برد نفس‌گیر بارسلونا در شب درخشش کاپیتان/ صعود آسان لیورپول به نیمه نهایی جام اتحادیه انگلیس



تیم بارسلونا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
شاگردان ژاوی هرناندس در شبی که کاپیتان آنها دبل کرد، موفق شدند هر سه امتیازی نبرد خانگی خود با آلمریا را کسب کنند.

به گزارش تسنیم، در ادامه دیدارهای هفته هجدهم لالیگای اسپانیا، چهارشنبه شب از ساعت 21:30 به وقت تهران، تیم فوتبال بارسلونا میزبان آلمریا بود و میهمانش را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد.

 

در این بازی بارسلونا دو بار توسط رافینیا در دقیقه 33 و سرخی روبرتو در دقیقه 60 که آنهم با پاس رافینیا بود، از میهمانش پیش افتاد اما آلمریا هر بار گل‌های خورده را به ترتیب توسط لئو باتیستا در دقیقه 41 و ادگار گونساس در دقیقه 71 پاسخ داد. در حالی که بازی به دقایق پایانی خود و تقسیم امتیازات نزدیک می‌شد، سرخی روبرتو کاپیتان کاتالان‌ها شب درخشان خود را با زدن گل دومش با پاسی از روبرت لواندوفسکی کامل و دروازه حریف را در دقیقه 83 باز کرد.

 

بارسلونا با کسب یازدهمین پیروزی خود در هجدهمین بازی‌اش در فصل جاری لالیگا 38 امتیازی شد و در رده سوم جدول این رقابت‌ها قرار گرفت. این در حالیست که جیرونای 44 امتیازی صدرنشین است و رئال مادرید 42 امتیازی در رده دوم قرار دارد. اتلتیکومادرید هم با با یک بازی کمتر نسبت به کاتالان‌ها و 35 امتیاز در جایگاه چهارم ایستاده است.

 

***

 

صعود آسان لیورپول به نیمه نهایی جام اتحادیه انگلیس

شاگردان یورگن کلوپ حریف لندنی‌شان را از پیش رو برداشتند و یک قدم دیگر به کسب اولین جام فصل نزدیک شدند.

 

در آخرین بازی از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام اتحادیه فوتبال انگلیس، شب گذشته (چهارشنبه) از ساعت 23:30 به وقت تهران، تیم فوتبال لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان وستهام بود که این بازی با برتری 5 بر یک قرمزپوشان مرسی‌ساید خاتمه یافت.

 

گل‌های  لیورپول در این بازی توسط دومنیک سوبوسلای در دقیقه 28، کورتیس جونز در دقایق 56 و 85،  کودی خاکپو در دقیقه 71 و محمد صلاح در دقیقه 82 به ثمر رسیدند. تک گل وستهام هم در دقیقه 77 به وسیله جارود بوون رقم خورد.

 

این پیروزی پرگل لیورپول را به مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها برد، جایی که باید به مصاف فولام برود، تیمی که برای رسیدن به این مرحله اورتون را از پیش رو برداشت. تیم پیروز این نبرد در فینال برابر برنده تقابل چلسی و میدلزبورو قرار خواهد گرفت.

 

بازی‌های مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه انگلیس به صورت رفت و برگشت و از روز هشتم تا 21 ژانویه 2024 برگزار خواهند شد. فینال مسابقات هم روز 25 فوریه سال 2024 خواهد بود.

 

***

 

بایرن مونیخ با پیروزی در خانه گرگ‌ها به تعطیلات رفت/ تیم ژابی آلونسو بدون شکست کریسمس را جشن می‌گیرد

هفته شانزدهم بوندس‌لیگا با پیروزی خارج از خانه مدافع عنوان قهرمانی و برد قاطع صدرنشین جدول رده‌بندی مسابقات پیگیری شد.

 

در آخرین شب از هفته شانزدهم بوندس‌لیگا، شب گذشته (چهارشنبه) از ساعت 23 به وقت تهران پنج بازی برگزار شد که در مهمترین آنها تیم فوتبال بایرن مونیخ میزبان خود ولفسبورگ را با نتیجه 2 بر یک شکست داد. جمال موسیالا در دقیقه 33 و هری کین در دقیقه 43 برای باواریایی‌ها گلزنی کردند و تک گل گرگ‌ها هم در دقیقه 1+45 توسط ماکسیمیلیان آرنولد رقم خورد.

 

بایرن مونیخ با این نتیجه دوازدهمین پیروزی خود در پانزدهمین بازی این فصلش را کسب کرد و 38 امتیازی شد اما نتوانست فاصله خود را با بایرلورکوزن صدرنشین کاهش دهد، چرا که تیم تحت هدایت ژابی آلونسو هم در بازی همزمان با نتیجه قاطع 4 بر صفر میهمانش بوخوم را شکست داد.

 

هت‌تریک پاتریک شیک در دقایق 30 (پنالتی)، 32 و 1+45 و گل ویکتور بونیفیس در دقیقه 69 باعث ثبت سیزدهمین برد فصل تیم تحت هدایت ژابی‌ آلونسو شد. این تیم همچنین به روند شکست ناپذیری‌اش ادامه داد و با 42 امتیاز حاشیه امنیت چهار امتیازی‌اش در صدر جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا را حفظ کرد؛ البته با یک بازی بیشتر نسبت به بایرن مونیخ.

 

***

 

پاری‌سن‌ژرمن سال را با پیروزی به پایان رساند

شاگردان لوئیس انریکه با ثبت دوازدهمین پیروزی‌شان در فصل جاری لوشامپیونه، در آستانه قهرمانی نیم‌فصل این رقابت‌ها قرار گرفتند.

 

9 دیدار باقیمانده از هفته هفدهم لوشامپیونه فرانسه، شب گذشته (چهارشنبه) به‌صورت همزمان از ساعت 23:30 به وقت تهران برگزار شد که در مهمترین بازی، پاری‌سن‌ژرمن صدرنشین جدول رده‌بندی مسابقات میهمان خود متز را با نتیجه 3 بر یک شکست داد.

 

ویتینیا در دقیقه 49 و کیلیان امباپه دو بار در دقایق 60 و 83 گل‌های PSG‌ را به ثمر رساندند و ماتیا اودول در دقیقه 72 تنها گل متز را زد.

 

پاری‌سن‌ژرمن با کسب دوازدهمین پیروزی‌اش در این فصل 40 امتیازی شد و فاصله پنج امتیازی خود با نیس رده دومی در جدول لوشامپیونه را حفظ کرد.

 

در دیگر بازی‌های هفته هفدهم لوشامپیونه نتایج زیر رقم خورد:

برست 4 - لوریان صفر

کلرمون یک - رن 3

لیون یک - نانت صفر

مون‌پولیه یک - مارسی یک

نیس 2 - لانس صفر

رنس یک - لوآور صفر

استراسبورگ 2 - لیل یک

تولوز یک - موناکو 2

 

این آخرین هفته از رقابت‌های لوشامپیونه در سال 2023 بود و این مسابقات تا روزی 22 دی تعطیل خواهد بود.

 

در پایان هفته هفدهم لیگ یک فرانسه، پاری‌سن‌ژرمن 40 امتیازی صدرنشین است، نیس با پنج امتیاز کمتر در رده دوم قرار دارد و موناکوی 33 امتیازی هم سوم است.

 

***

 

خداحافظی اینتر با جام حذفی ایتالیا/ کامبک بولونیا، قهرمان فصل گذشته را شوکه کرد

مدافع عنوان قهرمانی کوپا ایتالیا با قبول شکستی خانگی از صعود به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها در فصل ۲۴-۲۰۲۳ بازماند.

 

در چهارمین بازی از مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی ایتالیا، شب گذشته (چهارشنبه) تیم فوتبال اینتر قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها، در ورزشگاه سن‌سیروی شهر میلان میزبان تیم بولونیا بود که این بازی با برتری 2 بر یک بولونیا در وقت‌های اضافه پس از تساوی بدون گل در وقت‌های معمول به پایان رسید.

 

اینتر که بهترین گلزن فصلش لائوتارو مارتینس در دقیقه 65 این بازی یک پنالتی هدر داد، در وقت‌های معمول نتوانست دروازه حریف را باز کند و به این ترتیب بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد، اما تنها دو دقیقه پس از آغاز وقت‌های اضافه کارلوس آگوستو با پاس فدریکو دیمارکو قفل دروازه‌ها را شکست.

 

براساس این گزارش، گلی که آگوستو به ثمر رساند اما برای پیروزی نراتزوری کافی نبود، چرا که تیم سرسخت تحت هدایت تیاگو موتا در دقیقه 112 توسط سم بئوکما کار را به تساوی کشاند. شوک اصلی به تیم میزبان اما در دقیقه 116 وارد آمد زمانی که دن اندویه دومین گل بولونیا را به ثمر رساند و تیم میزبان را در حضور هوادارانش از کوپا ایتالیا کنار گذاشت. پاس هر دو گل بولونیا را در این بازی جاشوا زیرکزی داد.

 

اینتر در حالی با جامی که مدافع عنوان قهرمانی‌اش بود وداع کرد که همچون دیگر بزرگان سری A،‌ در مرحله یک هشتم نهایی وارد مسابقات شده بود.

 

اتفاق تلخ دیگری که برای تیم سیمونه اینزاگی رخ داد، مصدومیت لائوتارو مارتنیس از ناحیه ران بود که با وجود تلاش کادر پزشکی برای تسکین درد او، این بازیکن را در نهایت در دقیقه 99 مجبور به ترک میدان کرد.

 

بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ایتالیا از روز 12 دی با مصاف خانگی میلان با کالیاری پیگیری می‌شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------