واکنش فنایی به اظهارنظر جنجالی‌اش درباره داوران عراقی VAR در دربی ۱۰۲



محمد فنایی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
کارشناس داوری فوتبال در واکنش به فیلم منتشر شده از اظهاراتش در جریان دربی ۱۰۲ پایتخت گفت که در این خصوص شیطنتی صورت گرفته است.

به گزارش تسنیم، دربی 102، روز پنجشنبه گذشته با تساوی یک - یک سرخابی‌ها به پایان رسید اما حاشیه‌های این دیدار همچنان ادامه دارد. پس از بازی پرسپولیس و استقلال اظهارنظری از سوی محمد فنایی، پیشکسوت داوری کشورمان که به عنوان کارشناس داوری در برنامه «فوتبال برتر» حضور داشت، منتشر شد که در آن می‌گوید: «اگر عراقی‌ها این را هم نمی‌گرفتند به آنها پول نمی‌دادند.»

 

فنایی در واکنش به این موضوع گفت: یکی از دوستان این فیلم را برای من فرستاد و دیدم. متأسفانه حرف من بد برداشت شده است. در آن صحنه، قبل از اینکه داور تصمیم بگیرد VAR را بررسی کند، گفتم که تکل مدافع پرسپولیس خطا است و داور باید اعلام پنالتی کند. همانطور که در صحنه‌های قبل هم که VAR تشخیصی بر خطا و پنالتی نداشت، نظرم را گفته بودم.

 

وی ادامه داد: در صحنه پنالتی استقلال، گفتم که این حرکت و تکل بازیکن پرسپولیس آنقدر واضح و مبرهن است که صددرصد کمک‌داوران ویدیویی پنالتی را اعلام کرده‌اند و بنیادی‌فر بعد از بررسی صحنه با VAR اعلام پنالتی می‌کند. منظور من این بود که اگر قرار باشد VAR این صحنه را پنالتی نگیرد چرا باید این مقدار هزینه کنیم و پول به داوران خارجی و  عراقی بدهیم که VAR را به فوتبال‌مان بیاوریم. در این خصوص شیطنتی صورت گرفته است. سابقه و وجهه من در داوری ایران و حتی جهان مشخص است و از گذشته تاکنون این‌طور نبوده که بخواهم طرفداری و جانبداری از تیمی داشته باشم.

 

این کارشناس داوری خاطرنشان کرد: بعد از دربی 102 گفتم که تمام تصمیمات داوری و VAR درست بود به جز اخراج نشدن بازیکن استقلال. در آن صحنه قبل از اینکه داور احتمالاً بخواهد با VAR بررسی کند، گفتم که حداقل تصمیم داور این است که بازیکن استقلال باید با کارت زرد دوم جریمه و اخراج شود. در صورتی که با VAR بررسی می‌شد قطعاً  هافبک استقلال باید با کارت قرمز مستقیم اخراج می‌شد که این اتفاق نیفتاد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------