالا در نیمه‌نهایی مقابل فرانسه میزبان قرار می‌گیرد؛ اما یادتان باشد ژرمن‌ها یک روز بیشتر از فرانسه استراحت کرده‌اند. فرانسه برای این بازی از امتیاز میزبانی برخوردار است؛ به‌علاوه اینکه بازی بسیار ساده‌ای را در مرحله یک‌چهارم نهایی داشته و به نیمه‌نهایی رسیده. این بازی تقابل ظرافت و تکنیک فوتبال فرانسه مقابل آلمان که یکی از ارکان فوتبال جهان است و چهار بار قهرمان جهان و سه بار قهرمان یورو شده، است.

پیش‌بینی برای برنده این بازی بسیار دشوار است. جدول هم یک مقدار ظالم بود که این سمت جدول تیم‌های خوبی رفتند و طرف دیگر مسیر ساده‌تر بود. هر‌کدام از دو تیم فرانسه و آلمان که به فینال یورو ٢٠١٦ برسند، شایسته قهرمانی هستند. بین چهار تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی هر چهار تیم شانس یکسانی برای قهرمانی دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------