صعود فلومیننزه برزیل به فینال جام باشگاه‌های جهان/ بازگشت جیرونا به صدر جدول لالیگا



فلومیننزه،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
تیم فوتبال «فلومیننزه» برزیل با برتری برابر «الاهلی» مصر راهی دیدار نهایی جام باشگاه‌های جهان شد.

به گزارش مهر، نخستین دیدار از مرحله نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۳ شامگاه دوشنبه در کشور عربستان بین دو تیم «فلومیننزه» برزیل و «الاهلی» مصر برگزار شد و تیم برزیلی موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر از سد حریف خود عبور کند و راهی دیدار نهایی شود.

 

گل‌های «فلومیننزه» در این مسابقه را «آریاس »(۷۱) از روی نقطه پنالتی و «کندی» (۹۰) به ثمر رساندند.

 

تیم فوتبال «فلومیننزه» به عنوان نماینده آمریکای جنوبی به طور مستقیم راهی مرحله نیمه نهایی شده بود و تیم الاهلی هم به عنوان نماینده آفریقا با برتری ۳ بر یک برابر الاتحاد عربستان موفق شده بود به دیدار نیمه نهایی برسد.

 

دیگر دیدار این مرحله را شامگاه سه شنبه تیم‌های فوتبال «منچسترسیتی» انگلیس و «اوراواردز» ژاپن برگزار خواهند کرد.

 

***

 

بازگشت جیرونا به صدر جدول/ شگفتی‌ساز لالیگا خیال توقف ندارد

در آخرین بازی هفته هفدهم لالیگا، شب گذشته (دوشنبه) از ساعت 23:30 به وقت تهران، تیم فوتبال جیرونا شگفتی‌ساز فصل جاری فوتبال اسپانیا میهمان آلاوس بود و این بازی را با نتیجه قاطع 3 بر صفر به سود خود به پایان رساند.

 

شاگردان میگل آنخل سانچس با گلزنی آرتم دووبیک در دقیقه 23 از حریف پیش افتادند و در دقیقه 42 توسط کریستین پورتو دومین گل خود را به ثمر رساندند. در دقیقه 59 نیز آرتم دووبیک با زدن دومین گل خود، این بار از روی نقطه پنالتی، سبب شد تا میزبان کاتالان با سه گل اختلاف میهمان رده سیزدهمی‌اش را شکست دهد.

 

به این ترتیب در پایان هفته هفدهم و دو هفته به پایان نیم‌فصل نخست لالیگا، جیرونا با 44 امتیاز صدر جدول را از رئال مادرید 42 امتیازی پس گرفت و این تیم را به رده دوم فرستاد. بارسلونا هم با 35 امتیاز در رده سوم جدول ایستاده است. پیروزی جیرونا به معنای افزایش فاصله بارسلونا با صدر جدول به 9 امتیاز شد.

 

***

 

پورتوی ۱۰ نفره در حضور ۹۰ دقیقه‌ای طارمی مغلوب اسپورتینگ شد

پرونده هفته چهاردهم لیگ برتر پرتغال، شب گذشته (دوشنبه) با برگزاری یک بازی از ساعت 23:45 به وقت تهران بسته شد.

 

در این بازی که مهمترین بازی هفته چهاردهم بود، تیم فوتبال پورتو در خانه اسپورتینگ لیسبون به میدان رفت و این بازی را با نتیجه 2 بر صفر به میزبان خود واگذار کرد.

 

پورتو که مهدی طارمی را از ابتدا تا پایان بازی در ترکیب خود داشت، خیلی زود از حریفش عقب افتاد و تنها پس از گذشت 11 دقیقه از آغاز مسابقه دروازه‌اش توسط ویکتور گیوکرس باز شد. اوضاع یاران طارمی در دقیقه 51 بدتر هم شد زمانی که کاپیتان و مدافع میانی این تیم، پپه با دریافت دومین کارت زردش اخراج شد. 9 دقیقه بعد از این اتفاق تیم پایتخت توسط پدرو گونکالوس به گل دوم رسید. مهدی طارمی هم در دقیقه 68 بازی یک کارت زرد گرفت.

 

شاگردان سرجیو کنسیسائو با قبول سومین باخت‌شان در این فصل لیگ برتر پرتغال، 31 امتیازی ماندند و در حالی که با پیروزی می‌توانستند به صدر جدول برسند، نسبت به هفته گذشته یک پله سقوط کردند و در جایگاه سوم جدول قرار گرفتند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------