استفاده از فناوری «آفساید نیمه‌خودکار» در جام ملت‌های آسیا 2023



فناوری آفساید نیمه‌خودکار در جام ملت های آسیا 2023،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که در تمام 51 مسابقه رقابت‌های جام ملت ها از فناوری «آفساید نیمه‌خودکار» استفاده خواهد شد.

به گزارش فارس، بهره مندی از تکنولوژی SAOT، بدین ترتیب کنفدراسیون فوتبال آسیا را به نخستین قاره ای تبدیل می کند که از این فن آوری که در جام جهانی 2022 قطر بهره برداری شده بود، در مسابقات قاره‌ای استفاده می‌کند.

 

بر این اساس، استفاده از فن آوری آفساید نیمه خودکار، مکمل سیستم کمک داور ویدیویی در رقابت‌های آتی جام ملت‌های آسیا خواهد بود.

 

شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره عنوان کرد: مسئولان برگزاری مسابقات جام ملت ها به عنوان بهترین‌های جهان شناخته شده‌اند و نخستین نمایش فناوری آفساید نیمه‌خودکار  به آنها کمک می‌کند تا استانداردهای بالاتری را تعیین کنند. کنفدراسیون فوتبال آسیا مصمم است همچنان در داوری در سطح جهان پیشتاز باشد.

 

سیستم SAOT در راستای پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های  فیفا، مراحل آزمایشی گسترده‌ای را پشت سر گذاشته که منجر به اجرای آن در جام ملت‌های آسیا 2023 قطر خواهد شد.

 

این فناوری از 12 دوربین تخصصی استفاده می‌کند که به صورت ویژه برای ردیابی موقعیت دقیق توپ و بازیکنان در زمین بازی قرار گرفته اند. همچنین به طور خاص، موقعیت اندام‌ها، و همچنین سایر اعضای بدن که برای تصمیمات آفساید مرتبط هستند، می‌توانند تعیین شوند.

 

این فناوری با استفاده از هوش مصنوعی، بررسی دقیق و سریع موقعیت را تسهیل می کند. هنگامی که بازیکنی که تصور می شود در آفساید است، توپ را دریافت می کند، یک هشدار به VAR ارسال می شود، که می‌تواند بلافاصله موقعیت را از خطوط آفساید که به طور خودکار توسط این فناوری ترسیم می شود، بررسی کند.

 

در همین حال، تصمیم نهایی در زمین بازی همیشه توسط داور خواهد بود. پس از تکمیل فرآیند تصمیم‌گیری، همان نقاط داده‌ای که برای تعیین موقعیت بازیکن استفاده شد، در یک انیمیشن سه‌بعدی ایجاد می‌شود که روی صفحات بزرگ در ورزشگاه‌های جام ملت‌های آسیا 2023 قطر به نمایش درخواهد آمد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------