تاج:طاقتم درباره حرفهای بی ربط کم شده / اجازه دخالت در داوری را نمی دهم



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,تاج

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: طی دو، سه روز آینده تغییراتی در کمیته اخلاق به وجود می آورم تا دیگر کسانی که درباره فوتبال اظهارنظر می کنند حرفهایشان را فقط با مدرک بزنند.

به گزارش کاپ مهدی تاج پیش از برگزاری کلاس توجیهی داوران و کمک داوران لیگ برتری در جمع آنها اظهار داشت: اعتقادم این است که آرام سازی فضای فوتبال مهم ترین بحث است چراکه اگر این طور نباشد همه ضرر می کنند. نداشتن آرامش در فوتبال مثل تیراندازی در تاریکی است و ممکن است شما دوست یا حتی دشمن خود را مورد هدف قرار دهید. از امروز هرگونه خلافی در حوزه فوتبال و ورزش صورت گیرد باید سریعا با آن برخورد کرد.

وی در ادامه افزود: طی دو، سه روز آینده تغییراتی در کمیته اخلاق به وجود می آورم تا دیگر کسانی که درباره فوتبال اظهارنظر می کنند حرفهایشان را فقط با مدرک بزنند نه اینکه بدون هیچ گونه سندی اتهام بزنند.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: خود من به شخصه طاقتم درباره این حرف ها کم است. به جایی هم رسیده ام که دیگر کوتاه نمی آیم. حرف بی ربط را خیلی ها میزنند. باید فضای آرام و پرنشاط در جامعه داوری ایجاد کنیم. روی خیلی از موارد مرتبط با داوری بحث و اظهارنظر کردیم و به نتایج خوبی رسیدیم.

وی در ادامه افزود: داوران فقط باید پاسخگوی کمیته داوران باشند و دلیلی برای انجام مصاحبه وجود ندارد. این مساله می تواند به آرام سازی فضای فوتبال کمک کند. کمیته داوران باید انتخاب کند چه داوری کجا به کار گرفته شود. ما هیچ وقت در انتخاب داوران دخالت نخواهیم کرد. تاکنون یک بار نشده بگویم داوری کجا قضاوت کند. الان هم همین طور است. نه خودم نظر می دهم و نه اجازه می دهم کسانی به غیر از عنایت و اصفهانیان در انتخاب داور دخالت کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: ما نود درصد اخبار رسانه ها و سایت های خبری و روزنامه ها را تولید می کنیم. حداقل باید اینجایش دست خودمان باشد که چه خبری تولید می کنیم.

تاج ادامه داد: کمیته اخلاق می تواند تا 10 سال یک نفر را محروم کند. رفتن به برنامه تلویزیونی خوب است. اما باید مراقب بود. از طرفی اشتباهات داوری همیشه وجود دارد و باید سعی کنیم با این قضیه کنار بیاییم. از طرفی امیدوارم سطح داوران ما هم نسبت به گذشته بالاتر برود. قرار شده قبل از شروع لیگ با بازیکنان و کادر فنی هر کدام از تیم ها جلسه ای برگزار کنند و صحبت هایی انجام دهیم که فقط مختص مسائل فنی نباشد.

وی همچنین اذعان داشت: درباره ست های رادیویی برای داوران و همچنین دستمزد و حقوق آنها صحبت هایی صورت گرفته و انشاالله اوضاع بهتر خواهد شد. دو بخش داوران را آزار می دهد. طی یک نظرسنجی متوجه این دو بخش شدیم.  یک بار کارلوس کی روش به داوری اعتراض کرد و او را محروم کردند. در فوتبال ایران داوران اعتقاد دارند بی پناه هستند. هیچ داوری دوست ندارد بازی که در آن قضاوت می کند به جنجال کشیده شود. بخش دیگر هم از مشکلات داوران به دستمزدشان بر می گردد. شان داوری بیشتر از این حرف هاست.

تاج در ادامه گفت: انشاالله امسال لیگ پویا و خوبی داشته باشیم. شاهد رخ دادن اتفاق کمتری باشیم. وقتی کاری در سیستم صورت نگیرد دچار اشتباه می شویم. باید برنامه ریزی درست داشته باشیم تا در همه بخش های مختلف سیستم کارهای مثبتی انجام دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: از جامعه داوری تشکر می کنم که امروز اینجا حضور داشتند و به حرف های من گوش دادند. فکر می کنم همه حرف ها زده شد. باید از گذشتگان جامعه داوری هم یادی کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------